Radioaktiva anti-5G-halsband portas i Nederländerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Alltså detta är tragiskt.
Foliehattar har lyckas sprida sin rädsla och svammel via internet så det vilseleder och drabbar "oskyldiga".
Foliehattarna finns överallt, foliehattarna börjar bli farliga nästan.
Organiserar sig och begår upplopp och våldshandlingar runt om.
Foliehattar älskar att kalla alla som inte håller med dom för komnunister eller globalister.
Kommer nån med foliehatts teorier tiosar jag alltid on partykungen där kan dom köpa sina foliehatt, bästa medicinen mot allt.

Jag undrar om foliehattarna fortfarande är av psikten att corona kommer från 5G? Jag vet att det gick hett i deras interna diskutioner förr.

Ni foliehattar här på SweC hur ligger det till?
Ja ni finns här på SweC också

Nej, på partykungen finns bara foliehatt för katt och de är dessutom slut för tillfället. Men polishatt finns som förslag för de som dristar sig att skriva något som innehåller ordet hatt.

Permalänk
Medlem

Ok jag vill lämna den här planeten nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addqd:

Utan tvekan gamma.

Du bör nog förbättra ventilationen i källaren i så fall.

Ska testa en så kallad miniventilation nu på övervåningen, har borrat i väggen med hålsåg, tjock trä i detta gamla 40 tals hus. räknade med att bli klar idag men ikke då hålsågen jag hade var för grund.
Att installera ett FTX system vore det optimala i mitt fall eftersom jag har själv drag men det skulle gå på ca 150k så jag ska testa ett decentraliserat ftx system istället och se om det kan fungera. som student är inte 150k något man bara kastar ut.
ovan våningen har låga nivåer på ca 150 bq/m3 medan källaren pendlar mellan 300-800 så det är inte jätte farligt där. jag har aldrig rökt så jag har det ganska bra där också men ändå bra att fixa till.

Skrivet av dlq84:

Det jag har sett tidigare på typ bigclivedotcom är att liknande produkter innehåller toriumpulver. Så antagligen i detta fallet också.

Så kan det vara.

Skrivet av serafim:

Ja, tack och lov för lättbetong! Håller (nästan) allt levande på avstånd.

Ja det är jag och spindlarna som trivs här nere

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Idjits!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cad_edis:

Man tycks blanda in toriumdioxidpulver i plasten när man tillverkar dessa. Det finns inget generellt förbud mot torium i konsumentprodukter men det är förstås idiotiskt att använda det på detta sätt, då det dels inte fyller något syfte och då slitagepartiklar från dessa produkter kan spridas i miljöer där människor kan andas in dessa.

Att bära en radioaktiv isotop mot kroppen är inte nödvändigtvis någonting farligt, det beror på hur väl den är innesluten och vilken strålning den avger.

Tack för infon!

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Här är en video på när andra testar det här och ser samma problem.

https://www.youtube.com/watch?v=3BA5bw1EV5I

Precis den videon tänkte jag länka.
Men det är totalt bananas att människor får för sig så jäkla galna idéer, som att bära runt på radioaktivt material runt halsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

De finns på amazon.se (bland annat kanske ska tilläggas).

Jag har rapporerat in ett gäng produkter/säljare (en del med identiskt utseende) till svenska strålskyddsmyndigheten under våren.
Exempelvis:
https://www.amazon.se/Quantum-halsband-halskedja-negativ-jons...

De säljs ofta som produkter med "negativa joner" och annat mumbo jumbo.

https://www.aliexpress.com/i/32995408996.html

•Anti-radiation pendant: the radiation pendant is made of high-quality material, which is harmless to human body.
Super products, useful, authentic, carefully packaged and the store staff very friendly and patient. I recommend to all those who care about their health, these wonderful pendants. Thank you!2019-08-14
_________________________________________________
I have an emf measuring module, and instead of blocking emf, this pendant emits high level of emf (my device started beeping, which mean very high level). Those four dots you see, are the culprits. Rest it is a fake.... Do not waste you money guys2019-11-22

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Precis den videon tänkte jag länka.
Men det är totalt bananas att människor får för sig så jäkla galna idéer, som att bära runt på radioaktivt material runt halsen.

