Permalänk

Ny gamingdator (15k budget)

Hejsan. Jag har kikat runt på lite delar till mitt datorbygge men jag insåg att det blev väldigt lite RGB, lite tråkigt. Datorn ska vara runt 12-15k. Vilka delar ska jag byta ut? Vad borde jag ha för delar? Jag vill att datorn ska såklart ha en liquid cooler och jag ska kunna spela Red Dead Redemption 2 utan några problem (High/Ultra, 100+FPS) och att CPU kylaren ska vara bra och ha låga härliga temperaturer. Jag är osäker på grafikkort, vilket ska jag ta och när blir priserna lägre? Osäker på nätaggregatet med, vad ska jag ta? Blir det snyggt med vitt chassi när man har svarta delar. Chassit finns i svart, rött och vitt. Vilken cooler ska jag ta? Jag ska ha liquid cooler och kunna ha den i taket på datorn. Här är de delar jag tänkte på och vad kan jag byta ut för att få fin RGB i mitt bygge?

CPU: AMD Ryzen 5 5600X

RAM: Kingston FURY Beast 16GB 3600Mhz

Chassi: NZXT H510 Vit

SSD: WD Blue SN550 1TB M.2"

HDD: Seagate BarraCuda Desktop 2TB 7200RPM 64MB

Permalänk
Medlem

Du har frågat detta några gånger nu om man kollar din historik. Vad vad det som inte dög med hjälpen du fick? Inget har direkt förändrats på en månad. Duger inte hjälpen blir du tvungen att plocka delar själv om det inte passar.

Lite träligt om alla ska besvara din fråga varje vecka via en ny tråd.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av MeSaber:

Du har frågat detta några gånger nu om man kollar din historik. Vad vad det som inte dög med hjälpen du fick? Inget har direkt förändrats på en månad. Duger inte hjälpen blir du tvungen att plocka delar själv om det inte passar.

Lite träligt om alla ska besvara din fråga varje vecka via en ny tråd.

Ja, grejen är att de förslag och tips jag har fått har jag inte varit så särskilt nöjd över då jag behöver bättre delar än vad det är rekommenderat.