Bilder på ditt senaste inköp (2021) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Stiligt!
Har själv funderat på att köpa några sånna och klämma in men vi har för lågt mellan fönster och tak så det är lite dålig plats.
Har också kollat på Flexit Roomie och Twinfresh Expert som ska vara liknande men mindre men aldrig fått tummen ur..
Varför valde du just den från Mitsubishi och är du nöjd med ljudnivån?
Sugen på att köra en lösning på sovrummet men det kräver ju sitt av ljudnivån..

Ja dom där rören är ju intressanta men bör arbeta i tandem med minst 2, annars blir det inte så bra känns det som? o andra sidan kan man då ventilera flera rum med enbart ett par sådana i olika rum. en nackdel är även att det kräver tjocka väggar minst 27cm samt gigantiska hål på 160mm i diameter. hålsågar för normalt bruk hittar jag inte större än 130mm. 160mm kräver nog en stark maskin också.

Jag valde den där för att den var relativt billig och efter jag köpt en airtings mätare så har jag insett att mitt självdrag inte fungerar så bra. det bygger på temperaturskillnader och att murstocken är varm för att få bra flöde. jag eldar inte men planerar att sätta in en kassett i framtiden. eldar jag nu så är det för kråkorna. kan stänga spjället och köra min alkohol brännare. dessvärre stack co2 halten upp till över 4000 vilket är i högsta laget, med spjället stängt blir det iallafall varmt.
Co2 och voc sticker även upp när vi sover i sovrummet men med öppen planlösning tror jag att denna kan hjälpa till även där.
Sen har vi även den fina besparingen man gör med denna. kikade på ett fullvärdigt riktigt ftx system men det skulle gå på nära 150k vilket är i saftigaste laget och dessutom skulle det nog kräva att vissa rör går igenom golven till källaren från vinden vilket inte blir så jättefint. Detta var lite av en test sak om jag skulle gilla denna typ av FTX system som kallas decentraliserat FTX system.
Installationen var enkel och rättfram, det största problemet var komma igenom allt trä i mina gamla väggar från 1947, dom snålade inte med trät då inte.

Hittat denna som är lite av ett mellanting känns det som, funderar på denna i källaren, kräver viss rördragning men det bör man kunna lösa själv, i källartaket går det redan så många rör så ett par till spelar nog ingen större roll: https://pax.se/produkter/ventilation/varmeatervinning/eos/111...

I små rum kan du köra deras mindre model vl-50, den kan även hängas på höjden. vet inte hur tyst den är men min på lägsta läget som jag kör den på är tystare än jag trodde den skulle vara. deras lilla ska vara ännu tystare än min.
Med det sagt så är jag inte känslig för ljud när jag ska sova, speciellt inte monotona ljud såsom fläkt ljud eller liknande. värme pumpen går på högsta fläkt hastighet precis utanför sov rummet och vi har alltid öppen dörr och den tänker jag inte ens på.

Du kan ju sätta en där du inte har fönster, fast det kanske är svårt att få det att se hyfsat ut då?

I detta nu så har jag 21.2 grader inne medan den skjuter in 19.0 gradig värme, det är 2.5 minus ute, mycket bättre än jag trott faktiskt. står att den kan ha upp till 85% återvinning och alla vet ju att det brukar bara vara snack så jag toppade på kanske 50-60% men hittils är jag glatt överaskad. får se hur den sköter sig i mer kyla.

Värt att notera med denna är att den ska man helst stänga av om det blir mer än 10 minus om den relativa fuktigheten är 40% eller mer men skulle den vara 35% så klarar den 15 minus och skulle den vara 30% så klarar den 20 minus osv. jag har sällan över 40 på vintern inomhus och nu senast det var över 10 minus så låg jag på under 40% rätt konstant.
De andra "rör" modellerna verkar vara bättre på detta men det är även svårt att veta vad som händer om man inte följer detta. står att det kan leda till skador på enheten och jag misstänker att det är frys skador?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Ledsnade fullständigt på att Halo Infinite till PC är så sjukt dåligt portat att det tar idiotiskt lång tid att ladda in kartan och spelet kraschar till synes helt slumpmässigt, vilket var extra frustrerande eftersom spelet är så roligt när det väl funkar.

Orkade inte slita mig i håret mer så bestämde mig för att åka och köpa en Series S, då Series X verkade vara slut överallt.

Döm om min förvåning när den lokala Elgiganten visade sig ha fem Series X på hyllan, det var bara att tacka och ta emot.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

Ledsnade fullständigt på att Halo Infinite till PC är så sjukt dåligt portat att det tar idiotiskt lång tid att ladda in kartan och spelet kraschar till synes helt slumpmässigt, vilket var extra frustrerande eftersom spelet är så roligt när det väl funkar.

