SweClockers nominerar årets datorbutik

Permalänk
Medlem

INET, överväger ingenting annat
Deras kundsupport har överglänst alla andra när jag använt dom.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Webhallen.

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Medlem

Inet, finns inget annat alternativ enligt mig.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Komplett.

"60 dagars öppet köp"

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Webhallen.

Största anledningen för min nomination är att dom har butiker.
Väldigt trevligt att när man kanske har lite bråttom kunna ta sig till butik samma dag och köpa det man behöver, om dom har det hemma dvs.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Komplett, löste ett garantiärende på ett 6800xt åt mig, på väldigt smidigt sätt när bristen var som värst.

Permalänk
Medlem

Inet.

Det är framförallt deras hantering när det strular som gör dom starka. Det gör dom prisvärda på helheten. De brukar dessutom vara snabba på leverans men det är man ju bortskämd med hos många nuförtiden.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Inet
Snabb leverans, bra sortiment, toppensupport och som grädde på moset kommer ju pingvinstången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jaha grattis Inet till vinsten för femtioelfte året i rad. Tänk vad långt man kan komma med godis till barnen och snabba leveranser. Men tycker jag det är värt märkbart högre pris än konkurrenterna? Nej.

Netonnet vill jag nominera. Billigt och kunnig nördig personal i butikerna om man behöver hjälp.

Godis är ett marginelt plus, det Inet vinner på är mycket trevlig kundservice, samt Inet har faktiskt lite humor och det saknas verkligen, nästan över allt annars, och att uppmärksamma kunder som fyller som år, är en snygg gest. Även om nu Ica gör sammalunda.

Finns endast en välkänd fotobutik upp i norr som kommer i närheten av Inet när det kommer till bemötande, jag betalar gärna lite extra för att få göra en trevlig affär.

Permalänk
Medlem

Räknas hallonplett som en stor aktör eftersom de är samma ägare? Webbhallen och NetOnNet är ju båda i Komplett-sfären nu för tiden

Permalänk
Medlem

Inet. Grym kundservice och hjälpsam personal oavsett ärende.

Permalänk
Medlem

Netonnet

Alltid bra priser och en riktigt bra support och kundtjänst, med bra och flertaliga butiker med en tydlig avsaknad av fuskreor...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg0n:

Inet!

Jag har aldrig haft någon negativ erfarenhet av dom, de har skött både garanti och retur väldigt väl och utan krångel.

Fri frakt & fri retur.
Dubbelklick.
100kr presentkort när man fyller år!

Detta är bra grejer, speciellt det sistnämnda som gör att man faktiskt känner sig uppskattad som kund.

Skrivet av Falistar:

Godis är ett marginelt plus, det Inet vinner på är mycket trevlig kundservice, samt Inet har faktiskt lite humor och det saknas verkligen, nästan över allt annars, och att uppmärksamma kunder som fyller som år, är en snygg gest. Även om nu Ica gör sammalunda.

Finns endast en välkänd fotobutik upp i norr som kommer i närheten av Inet när det kommer till bemötande, jag betalar gärna lite extra för att få göra en trevlig affär.

Nu kanske detta är lite OT, men när de oftast kostar 100-300 kr mer än vissa andra, betyder då 100kr i presentkort så mycket?
Nog för att jag ibland handlar där, men det känns som att många motivationer här i tråden mer handlar om att de får en godisbit. Visst det är trevligt men...

När det gäller support kan jag inte säga så mycket då jag aldrig haft problem då jag köpt hos inet. Så har inte någon erfarenhet hur de hanterar ärenden.

Permalänk
Medlem

Inet vinner med sina mutgodisar

Permalänk
Medlem

Inet.
Bra kundservice och snabba leveranser.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem

Inet. Grym kundsupport och väldigt smidiga att ha och göra med när något går sönder samt snabba leveranser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Nu kanske detta är lite OT, men när de oftast kostar 100-300 kr mer än vissa andra, betyder då 100kr i presentkort så mycket?
Nog för att jag ibland handlar där, men det känns som att många motivationer här i tråden mer handlar om att de får en godisbit. Visst det är trevligt men...

När det gäller support kan jag inte säga så mycket då jag aldrig haft problem då jag köpt hos inet. Så har inte något erfarenhet hur de hanterar ärenden.

