SweClockers nominerar årets datorbutik

Permalänk
Medlem

Inet!

Alltid fått toppenservice när jag handlat i deras fysiska butiker.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Glöm inte att säga varför ni nominerar dem gott folk!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Webhallen - Har nästan alltid varit nöjd där och det finns en i närheten av var jag bor nu. Levererar snabbt, medlemsnivåer (som man kan utnyttja ibland), trevlig personal och enkla reklamation/garanti ärenden.

Sedan ska det väl sägas att man är lvl 22 där och det har väl slutat med att man köper där bara för att. Om det inte är billigare på annat håll varför ska ja köpa någon annanstans?

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Inet, super bra support och snabba leveranser.

Permalänk
Medlem

Min kärlek och nominering går till......
NetOnNet såklart!
Aldrig haft nga problem med de och köper oftast saker till bra priser.

Permalänk
Inaktiv

Inet - bara för pingvinstången!

Permalänk
Medlem

Netonnet

För att jag oftast föredrar att handla fysiskt och de ligger bra till här i s-vall (birsta)
Framförallt så att det är lättare att lösa något om det blir strul.

Men de har även haft väldigt bra deals, som jag nappat på flertalet gånger.
Jag handlar oftast via erbjudanden i.o.m min knapra ekonomiska situation. Känner att NoN har ofta bra deals, för i alla fall de prylar jag söker efter.

Priskollar alltid inför ett köp och hittills så har de vunnit på den fronten. (ett bra exempel var en 2500kr skärm för 1400 på rea, medans alla andra reade för 1500+)

Permalänk
Medlem

Amazon priserna är helt enkelt bättre!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Inet, servicen framför allt!

Permalänk
Medlem

För mig är det delat mellan netonet och inet för de svenska butikerna och både webhallen och komplett ligger tyvärr långt ner på min lista efter jag flera gånger har haft med deras skit dåliga support/kundservis att göra.

Så min nominering får gå till Netonnet, bra support, enkla att ha att göra med när det krånglar.

edit: Läste artikel igen, behöver det vara en svensk butik eller kan man nominera utländska? Min nominering står dock kvar.

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem

Webhallen!
Pris/Levernas/Kundservice som helhet slår dom de andra butikerna på fingrarna alla dagar i veckan.

Permalänk
Inaktiv

NetonNet. Öppet köp i 90 dagar! Där jag fick lämna tillbaka tillbaka en Samsung Galaxy Watch 4 som gav allergibesvär efter 80 dagar som inte ens var i direkt nyskick längre. Fick likväl alla pengar tillbaka. Tog 10 min över disk.

Hade ett moderkort som var DoA (en ramslot paj), åkte till butiken fick ett nytt direkt över disk, bättre direkt över disk då det jag hade köpt inte fanns i lager längre. Tillgängligheten att kunna köpa det mesta i butik är oslagbar. De har bäst butiksnät av alla kedjor som säljer komponenter.

Aldrig varit med om ett så lätt företag att ha och göra med.

Permalänk
Medlem

Inet får min röst. De har ett bra utbud, effektiv hemsida, överlägset bästa leveransalternativen och i regel mycket snabb logistik.

Utöver det blir jag alltid trevligt bemött, och det känns som att personalen faktiskt är intresserade av att hjälpa till. Det är sällsynt idag. Bonuspoäng för riktigt fina erbjudanden under året, jag lyckades plocka hem ett par väldigt fina fynd.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk

Inet

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 15TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Inet, snabba på leveranser och grymt bra kundsupport!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Webhallen. Bra service och bra priser. Ofta saker på lager i Väsby. Hämtade bla min skärm där.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Inet!
Grym service och alltid snabba leveranser

Visa signatur

Asus strix z490 H Gaming, i7 10700k-5,2Ghz, Zotac rtx 3060 Ti-Vattenkylt, 32Gb ram @4000Mhz, @500Gb ssd som C disk och 1Tb ssd enbart för spel...

Permalänk
Medlem

NetOnNet för deras fantastiska personal i Malmö.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Inet

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Inet

Webhallen gillade jag förr, men eftersom de tar betalt för returer så går de bort.

Permalänk
Medlem

Jag nominerar Media Markt på grund av hur de hanterade mitt ärende. Stå för sitt misstag är stort när alla ligger och trevar på tighta marginaler

Permalänk
Medlem

Webhallen. En bra mix av e-handel och fysiska butiker (även om min närmaste i Kista har stängt 😥). För mig är det fortfarande en magisk känsla att boka online och sedan åka och hämta den i en butik. De få gånger jag har behövt service så känns det smidigare att göra det i en butik.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma. 🎮

Permalänk
Medlem

Webhallen.
Bra leveranstider, stort utbud, bra priser.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Svårt…

Inet för att det varit smidigt, och för godisets skull.

Men netonnet och webhallen är bra med.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Inaktiv

Att nominera en butik för de skickar med en godisstång som går att köpa i bulk för småpengar...

Då väljer jag NetOnNet av den enkla anledningen att de inte är Inet.

Permalänk
Medlem

Webhallen

Webhallen får min röst! Bra utbud, bra priser, bra butiker, bra medlemsystem och bra personal. Helt enkelt bäst! 😁

Permalänk
Medlem

Senaste två gångerna fick jag lakritssmak på pingvinstången så Inet är nära nog dött för mig.

För att vara lite annorlunda så nominerar jag självaste Apple Store i Täby for att de varit schyssta med mina konstanta AirPods3 RMA's. Inget tjafs alls, försökte verkligen hjälpa. Kass produkt, bra bemötande.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Inet!

Jag har aldrig haft någon negativ erfarenhet av dom, de har skött både garanti och retur väldigt väl och utan krångel.

Fri frakt & fri retur.
Dubbelklick.
100kr presentkort när man fyller år!

Detta är bra grejer, speciellt det sistnämnda som gör att man faktiskt känner sig uppskattad som kund.

Permalänk
Medlem

Inet, bara för det nära band de knyter med sina kunder tack vare bra kommunikation i social, sina livestreams samt deras produktutbud.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Webhallen! Får alltid så grym service och snabb leverans. Blev spontanköp av ny TV till morsan häromveckan när lokala TV-handlaren bara ville sälja skräp till överpris. Fick bra pris på en fyndvara och levererades snabbt som tusan.