Mina JBL Live 650 BTNC är helt döda, vad göra?

Permalänk
Medlem

Mina JBL Live 650 BTNC är helt döda, vad göra?

Tja, tror mina JBL Live 650btnc hörlurar buggar sönder helt nu.

Dom funkade helt perfekt, sen helt plötsligt gick det inte att stänga av dom överhuvudtaget så batteriet gick ju som smör i ugnen...tillslut var jag ju tvungen att sätta dom på laddning, men efter en natts laddning så är dom helt döda. Går varken att ladda eller sätta på. Händer ingenting, även om man försöker hålla in "+" & "-" samtidigt som tydligen ska reset:a hörlurarna.

Är mina hörlurar helt döda eller finns det någon lösning?
Har testat flera USB-portar för att se om det gick att ladda, men icke.

Dags för nya hörlurar kanske? Har ju funderat på att köpa XM3/4, men har inte riktigt råd egentligen dock.

Mvh J

Permalänk

har du garanti på dem?

isf lämna dem på garanti.

annars om du inte har det kan du testa att demontera dem och kolla om du kan ta ur batteriet och göra dem helt strömlösa en stund sk hardreset och se om det gör någon skillnad.

dock låter det som problemet jag har på min surfplatta där batteriet gett upp helt.
började med som du beskriver det att det var helt oresponsivt och gick inte äns stänga av den och efter laddning från dött pga 0% batteri så är den stendöd och går inte äns starta eller få att ladda.

och är det batteriet som är stendött kan du ju alltid byta batteri när du ändå har dem demonterade.

borde bara vara ett litetet lithium-ion eller lighium polumer batteri i dem och går troligen hitta något likvärdigt för nån hundralapp eller 2 på amazon

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

har du garanti på dem?

isf lämna dem på garanti.

annars om du inte har det kan du testa att demontera dem och kolla om du kan ta ur batteriet och göra dem helt strömlösa en stund sk hardreset och se om det gör någon skillnad.

dock låter det som problemet jag har på min surfplatta där batteriet gett upp helt.
började med som du beskriver det att det var helt oresponsivt och gick inte äns stänga av den och efter laddning från dött pga 0% batteri så är den stendöd och går inte äns starta eller få att ladda.

och är det batteriet som är stendött kan du ju alltid byta batteri när du ändå har dem demonterade.

borde bara vara ett litetet lithium-ion eller lighium polumer batteri i dem och går troligen hitta något likvärdigt för nån hundralapp eller 2 på amazon

https://youtu.be/IgbxbpqljsQ

Tack för svar, ja verkar vara det som kanske är.problemet. men vettefan om jag vill lägga 200 kr typ på dessa lurar. Isåfall köper jag nog helt nya, trots att jag egentligen inte har råd.

Men kommer nog försöka med det där hardreset först.

Garantin tror jag gått ut tyvärr. Men ska dubbelkolla, köpte dom på Inet nämligen.

EDIT: Köpte dom hos Inet 2020-11-27, och står att det ska va 2 års garanti så då borde det ju gälla. Får höra med Inet helt enkelt👍

Permalänk
Skrivet av JexxitS:

Tack för svar, ja verkar vara det som kanske är.problemet. men vettefan om jag vill lägga 200 kr typ på dessa lurar. Isåfall köper jag nog helt nya, trots att jag egentligen inte har råd.

Men kommer nog försöka med det där hardreset först.

Garantin tror jag gått ut tyvärr. Men ska dubbelkolla, köpte dom på Inet nämligen.

EDIT: Köpte dom hos Inet 2020-11-27, och står att det ska va 2 års garanti så då borde det ju gälla. Får höra med Inet helt enkelt👍

ja troligen har de då iaf tillverkargaranti till 2 år huruvida inet håller garanti hela 2 åren eller inte låter jag vara osagt men skulle defenetivt försöka iaf och se vad de säger och de borde iaf täcka garanti 1 år då du borde ha 20 dagar garanti hos inet kvar.

om inte annars får du höra av dig till JBL om garanti hos dem.

om du öppnar dem så så brinner garanti´n

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

ja troligen har de då iaf tillverkargaranti till 2 år huruvida inet håller garanti hela 2 åren eller inte låter jag vara osagt men skulle defenetivt försöka iaf och se vad de säger och de borde iaf täcka garanti 1 år då du borde ha 20 dagar garanti hos inet kvar.

om inte annars får du höra av dig till JBL om garanti hos dem.

om du öppnar dem så så brinner garanti´n

Yes, hörde av mig till Inet. Ska förbi imorrn till fysisk butik. Tack för tips och svar iaf👍