Köpa från Aliexpress idag

Permalänk
Medlem

Jag har gjort 4 beställningar från Ali sen efter sommaren och samtliga har levererats till mig utan krav på hanteringsavgift så det verkar fungera bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Har du betalat moms till AliExpress men krävs på den igen så får du kräva tillbaka momsen från Ali. De har en bra claims department som jag använt vid något tillfälle. Långsam men det blir rätt. I slutändan är det nog säljaren som åker på kostnaden, inte Ali själva.

Var gjorde du det? Jag fick precis ett paket till Sverige, där säljaren på AliExpress inte använt IOSS så åkte på tull. Jag gick till chatten och med bot:en där valde jag "I was charged again by customs. How can I get refund of it?" och så fick jag ladda upp bilder på att jag behövde och har betalat avgifterna. Var det så du också gjorde det?

Skrivet av xlr8:

Jag har gjort 4 beställningar från Ali sen efter sommaren och samtliga har levererats till mig utan krav på hanteringsavgift så det verkar fungera bra.

Jag har fått 2 paket som gått igenom tullen utan problem, samt 2 paket från Banggood som också gick igenom tullen utan problem. Däremot fick jag nu ett paket från AliExpress, där säljaren inte använt sig av IOSS så fick tull på den

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Aha, det var som tusan, så tull och skatt ingår i priset på Aliexpress? Går det att kolla på förhand om någon redovisar rätt?

Är på G att göra en beställning av LiFePo4 batterier och har tittat på de med europeiska lager (från AliE) men då kanske man skulle titta på några med Kinesiska lager också. Fördelen med dem är att det finns mycket mer info på nätet om deras kvalitet från främst amerikanska forum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Messier1994:

Aha, det var som tusan, så tull och skatt ingår i priset på Aliexpress? Går det att kolla på förhand om någon redovisar rätt?

Är på G att göra en beställning av LiFePo4 batterier och har tittat på de med europeiska lager (från AliE) men då kanske man skulle titta på några med Kinesiska lager också. Fördelen med dem är att det finns mycket mer info på nätet om deras kvalitet från främst amerikanska forum.

Det står i kassan när du betalar att det är inklusive VAT på Aliexpress

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Det står i kassan när du betalar att det är inklusive VAT på Aliexpress

Avser det också tull?

Permalänk
Inaktiv

allt ingår, jag har säkert 4 lev i veckan nu utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Messier1994:

Avser det också tull?

Så länge det är deklarerat på korrekt sett. Så länge jag valt AliExpress standard shipping har jag inte fått några avgifter efter 1:a juli. Jag har fått avgifter 1 gång, men det var för att det var säljaren som skickade direkt (alltså inte Aliexpress standard shipping) och han hade inte angett rätt info på paketet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig