Permalänk
Medlem

En shutout till Legion Slim 7

Elgiganten säljer nu Legion Slim 7 för 13k i configen R5 5600H/3060 90W/512GB/16GB, så ungefär samma pris som för en TUF eller liknande med motsvarande specs.

Recensioner är knapphändiga, men jag köpte en ändå för att priset såg rimligt ut och nu i efterhand är allt över förväntan.

Builden är betydligt bättre än min tidigare Zephyrus M 2019 och Lenovos bloat är nästan ickeexisterande. Datorn kommer även med en MUX-switch, vilket var en extremt trevlig överraskning i prisklassen. Den låter även betydligt mindre under samtliga loads än sambons Blade 2020.

Summan av kardemumman: jag hade spenderat 13k igen, och om folk är på jakt efter något i den prisklassen som är lite premium och inte en tegelsten så kan jag starkt rekommendera ett köp.

Permalänk
Medlem

Trevligt, grattis till köpet. Hur känns batteritiden på den? Jag sitter på en Lenovo ideapadgaming och håller med dig om att det är lite bloat från Lenovo, är även nöjd med min laptop.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasted:

Trevligt, grattis till köpet. Hur känns batteritiden på den? Jag sitter på en Lenovo ideapadgaming och håller med dig om att det är lite bloat från Lenovo, är även nöjd med min laptop.

Jag satte igång "batteribevararläget" så den laddar till typ 60%, men därifrån har den väl typ 2-3 timmar i sig, närmre tre om jag kommer ihåg att switcha ner till 60hz. Sen brukar jag nog hålla mig närmre 90% brightness än 60% som folk gör i recensioner, men mediokert är nog svaret. Hade önskat att det fanns tre lägen på en MUX där det tredje var endast igpu.

Permalänk
Medlem

Batteribevararläget kör jag också med då min är inkopplad den mesta av tiden Det med att sänka hz till 60 har jag inte ens tänkt på. Det ska jag ta och testa, tack för tipset! En grej jag har stängt av är boosten på cpun, just för att få ner värmen: https://www.youtube.com/watch?v=GPJ5tQ6zmOM mycket nöje med nya laptopen!

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande