Radioaktiva anti-5G-halsband portas i Nederländerna

Permalänk
Melding Plague

Radioaktiva anti-5G-halsband portas i Nederländerna

Nederländska strålskyddsmyndigheten slår larm om radioaktiva smycken, vars syfte ironiskt nog är att motverka 5G-strålning och andra "farliga" radiovågor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Synd, jag som tänkte skaffa ett par när jag skulle resa dit i mars.

Ironi

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Rekordmedlem

Bjud dem på nått att dricka i stället.

Å så kanske lite

Strålar ihjäl karies

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

To be fair, om dina tänder ramlar ut så kan du inte få karies längre

Permalänk
Medlem

Ska smyckena bäras runt mellangärdet löser sig problemet, men det tar en generation. Go darwinism.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Hedersmedlem

De finns på amazon.se (bland annat kanske ska tilläggas).

Jag har rapporerat in ett gäng produkter/säljare (en del med identiskt utseende) till svenska strålskyddsmyndigheten under våren.
Exempelvis:
https://www.amazon.se/Quantum-halsband-halskedja-negativ-jons...

De säljs ofta som produkter med "negativa joner" och annat mumbo jumbo.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Söderbäck:

De finns på amazon.se (bland annat kanske ska tilläggas).

Jag har rapporerat in ett gäng produkter/säljare (en del med identiskt utseende) till svenska strålskyddsmyndigheten under våren.
Exempelvis:
https://www.amazon.se/Quantum-halsband-halskedja-negativ-jons...

De säljs ofta som produkter med "negativa joner" och annat mumbo jumbo.

"Kan hjälpa dig att öka ditt allmänna välbefinnande med ca. 5000-6000 negativa joner"
............

asså....

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Foliehatt måste vara mycket bättre...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tvelander:

"Kan hjälpa dig att öka ditt allmänna välbefinnande med ca. 5000-6000 negativa joner"
............

asså....

I know. Det här är dåligt på riktigt.

Inte bara kvacksalveriet som är av högsta rang, utan även att vi får in radiaktivt skit i hemmen. Smycken kan ges vidare till intet ont anande personer som själva inte tror på mimbo jimbot ens.
Det är som att förgifta batchar med matvaror eller mediciner. Alltså direkt ondskefullt.

Den här typen av produkter hittar man liksom inte hos kjell&company och liknade utan det ska till handelsplattformar som inte själva tar ansvar för säkerheten av produkterna.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem

Här är en video på när andra testar det här och ser samma problem.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

Attans. Jag som trodde att det skulle räcka att badda pannan med virvlat vatten och att det skulle skydda mot allt.

Det finns tvålhjärnor som tror på allt. Virvlat vatten, magnetsmycken, astrologi, spågummor och mesh-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

"Kan hjälpa dig att öka ditt allmänna välbefinnande med ca. 5000-6000 negativa joner"
............

asså....

Är det ett handslag. Anas i samm a rumm borde väll vara mer än 5-6k
Stämmer två o per hemaglobin.om så b lir det klart mer än 5-6k negativa jonbindningar i kroppen,.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Alltså, va fan?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av BMac:

Attans. Jag som trodde att det skulle räcka att badda pannan med virvlat vatten och att det skulle skydda mot allt.

Det finns tvålhjärnor som tror på allt. Virvlat vatten, magnetsmycken, astrologi, spågummor och mesh-system.

Så sant , mesh-system. är farliga.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

"Kan hjälpa dig att öka ditt allmänna välbefinnande med ca. 5000-6000 negativa joner"
............

asså....

Jojomän! Läste ett inlägg om Fukushima-olyckan för länge sen där man konstaterade att olyckan "släppt lös en massa bequereller som ju som bekant förflyttar sig och förökar sig väldigt snabbt så de är snart här!"

Permalänk
Medlem

De kanske fungerar som gamla världens alunskiffer skivor som man kunde använda för att hålla öppna sår rena...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av BMac:

...och mesh-system.

Haha, du är inte ensam med ett krånglande mesh-nätverk

Permalänk
Medlem

Tur att det var låga nivåer av strålning. Undrar vilken typ av strålning det är i dom? Själv utsätts jag för sönderfallande uran över säkra nivåer rätt ofta i min källare.
Lyckligtvis kan jag trösta mig med att corona inte vågar sig ned i min källare till alla radon gaser 🤣

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av hACmAn:

Så sant , mesh-system. är farliga.

Ja och farligast för de som vill ha bra prestanda på wifi, de kan få psykiska besvär om de väljer att inte anväda accesspunkter och en bra wifikontoller.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja och farligast för de som vill ha bra prestanda på wifi, de kan få psykiska besvär om de väljer att inte anväda accesspunkter och en bra wifikontoller.

Oaktande användande av mesh-system tar kål på mycket fisk när det får flyta fritt efter avslutad anvädning....
Vad vare vi prata om igen?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av nick-li:

Oaktande användande av mesh-system tar kål på mycket fisk när det får flyta fritt efter avslutad anvädning....
Vad vare vi prata om igen?

Fisknät för torsktrålning eller kanske elektrofiske ?
Metoderna att tjäna pengar stinker fisk, luktar nog surströmming om de här halsbanden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Musikälskare

Undrar hur mycket dom hann casha in

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Går ju inte att låta bli.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Var kan man köpa? Jag ser 5g master överallt blir tokig! De vill stråla ihjäl oss!

Permalänk
Medlem

Vart tillverkas dessa? Helt sjukt att tillverkarland inte slår in näven i fejjan på dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

De finns på amazon.se (bland annat kanske ska tilläggas).

Jag har rapporerat in ett gäng produkter/säljare (en del med identiskt utseende) till svenska strålskyddsmyndigheten under våren.
Exempelvis:
https://www.amazon.se/Quantum-halsband-halskedja-negativ-jons...

De säljs ofta som produkter med "negativa joner" och annat mumbo jumbo.

Finns även maskiner som folk köper i tron att dom får dessa "mirakulösa joner", men vad dom verkligen gör är förgiftar luften med ozon. Det är fantastiskt hur folk bestrider riktigt vetenskap till fördel för nåt som någon självutnämd guru hittat på som är direkt hälsovådligt istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av waghead:

Vart tillverkas dessa? Helt sjukt att tillverkarland inte slår in näven i fejjan på dom

Därt borta i Fukushima kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Tur att det var låga nivåer av strålning. Undrar vilken typ av strålning det är i dom? Själv utsätts jag för sönderfallande uran över säkra nivåer rätt ofta i min källare.
Lyckligtvis kan jag trösta mig med att corona inte vågar sig ned i min källare till alla radon gaser 🤣

Utan tvekan gamma.

Du bör nog förbättra ventilationen i källaren i så fall.

Permalänk
Medlem

Om de där släthjärnade sälkutarna kunde hålla sig till orgonit åtminstone.

Permalänk
Medlem

Vad är det för material i själva smycket? Är så dumt så man blir ju intresserad av det rent tekniskt.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]