Testpilot: Synology DS220J – kompetent budget-NAS

Permalänk
Medlem

@Björn Endre du slår mig som nån som borde ha 1GbE USB nätverkskort hemma, du kan inte testa och se om denna hårdvara skulle orka med 2x1GbE? Så beslutet om att skippa ena porten är befogat eller dumsnålt.

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

har en gammal synology 213j och den fungerar väldigt bra. väldigt små förändringar på det nya mot min på så många år. min har också 512mb minne fast dd3. den har en 2 kärnig liknande cpu på 1.2ghz.
Jag lagrar mest saker på den och låter starkare klienter ta hand om eventuell avkodning.
Som de flesta säger så är det DSM som är den stora stjärnan här.

Har du uppgraderat till DSM7, klarar den det bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiderweb:

Har du uppgraderat till DSM7, klarar den det bra?

Nej jag har inte varit inloggad på den på flera månader. den har dsm 6.2 som är nyaste autouppdateringen. får väll ta tag i dsm7 senare. vet inte vad som är nytt i den varianten eller om jag ens tjänar något på att ha den? den måste installeras manuellt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aka_The_Barf:

Nej jag har inte varit inloggad på den på flera månader. den har dsm 6.2 som är nyaste autouppdateringen. får väll ta tag i dsm7 senare. vet inte vad som är nytt i den varianten eller om jag ens tjänar något på att ha den? den måste installeras manuellt.

Jag har avvaktat. En del grejer är ändrat i DSm7 så jag måste ha en handpåläggning efter uppdateringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Jag har avvaktat. En del grejer är ändrat i DSm7 så jag måste ha en handpåläggning efter uppdateringen.

Läst lite att det kan bli vissa problem. Att det ser nytt ut spelar ingen roll för mig då jag går in där...ja nån gång i halvåret.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.