Helgsnack: Har ditt Wifi ett roligt namn?

Permalänk
Medlem

2.4ghz heter Asakusa och 5ghz heter Akihabara.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

2.4 GHz är Wayne manor
5 GHz är då förstås Batcave

Permalänk

Ehm...

Mitt WiFi heter:

2.4Ghz: fist_me_daddy
5Ghz: Hoiiyaahhhh

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Tråkiga jag kör med tema
Ra
Ramses
Anubis

Visa signatur

——————
It’s life…

Permalänk

ıɟıM uɐılɐɹʇsn∀

Permalänk
Medlem

En av mina grannar har döpt sitt nätverk till "Kalmar kommun". Vet inte varför, men jag tycker det är lite roligt. (Vi bor i Stockholm). Har några gånger övervägt om jag ska spinna vidare på samma tema, typ "Kalmar Pizzeria" eller "Kalmar nudistförening". Då med förhoppningen att flera grannar ska haka på Kalmar-tåget.

Men jag är för lat. Då måste jag hjälpa dottern att komma in på det nya wifi:t med två enheter. Det tar ju säkert 3 minuter. Det orkar jag inte.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Skrivet av HappySatan:

En av mina grannar har döpt sitt nätverk till "Kalmar kommun". Vet inte varför, men jag tycker det är lite roligt. (Vi bor i Stockholm). Har några gånger övervägt om jag ska spinna vidare på samma tema, typ "Kalmar Pizzeria" eller "Kalmar nudistförening". Då med förhoppningen att flera grannar ska haka på Kalmar-tåget.

Men jag är för lat. Då måste jag hjälpa dottern att komma in på det nya wifi:t med två enheter. Det tar ju säkert 3 minuter. Det orkar jag inte.

Man skall aldrig erkänna att man är lat. Bekväm heter det.

Permalänk
Medlem

Mina som jag kört i en massa år i brist på annat.
"Urkass mottagning"
Och
"Urkass mottagning för gäster"

Hittade ett par guldkorn i denna tråd som ska saxas.
😁

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem

WiFi: CIA surveillance van
Gästnätverk: CIA spy

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Man skall aldrig erkänna att man är lat. Bekväm heter det.

Jag för bekv- ... lat för att skriva ett så långt ord 😜

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Men jag är för lat. Då måste jag hjälpa dottern att komma in på det nya wifi:t med två enheter. Det tar ju säkert 3 minuter. Det orkar jag inte.

+1 har ap(a)-tråkigt wifi-namn men 30+ enheter så vem orkar ändra…

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Har två nätverk hemma, ett privat och ett till jobbet.

Inga roliga namn men för att underlätta för familjen heter de:

Wifi
Wifi2

Permalänk
Medlem

Fly_Safe

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T @ 4,1 Ghz: Asus Sabertooth 990FX R2.0: 32Gb ram@1800 Mhz: MSI Radeon RX 6750 XT MECH 2X OC: Samsung 970 EVO plus 500 Gb: Windows 11

Permalänk
Medlem

Kör med SSID

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Skrivet av Dragonflame:

Pretty fly for a wifi heter grannens.. mitt är standard... Orka ändra 😁

Är vi grannar? Mitt wifi är "Pretty fly for a wifi" XD

Permalänk
Medlem

Lustigahuset

Permalänk
Medlem

Måste säga att de flesta namnen i tråden är riktigt trista. Här är några roligare förslag:
LAN of the free home of the Brave
CandyLan
Skara SommarLAN
FinLAN
Riskokare2_Sovrum
Vevradio_Sovrum
Fidos_Babymonitor_Foalje2
COMHEM_694201337YUMADBRO
Usama Bin LANdin
Jag hälsar dig, vänaste LAN uppå jord
Örnen har LANat

ASSUSpekt
DLink <3 Zelda
Netfear

Permalänk
Medlem

Covid_Test_Tower_5G
Alltid retar det någon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor555:

Är vi grannar? Mitt wifi är "Pretty fly for a wifi" XD

Det kanske är öppna nätverk som körs lite här och norpar din data ifall du ansluter

Mina är döpta efter föräldrarnas hus eftersom det blir enklare om jag kör samma SSID hemma som de kör.

För mig är det lite förvirrande om jag bör köra 5GHz banden och 2.4GHz banden med samma SSID, för det är alltid så med föräldrarnas meshnätverk, men hemma kör jag min Asus med separata SSID:n.
Fördelen är ju att det blir enkelt och veta vilket nät man anslutit till.
Men i meshnätverk ska ju routrarna hantera det åt en, att man blir ansluten till den nod som ger bäst signal eller hastighet och förhoppningsvis väljer band med någon form av "sunt förnuft".

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Döpte mitt till "Jak er Snel Hest" som nyinflyttad i min förra lägenhet. En månad senare hade en granne döpt sitt till "Du er Snel Hest"

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk

En grannes nät hette "Hans Scheikes smiskstuga"

Permalänk
Samsung Sverige

PrettyFlyForAWiFi har mitt nät hetat sålänge jag kan minnas

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk

ID: detståriskåpet
Pass:deterhemmligt

Permalänk
Medlem

Mitt har sedan ett par år tillbaka hetat "2guys1router". Delade en lägenhet med en kompis och då kändes namnet givet

Visa signatur

Corsair 750D | RTX2080 | Ryzen 7 3700x | Asus ROG Strix X570-F | 32GB 3200MHz Vengeance PRO | Corsair H100i Pro RGB | M.2 Intel 660P 512GB | Corsair AX 760 80+ Platinum
Laptop: Asus Zenbook pro UX550UV

Permalänk
Skrivet av HappySatan:

Jag för bekv- ... lat för att skriva ett så långt ord 😜

Jag va så lat bekväm så jag orkade inte trycka på Skicka meddelande förut, så det här är andra försöket 😇

Permalänk
Medlem

2.4 GHz
Area 51 Test Site
Cheating on my WiFi (gäster)
Prince of Narnia

5GHz
Pretty Fly for a Wi-Fi
Skynet Global Defense Network

Visa signatur

Rʏᴢᴇɴ 5800X3D / Tᴀɪᴄʜɪ X570 / 64Gʙ DDR4/ RX 6950XT Mᴇʀᴄʜ 319

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor555:

Är vi grannar? Mitt wifi är "Pretty fly for a wifi" XD

Ser du ett nätverk som heter ASUS_XX och ASUS är vi grannar.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Aphuset... passar bra för mig och mina grabbar haha

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

It hurts when IP.. ville ha in nån IT-vinkel i det hela

Permalänk
Medlem

Cyberdyne