Tjavars, en del går hem och äter en handfull radioaktivitet med jämna mellanrum. Paranötter och bananer är riktigt 'riviga'. Somliga sover intill en påse med radioaktivitet i form av K-40 och C-14 som finns hos vederbörandes partner och ger ett mätbart tillskott i årlig dos runt 10 microSv eller runt 1500 ggr mer än den mest exponerade individen som bor nära ett Svenskt kärnkraftverk...!?

Halsbanden består av pressad vulkanska, oklart varifrån råmaterialet är insamlat.
Jag har mätt på dessa halsband och hittade ~800 Bq totalt (kommer inte ihåg hur mycket den vägde);
K-40 44.2 Bq
Tl-208 85.2 Bq
Pb-212 279 Bq
Bi-214 34.5 Bq
Pb-214 40.1 Bq
Ac-228 247 Bq
Ra-226 66.6 Bq
Total: 799 Bq (+- 4%)

Detta betyder att de innehåller Uran och Torium samt dessas sönderfallsprodukter.

Dosrat på runt 1-1,5 microSv/h. Har man den på 24/7/365 kommer vävnaden runt halsbandet utsättas för en extra dos på 8-9mSv/år (jämför med normal bakgrund i Sverige som ligger mellan 1-10 mSv/år beroende på var man bor).
Med andra ord helt ofarligt.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Avstängd

*Laughs in Thunderf00t*

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av serafim:

Nej, på partykungen finns bara foliehatt för katt och de är dessutom slut för tillfället. Men polishatt finns som förslag för de som dristar sig att skriva något som innehåller ordet hatt.

Fan vad ledsen jag blev över att foliehatten för katter var slut Hade givetvis blivit beställning direkt, för att förhindra tankeläsande krafter och andra dumheter de kan få för sig.

Permalänk
Medlem

Är jag hård om jag anser att man borde omhänderta barnen till folk som köper detta?

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Så typiskt amerikanskt. Usch.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Söderbäck:

De finns på amazon.se (bland annat kanske ska tilläggas).

Jag har rapporerat in ett gäng produkter/säljare (en del med identiskt utseende) till svenska strålskyddsmyndigheten under våren.
Exempelvis:
https://www.amazon.se/Quantum-halsband-halskedja-negativ-jons...

De säljs ofta som produkter med "negativa joner" och annat mumbo jumbo.

Det gjorde du bra.

Skrivet av tvelander:

"Kan hjälpa dig att öka ditt allmänna välbefinnande med ca. 5000-6000 negativa joner"
............

asså....

Eller hur! Går man på det så är det tveksamt till om man ska få föröka sig alltså….

Skrivet av BMac:

Attans. Jag som trodde att det skulle räcka att badda pannan med virvlat vatten och att det skulle skydda mot allt.

Det finns tvålhjärnor som tror på allt. Virvlat vatten, magnetsmycken, astrologi, spågummor och mesh-system.

Det värsta är att ja känner en tjej som gick naturlinjen på folkhögskola som postar sånt nonsens på fejan…..kristaller, mot vaccinet, mot mikrovågsugnar o.s.v…..

Skrivet av Molotov:

Alltså detta är tragiskt.
Foliehattar har lyckas sprida sin rädsla och svammel via internet så det vilseleder och drabbar "oskyldiga".
Foliehattarna finns överallt, foliehattarna börjar bli farliga nästan.
Organiserar sig och begår upplopp och våldshandlingar runt om.
Foliehattar älskar att kalla alla som inte håller med dom för komnunister eller globalister.
Kommer nån med foliehatts teorier tiosar jag alltid on partykungen där kan dom köpa sina foliehatt, bästa medicinen mot allt.

Jag undrar om foliehattarna fortfarande är av psikten att corona kommer från 5G? Jag vet att det gick hett i deras interna diskutioner förr.

Ni foliehattar här på SweC hur ligger det till?
Ja ni finns här på SweC också

Det har ja inte sett. Kommer ihåg stollen från Flashback som påstod att deras moderatorer förföljde honom över hela internet dock 😄

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Tjavars, en del går hem och äter en handfull radioaktivitet med jämna mellanrum. Paranötter och bananer är riktigt 'riviga'. Somliga sover intill en påse med radioaktivitet i form av K-40 och C-14 som finns hos vederbörandes partner och ger ett mätbart tillskott i årlig dos runt 10 microSv eller runt 1500 ggr mer än den mest exponerade individen som bor nära ett Svenskt kärnkraftverk...!?

Halsbanden består av pressad vulkanska, oklart varifrån råmaterialet är insamlat.
Jag har mätt på dessa halsband och hittade ~800 Bq totalt (kommer inte ihåg hur mycket den vägde);
K-40 44.2 Bq
Tl-208 85.2 Bq
Pb-212 279 Bq
Bi-214 34.5 Bq
Pb-214 40.1 Bq
Ac-228 247 Bq
Ra-226 66.6 Bq
Total: 799 Bq (+- 4%)

Detta betyder att de innehåller Uran och Torium samt dessas sönderfallsprodukter.

Dosrat på runt 1-1,5 microSv/h. Har man den på 24/7/365 kommer vävnaden runt halsbandet utsättas för en extra dos på 8-9mSv/år (jämför med normal bakgrund i Sverige som ligger mellan 1-10 mSv/år beroende på var man bor).
Med andra ord helt ofarligt.

Tackar för info, misstänkte att det skulle vara något sånt ställt mot bakgrundsstrålningen. Dvs ofarligt i praktiken men folk här var snabba med att måla fan på väggen i vissa fall märkte jag...och jag anade att det var helt i onödan.

Det gör det ju inte mindre korkat att köpa skiten i hopp om att "skydda" sig not 5G förstås. Men man kan ju tagga ner lite gällande konsekvensen av själva strålningen kanske.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Tjavars, en del går hem och äter en handfull radioaktivitet med jämna mellanrum. Paranötter och bananer är riktigt 'riviga'. Somliga sover intill en påse med radioaktivitet i form av K-40 och C-14 som finns hos vederbörandes partner och ger ett mätbart tillskott i årlig dos runt 10 microSv eller runt 1500 ggr mer än den mest exponerade individen som bor nära ett Svenskt kärnkraftverk...!?

Halsbanden består av pressad vulkanska, oklart varifrån råmaterialet är insamlat.
Jag har mätt på dessa halsband och hittade ~800 Bq totalt (kommer inte ihåg hur mycket den vägde);
K-40 44.2 Bq
Tl-208 85.2 Bq
Pb-212 279 Bq
Bi-214 34.5 Bq
Pb-214 40.1 Bq
Ac-228 247 Bq
Ra-226 66.6 Bq
Total: 799 Bq (+- 4%)

Detta betyder att de innehåller Uran och Torium samt dessas sönderfallsprodukter.

Dosrat på runt 1-1,5 microSv/h. Har man den på 24/7/365 kommer vävnaden runt halsbandet utsättas för en extra dos på 8-9mSv/år (jämför med normal bakgrund i Sverige som ligger mellan 1-10 mSv/år beroende på var man bor).
Med andra ord helt ofarligt.

Bakgrundsstrålning

Den normala bakgrundsstrålningen ligger mellan 1-2 mSv/år. Att då öka den med 4-8 gånger med en enda produkt tycker jag ändå är ganska extremt, även om 8-9 mSv/år inte är något man kommer påverkas av. Jämför man med tandröntgen som ger 0,005 mSv så låter genast 8-9 mSv extra stråldos ganska högt enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Tjavars, en del går hem och äter en handfull radioaktivitet med jämna mellanrum. Paranötter och bananer är riktigt 'riviga'. Somliga sover intill en påse med radioaktivitet i form av K-40 och C-14 som finns hos vederbörandes partner och ger ett mätbart tillskott i årlig dos runt 10 microSv eller runt 1500 ggr mer än den mest exponerade individen som bor nära ett Svenskt kärnkraftverk...!?