På sätt och vis, att känna sig uppskattad som kund, väger tungt för mig. Några hundra extra per år gör varken till eller från, för min del.

Permalänk
Medlem

Webhallen "grym service och snabba leveranser"

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk

Inet utan tvekan. Finns inga konkurrenter när det kommer till leverans, möjligen Komplett. Många klagar på Inets reklamationshantering att den kunde gå snabbare. Visst det kan ta upp till en dag men inget jag stör mig på.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Macforum. Bra lagerhållning. Stor tillgång till demovaror. Snabb service när det har behövts. Total avsaknad av gamerestetik.

Permalänk
Medlem

Nominerar Komplett för att de hedrade min beställning på ett 3080 jag beställt på lanseringsdagen genom att ge mig ett bättre kort för samma introduktionspris.

Tycker även de är snabba med att skicka och snabba med support.

Permalänk
Skäggig legend

Enda bra erfarenheten jag har av Inet är mitt RTX 3070 köp pga priset under livestreamningen i augusti.
Jag vill starta ett reklamationsärende med Inet pga att belysningen är trasig på kortet. Innan jag skickar iväg mitt kort vill jag veta på ett ungefär hur lång tid detta kommer ta. Vilket de inte kan svara på - alls. Två veckor, fem månader..?

Nej du.

Webhallen all the way!

Pingvinstången från Inet är ett skämt som börjar bli tråkigt.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Enda bra erfarenheten jag har av Inet är mitt RTX 3070 köp pga priset under livestreamningen i augusti.
Jag vill starta ett reklamationsärende med Inet pga att belysningen är trasig på kortet. Innan jag skickar iväg mitt kort vill jag veta på ett ungefär hur lång tid detta kommer ta. Vilket de inte kan svara på - alls. Två veckor, fem månader..?

Nej du.

Webhallen all the way!

Pingvinstången från Inet är ett skämt som börjar bli tråkigt.

Ja du. Det är inte Inets fel att det är grafikkortsbrist och det är inget de kan göra någonting åt heller

Jag har ingen favoritbutik, jag köper där det är billigast.

Permalänk
Medlem

Årets DATORBUTIK är Inet med motiveringen engagerad butik, tävlingar, erbjudanden, julkalender, flashsales på sociala live event, snabba leveranser, bra utbud och fläckfri support.

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Webhallen

Bra service, iallafall i uppsala butiken
Lämnade tillbaka grafikkort som gått sönder, eftersom det rådde brist på kort fick jag tillbaka hela summan även fast grafikkortet var lite över 2 år gammal.

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

maxgaming

För deras satsning på custom tangentbord. Mycket trevligt med en svensk återförsäljare för detta. Har även haft bra erfarenhet av deras support när det behövts.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Inet helt klart bäst! Aldrig några problem

Komplett totalt sämst, strular fortfarande med dem efter att jag beställde 6600xt och fick 6600, de skickade alltså fel produkt och strular med returen, vid 6 separata beställningar, alla fel. Tur att jag upptäckte felet. Synd att de köper upp Netonnet, gillade dem.

Permalänk
Medlem

Inet,

Fantastisk butik i Sisjön med extremt hjälpsam personal som verkligen vill lösa allt. Sen tycker jag produktutbudet är fullt tillräckligt istället för att gå "CDON" vägen som andra börjat göra.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Godis är ett marginelt plus, det Inet vinner på är mycket trevlig kundservice, samt Inet har faktiskt lite humor och det saknas verkligen, nästan över allt annars, och att uppmärksamma kunder som fyller som år, är en snygg gest. Även om nu Ica gör sammalunda.

Finns endast en välkänd fotobutik upp i norr som kommer i närheten av Inet när det kommer till bemötande, jag betalar gärna lite extra för att få göra en trevlig affär.

Om inte annat så kommer de vinna för att folk vill se livestreamen med "grymma drops".

Jag bryr mig personligen inte om humor hos butiker. Det jdg vet är att mitt bankkonto INTE ser humorn i att betala mer för saker som inte påverkar produktens kvalitet.

Är de faktiskt billigast eller om jag är i akut behov av att få något snabbt så handlar jag också av Inet. Det är ingen dålig butik eller så. Men hypen kring dem och den image de försöker förmedla känns rätt töntig.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Som många andra skriver så är Inet det självklara valet.