Skaffade en Denver video dörrklocka VDB110 som jag lyckades att installera.
Problemet är att ibland tar det upp till 2 minuter tills jag får notifikation i mobilen! Och detta inträffar för ofta!
Det finns även en inomhusmottagare (bara ljud) som reagerar direkt.
Kan man på något sätt ange högsta prioritering för denna?
Tror nog problemet med stor sannolikhet är att det är en Denver tyvärr. verkar knappt gå att hitta något om den över huvud taget förutom ett gäng tyska omdömen på Amazon.
Annars det jag kan tänka mig är att det kanske är någon inställning på mobilen eller i just appen?
Du kan kolla så att notifieringsappen inte hamnat i något viloläge. Gränser för bakgrundsanvändning heter det i min Samsung och finns under batteri.
Men det kan ju även vara så att utvecklaren tagit ett beslut att appen inte ska kolla "för ofta", då det kan dränera batteriet på mobilen om notifieringskontrollen är dåligt optimerad.
Innomhusmottagaren lyssnar sannolikt kontinuerligt efter kommunikation direkt från klockan på något strömsnålare sätt.
Den där ringklockan är egentligen en EKEN T5, se länk endan för info från ordinarie tillverkaren. Så en möjlig orsak till förseningar av notifikationer kan ju också bero på att trafiken troligtvis letar sig från din ringklocka till en server i Mainland China och därifrån tillbaks till appen i din telefon.