Halsbanden består av pressad vulkanska, oklart varifrån råmaterialet är insamlat.
Jag har mätt på dessa halsband och hittade ~800 Bq totalt (kommer inte ihåg hur mycket den vägde);
K-40 44.2 Bq
Tl-208 85.2 Bq
Pb-212 279 Bq
Bi-214 34.5 Bq
Pb-214 40.1 Bq
Ac-228 247 Bq
Ra-226 66.6 Bq
Total: 799 Bq (+- 4%)

Detta betyder att de innehåller Uran och Torium samt dessas sönderfallsprodukter.

Dosrat på runt 1-1,5 microSv/h. Har man den på 24/7/365 kommer vävnaden runt halsbandet utsättas för en extra dos på 8-9mSv/år (jämför med normal bakgrund i Sverige som ligger mellan 1-10 mSv/år beroende på var man bor).
Med andra ord helt ofarligt.

Intressant. Kan själv inte mycket om strålning mer än grunderna. Vet du om det påverkar att allt är koncentrerat till en viss punkt? Tänker att bakgrundsstrålning fördelas över hela kroppen. Eller är bgs mätvärde också för en punkt?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Det har ja inte sett. Kommer ihåg stollen från Flashback som påstod att deras moderatorer förföljde honom över hela internet dock 😄

Oja det finns flertalet foliehattar på SweC.
"Jag vill vara så naturlig som möjligt" minns jag i en tråd om vacciner (ja antivaxcers är en foliehatt)

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd

Är det samma personer som köper detta som sen veckan efter springer ut på gator och torg och demonstrerar mot covidvaccinet Vaccinet är i alla fall kliniskt testat och detta är bara idioti.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Typiskt giriga företag att lura rädda människor att köpa dyrka saker. Jag menar en vanlig foliehatt funkar ju lika bra!

Visa signatur

i9 12900k, RTX3080, 3600MHz CL15 DDR4 , custom loop

Permalänk
Inaktiv

Heh. När "Auktoriteten" låtsas skydda goyim från "farlig" radioaktivitet.
"Tro oss. De är farligt radioaktiva. Bu! Släng ditt skydd hos oss. För din säkerhet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Fan vad ledsen jag blev över att foliehatten för katter var slut Hade givetvis blivit beställning direkt, för att förhindra tankeläsande krafter och andra dumheter de kan få för sig.

Ja, visst är katter otäcka. Man bör nog ha hel foliekostym på dem.

Tror, om du är angelägen, att man kan lista ut hur en foliekatthatt ska kunna tillverkas av en tillräckligt händig person. Jag läste faktiskt en byggaegenfoliehatttillverkningsinstruktion på nätet och där förordar man, troligen helt seriöst (det var en sådan site jag var inne på men minns tyvärr inte vilken, kan ta reda på), att man ska använda den tjockaste varianten av aliminiumfolie eftersom den skyddar bättre än den tunnare, förslaget var folie för ugnsstekning. En annan bieffekt av att man tar den tjockaste varianten är att den troligen håller längre och håller formen bättre.

Annars kan man kanske, som @Molotov bär på sin avatar, använda en militärhjälm, men då kan man ju kanske uppfattas som fiende och bli måltavla för hatare på nätet. Hoppas @Molotov inte blivit utsatt för sånt här på SweC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gashemi:

Foliehatt måste vara mycket bättre...

Var det inte MythBusters som kom fram till att foliehatt av aluminium inte hjälper, den snarare förstärker radiovågorna som ska kontrollera hjärnan.

Tror de pratade om att om man skulle ha foliehatt så behövde den nog vara gjord av bly.

Men men .. Tyvärr så är vi nog på väg mot ett samhälle där idiotin tar överhanden

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nefrums:

Typiskt giriga företag att lura rädda människor att köpa dyrka saker. Jag menar en vanlig foliehatt funkar ju lika bra!

Nej, en vanlig foliehatt kan inte ha den renande kraften. Även lite, i praktiken ganska ofarlig strålning, är bättre och mer renande än ingen strålning. Köp mina hemtillverkade radioaktiva smycken så kommer kraften vara med dig till ditt sista andetag. Garanterad radioaktivitet, strax under de av staten och EU fastställda gränsvärdena (om du inte har andra strålningskällor i närheten).

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Nej, en vanlig foliehatt kan inte ha den renande kraften. Även lite, i praktiken ganska ofarlig strålning, är bättre och mer renande än ingen strålning. Köp mina hemtillverkade radioaktiva smycken så kommer kraften vara med dig till ditt sista andetag. Garanterad radioaktivitet, strax under de av staten och EU fastställda gränsvärdena (om du inte har andra strålningskällor i närheten).

Nu var du ironisk tror jag men det är en hypotes. Vi får se hur det blir med den debatten, det är inte avgjort än. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Radiation_hormesis

Permalänk
Rekordmedlem

Gör foliehatten av Plutonium så skyddar den bra mot 5G strålning, den kommer inte igenom väggarna som skyddar mot eventuell annan "mindre farlig än 5G strålning" som kan finnas.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Nu var du ironisk tror jag men det är en hypotes. Vi får se hur det blir med den debatten, det är inte avgjort än. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Radiation_hormesis

Vem vågar vara ironisk i en så allvarlig fråga som denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Tur att det var låga nivåer av strålning. Undrar vilken typ av strålning det är i dom? Själv utsätts jag för sönderfallande uran över säkra nivåer rätt ofta i min källare.
Lyckligtvis kan jag trösta mig med att corona inte vågar sig ned i min källare till alla radon gaser 🤣

Alfa (heliumkärnor) är den som är lättast att stoppa (räcker med ett papper) men även skapar störst skador då man inhalerar den och den sedan fullständigt absorberas av kroppens vävnad inuti. Därför är Radon rätt dåligt att bo i :-). Jag gissar att det är alfa eller beta i dessa vackra smycken dock, kanske innehåller radium eller liknande?

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av cwolf86:

Bakgrundsstrålning

Den normala bakgrundsstrålningen ligger mellan 1-2 mSv/år. Att då öka den med 4-8 gånger med en enda produkt tycker jag ändå är ganska extremt, även om 8-9 mSv/år inte är något man kommer påverkas av. Jämför man med tandröntgen som ger 0,005 mSv så låter genast 8-9 mSv extra stråldos ganska högt enligt mig.

Detta sätter fingret på vad som är så skevt i många debatter gällande radioaktivitet. Människan när den levde som jägare samlare fick i sig bra mycket mer dos/år när man levde i en hydda i skogen. Då utsattes man för mycket mer dos i form av framförallt radon. Människan är väldigt tålig mot joniserande strålning, det blir lite som att prata om andra ämnen vi utsätts för men inte tar skada av så länge det inte är extrema doser. Ta D-vitamin, koffein osv. Mycket är farligt i höga doser, men dessa doser är ju nära på extremt låga. En vanlig CT av buken ger ju 8 mSv på mindre än en timme!

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag hade tyckt att dessa "strålningsmotståndar"-kvackare får fan skylla sig själva, låt dem hållas. Men någon halv sekund senare kom jag på att dessa dumheter belastar den skattefinansierade sjukvården, och då var det inte lika roligt längre.

Finns även risk att det påverkar människor som kanske inte själva har valt att engagera sig i konspirationsteorierna.
Säg om en förälder blir helt insnöad i konspirationsteorier i Facebookgrupper finns det risk att de även tvingar på sina barn sådana här dumheter.

Helt rätt av den Nederländska staten att gå in och hantera situationen mer direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

Detta sätter fingret på vad som är så skevt i många debatter gällande radioaktivitet. Människan när den levde som jägare samlare fick i sig bra mycket mer dos/år när man levde i en hydda i skogen. Då utsattes man för mycket mer dos i form av framförallt radon. Människan är väldigt tålig mot joniserande strålning, det blir lite som att prata om andra ämnen vi utsätts för men inte tar skada av så länge det inte är extrema doser. Ta D-vitamin, koffein osv. Mycket är farligt i höga doser, men dessa doser är ju nära på extremt låga. En vanlig CT av buken ger ju 8 mSv på mindre än en timme!

Å blev man 40 ”förr” var man bra gammal…