Orkade inte slita mig i håret mer så bestämde mig för att åka och köpa en Series S, då Series X verkade vara slut överallt.

Döm om min förvåning när den lokala Elgiganten visade sig ha fem Series X på hyllan, det var bara att tacka och ta emot.

https://i.imgur.com/wWo4cfo.jpg

Plötsligt händer det

Angående Halo på pc, så har jag inte haft ett enda problem... kör med xbox-appen

En gång hade jag 2 instanser av spelet igång... tryckte på spela, det startade inte på 0,1 sekund så jag tryckte på spela igen... 3 timmar senare när jag avslutar så ser jag spelet igång vid titelskärmen...

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Fick tag i en billigt och kunde inte låta bli

Frågan är bara om den ska in i min dator eller om jag ska låta dotter få en i sin då hon behöver utrymme.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Presentkortet från jobbet spenderade jag på denna skönhet.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av vinylens:

Fick tag i en billigt och kunde inte låta bli
https://i.imgur.com/1612slV.jpg
Frågan är bara om den ska in i min dator eller om jag ska låta dotter få en i sin då hon behöver utrymme.

Oavsett så är väl risken minimal att hon behöver 980 PRO -prestanda.. ?

Jag hade behållt den själv och om hon behövt mer space, köpt en A2000 eller dylikt.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Var någon, här på forumet kommer inte ihåg vem men man får tacka iaf, som nämnde att Cyberpunk 2077 var billig om man kombinerade nuvarande rea med en kupong kunde man få spelet väldigt billigt. Så efter några dagars tänkande så slog man till på spelet, innan rean kostade de 559kr - efter 185kr.

(verkar inte få till så bilden dyker på här...:/ )

Visa signatur

W/S: Asus Prime X470-Pro | AMD Ryzen 7 2700x| Corsair Vengeance LPX 32GB,4x8GB, DDR4 2666MHz | Asus GTX 1070 | Samsung 970 EVO 1TB m.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Oavsett så är väl risken minimal att hon behöver 980 PRO -prestanda.. ?

Jag hade behållt den själv och om hon behövt mer space, köpt en A2000 eller dylikt.

Det är väl en vanlig non-Pro modell? Helt perfekt för en alldaglig maskin imo Visst är en A2000 eller SN550 än billigare för att få 1 TB, men that's about it

Skrivet av eddan4:

Var någon, här på forumet kommer inte ihåg vem men man får tacka iaf, som nämnde att Cyberpunk 2077 var billig om man kombinerade nuvarande rea med en kupong kunde man få spelet väldigt billigt. Så efter några dagars tänkande så slog man till på spelet, innan rean kostade de 559kr - efter 185kr.

https://imgur.com/gallery/otkuSuY

(verkar inte få till så bilden dyker på här...:/ )

Du får länka bilden, med fil-tillägg och inte bara Imgur-sidan som du gjort nu. För övrigt ett schysst pris för ett i min mening schysst spel!

Dold text
Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Du får länka bilden, med fil-tillägg och inte bara Imgur-sidan som du gjort nu. För övrigt ett schysst pris för ett i min mening schysst spel!

Tackar, märkte att de var ".png" som fattades, så ändrat nu. Absolut, fått en del skit för att de varit mycket buggar å sånt från början, men blivit bättre med tiden, och till de priset kunde jag inte motstå att slå till på.

Visa signatur

W/S: Asus Prime X470-Pro | AMD Ryzen 7 2700x| Corsair Vengeance LPX 32GB,4x8GB, DDR4 2666MHz | Asus GTX 1070 | Samsung 970 EVO 1TB m.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Oavsett så är väl risken minimal att hon behöver 980 PRO -prestanda.. ?

Jag hade behållt den själv och om hon behövt mer space, köpt en A2000 eller dylikt.

Sant.
Men nu var den inte så dyr och jag vet inte om jag orkar montera om kylningen på min dator för att sätta i den i datorn samt att jag inte behöver mer utrymme just nu.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Squish i bra skick, tror bara jag saknar Life boat och Rain shower av dual screens nu. Fast borde kanske köpt en 2tb ssd ist.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Squish i bra skick, tror bara jag saknar Life boat och Rain shower av dual screens nu. Fast borde kanske köpt en 2tb ssd ist.
https://i.imgur.com/6uW7IeV.jpg

Coolt.

Jag har letat som en galning efter mitt gamla Zelda dual screen (ser att du har det där bak) som jag hade kvar i originalförpackning och allting i bra skick. Sannolikt har mina gamla föräldrar slängt det vid något väl valt tillfälle...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Nya högtalare till datorn och en m.2 till PS5an, med en heatsink till den.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Avstängd

OK, kunde inte motstå Inets erbjudande. Nu får direct storage spelen börja släppas ASAP. Gärna Matrix demot.

edit: stavning

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@Awsmkiid: Har sneglat lätt på liknande muffar tidigare. Jag gillar ju velourfluffet men hur känns de nya i jämförelse?

Ursäkta för ett sent svar. Kuddarna känns mycket skönare, dom kan kännas lite hårda i början men dom rättar till sig ganska snabbt. Ljudmässigt så skulle jag säga att basen kommer fram mycket mer i dessa än med velourfluffet så det beror på vad man gillar, ljudet är fortfarande bra men man hör en liten skillnad.

Beställer du via deras hemsida så kan de ta 1-2 veckor att få hem dom(Nu kanske lite längre) då dom skickas ifrån Kina och du får betala tullavgiften, så jag skulle rekommendera och hitta dessa via Amazon eller liknande.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Awsmkiid:

Ursäkta för ett sent svar. Kuddarna känns mycket skönare, dom kan kännas lite hårda i början men dom rättar till sig ganska snabbt. Ljudmässigt så skulle jag säga att basen kommer fram mycket mer i dessa än med velourfluffet så det beror på vad man gillar, ljudet är fortfarande bra men man hör en liten skillnad.

Beställer du via deras hemsida så kan de ta 1-2 veckor att få hem dom(Nu kanske lite längre) då dom skickas ifrån Kina och du får betala tullavgiften, så jag skulle rekommendera och hitta dessa via Amazon eller liknande.

Tack för tipset 👍🏻

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Audeze Penrose X
Nygammalt köp då jag haft dem tidigare men den gången funkade de inte så bra med min setup. Kommer bli bättre nu

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Raspberry Pi 400. Har denna på nattduksbordet kopplat till en skärm som är monterad alldeles vid sängen uteslutande för youtube.

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gavelinus:

Presentkortet från jobbet spenderade jag på denna skönhet.
https://i.imgur.com/9S3WUKu.jpeg

Väl investerade pengar, lite avis är man allt
Är själv helt insnöad på dessa hjälmar av LEGO....LEGO Star Wars Boba Fett Helmet osv osv
Men är man en Star Wars nörd så är man

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Köpte två askar (denna och en med 16 bitar) handgjorda chokladpraliner från Cajsas choklad. Galet fina och massa roliga smaker som borde få de flesta andra chokladaskar att skämmas Den mindre asken blir julklapp till syrran. Denna ask ska jag och päronen mumsa på under julafton (träffar syrran med familj på juldagen).

https://www.facebook.com/cajsaschoklad/

Visa signatur
Permalänk

Mina 3 senaste som kommit hem i brevlådan

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI | Corsair H150i Elite | Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL | Samsung 980 PRO 1TB M.2| Samsung 980 1TB M.2 | Gigabyte NVMe Gen3 SSD 1TB | Kingston A400 960GB 2.5" | EVGA GQ 850W | Corsair 5000D

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av RaekmAcKaN:

Visst är det skönt att slippa mekaniska diskar och inte behöva tänka så mycket på att jaga gigabyte hit och dit? Jag har slutat med 500gb-tramsdiskar och körde på en snabb 1TB nvme, och en "långsam" 2TB nvme i desktopen. Skönt som fan att snabb solidstate börjar krypa ned i pris

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Första gången jag köpt nåt som kom upp i facebook-reklam.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Julklapp till mig själv 😀 fold3

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

https://i.imgur.com/lpouAkt.jpeg

Första gången jag köpt nåt som kom upp i facebook-reklam.

Makt är ju felstavat. Eller det är någon form av freudiansk felstavning som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cool Runnings:

Makt är ju felstavat. Eller det är någon form av freudiansk felstavning som jag inte förstår?

Gammelsvenska, om nu det ordet existerar?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Cool Runnings:

Makt är ju felstavat. Eller det är någon form av freudiansk felstavning som jag inte förstår?

Pga detta, kanske?

https://imgur.com/jE27z

På en försäljares hemsida står följande under information.

"Kunskap Är Mackt"

-Albert Einstein

Remember to stay in school kids!

https://artriot.se/products/kunskap-r-mackt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cool Runnings:

Makt är ju felstavat. Eller det är någon form av freudiansk felstavning som jag inte förstår?

Det är det som är tänkt att vara det roliga. Figuren på fotot borde veta bättre helt enkelt

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

@Nissebuljong, det låter logiskt. Men för att även en medlem i TFF ska förstå så borde ju "Remember to stay in school kids!" varit med på tavlan

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

https://i.imgur.com/lpouAkt.jpeg

Första gången jag köpt nåt som kom upp i facebook-reklam.

Skrivet av Cool Runnings:

Makt är ju felstavat. Eller det är någon form av freudiansk felstavning som jag inte förstår?

tänkte samma, är det tavlan eller jag som inte riktigt är med i matchen här?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII