Sonic the Hedgehog 2-filmen/trailern

Permalänk
Avstängd

Sonic the Hedgehog 2-filmen/trailern

Jag såg nyss att nya Sonic-filmen 2 fått sin trailer:

Och en riktigt fin gest i det hela var att Knuckles såg rätt ut redan från början. Inga människotänder där inte!

Självfallet tror jag INTE att filmen kommer att beröra en som TV-serien Arcane gjorde även om båda tycks följa Lore.

Filmens trailer har alldeles för "ost-komisk" ton med massor av amerikanska kulturella referenser vilket tar bort all seriös ton.

Tråkig del, men för övrigt så lär det bli en helt okej mysig rulle att se en gång på bio (för bildstorleken, ljudupplevelsen och den gemensamma känslan bland andra Sonic-fans) en gång och aldrig mer igen.

Jag upptäckte en "Easter Egg" som jag tycker är mer som en Easter Egg än något mer "uppenbart":
- När Tails kör snabbt med det röda flygplanet så Sonic måste hålla i sig så är det en referens till Sonic the Hedgehog 2-spelet i luftbanan när de far upp till himlen först och Sonic håller i sig i flygplanet - och det är samma röda flygplan så klart.

Det gick även att se olika nivåer från spelen: Emerald Zone? Ruins Zone? Ice Cap Zone? (varav snösurfandet?)

Vissa mer Sonic-nördar än mig (kan inget om dess Lore) spekulerar på internet att KANSKE Super Sonic (gulfärgade) dyker upp. Vissa påstår också att handlingen verkar vara en sammanflätning av Sonic 2+3.

En annan rolig detalj är att Colleen O'Shaughnessey gör rösten för Tails i filmen vilket är officiella rösten för amerikanska Tails i den tecknade TV-serien sedan 2010. Idris Elba verkar också ha gett Knuckles(!!!) den röst han förtjänar.

Vad tycker och tror Du om kommande Sonic 2-filmen?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Nästan glad nog att det blev en uppföljare över huvud taget, men nog ser den väl riktigt lovande ut tycker jag! Helnöjd med antropomorfernas designer och röstskådespelare hittils.

Älskade Jim Carrey i rollen som "Klassisk Jim Carrey" - nu med mustasch! - så tackar och tar emot mer av det än om det kanske inte var så man annars hade föreställt sig Eggman (som å andra sidan redan haft ett par ganska olika utseenden och personligheter genom åren).

Gillar faktiskt tonen, nästan uppfriskande lätt. Lite rädd att något seriösare kunde slutat sämre, men visst kan de få försöka sig på något sådant i framtiden också. Live action SatAM? Då får de definitivt hitta någon annan till Robotnik. 😄

Visa signatur

torzelan.com | instagram.com/torzelan | youtube.com/torzelan | En fragmovie från 2021, jisses!
AMD 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, G.Skill 32 GB 3600 MHz CL14 Ripjaws, 1 & 2 TB WD Black SN850 Gen 4, Samsung Odyssey NEO G9 49" 240Hz, Pwnage Stormbreaker Magnesium Wireless, Endgame Gear KB65HE, SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless (m.fl.), etc.

Permalänk
Avstängd

Bara en vecka kvar imorgon! Har kontakt lokal biograf på fejjan om när det går att fixa biljetter tidigast.

Håller tummarna på att jag får sitta i en biosal den 1:a april 2022 och INTE i en skyddsbunker då......

Någon annan taggad förutsatt att inte allt skiter sig om en vecka?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

NU JÄVLAR ÄR BIOBILJETTEN FÖRKÖPT MED KLARNA FAKTURA!

1:a april 2022 blir ett ironiskt tragiskt skämt (överlever ej)
eller så blir det världens mysigaste TV-spelsfilm på länge!!! <3

Jag älskar att jag kunde betala med Klarna Faktura.
Varför ska jag pröjsa innan jag kunna nyttjat det jag "köpt"?!

Woop woop! GOTTA GO FAST! "DET MÅSTE GÅ FORT" (faktisk översättning av den frasen från första filmen)

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

OCH DET VAR DEN BION! IDIOT FANSKAP TILL BIO SOM ENDAST SÄNDER MED SVENSKT TAL: HERREJÖSSES VEM F*N VILL HÖRA JIM CARREY PÅ SVENSKA?!?!?!?! Trams bio. Snacka om att bion dog under 2020... Hursomhelst får se om jag kan avboka biljetten direkt nu.

UNGSPOLINGAR FÖRSTÖR NOSTALGIN... Ingen av dem vet ens vem Sonic eller Tails är eller ens vuxit upp med deras ursprungliga spel och ändå skall de få företrädare av föreställningstyper. Snacka om att världen bara blir sämre och sämre med corona, krig, svensktalande Jim Carrey, med mera. SUCK. DÅ VAR DEN VECKAN FÖRSTÖRD!

"Min besvikelse är omätbar och veckan förstörd"

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

"GOOD NEWS, EVERYONE!" (Futurama-referens)

Jag har snackat med bion och det var så att jag valde fel. Tidigare innan pandemin så klickade man på en biofilm och sedan valde salong och språk men nu väljer man språk direkt när man klickar på filmen och jag klickade INTE på den som hette "STH 2 eng. tal".

Jag ringde och de bytte till senare tid samma dag, tyvärr i en mindre salong (men bättre än att vänta på 4K UHD), så då blir det Jim Carrey på rätt språk. Jag menar, vilket barn skulle ha mått bra av att få se och höra på en svensk Ace Ventura back in the days?!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
AKA AudioBamse

Jag tycker det var jättekul att 1:an blev en succé, både för att Sonic som figur är väldigt omtyckt och en klassiker numera, och för att Paramount faktiskt lyssnade på fansen och gjorde om designen på Sonic, jag nöjde mig därför inte bara med att hyra filmen, utan köpte den för fullt pris för att visa mitt stöd. (Biograf var uteslutet p.g.a. corona).

Mycket svårt att döma av trailers hur bra 2:an kommer bli, men det verkar som att dem fokuserar på rätt saker som fansen vill se, så det ser lovande ut.

Ett exempel på en sak som fansen vill se som filmen ska innehålla, men som inte framgår i trailers (Läckt information som jag förstått det som), så spoiler för den som vill veta i förväg:

SUPER SONIC!

Får jag gissa så kommer Robotnik "vinna" och allting ser hopplöst ut, men så räddas världen av att Sonic får tillgång till diamanterna, kanske att Knuckles inser vilken galning Robotnik är och fattar det känslosamma tunga beslutet att som sista räddning ge Sonic tillgång till "The Master Emerald".

Sen när Super Sonic har spöat skiten ur Robotnik så slutar Sonic och Knuckles som vänner.

Dold text
Permalänk
Avstängd

JAG HADE FEL (jordens undergång kom aldrig innan filmen) och NU ÄR DET DAGS OM 2 TIMMAR!!!

I en mindre salong än (130 platser istället för 300 platser) men bättre än att höra på Jim Carrey på svenska.

Nästa anhalt efter denna film är Jurassic World 3!!! WOOP WOOP!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |