Apple lanserar exklusiv putsduk

Permalänk
Medlem

Wow. Det här måste vara årets produkt!

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Imponerande att man kan putsa 89 olika enheter med den. Kan tänka mig den blir rätt fylld av smuts efter 89 gångers användning.

Permalänk
Inaktiv

Förvånar mig inte om man förlorar garantin om man använder något annat märke på putsduken. Skulle vara typiskt Apple. 🤣

Permalänk
Medlem

Haters gonna hate!!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Entusiast

Måste ändå säga att Apple gjort ett bra jobb med denna produkt. Bakåtkompabilitet och möjligheten att kunna användas utan donglar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Måste ändå säga att Apple gjort ett bra jobb med denna produkt. Bakåtkompabilitet och möjligheten att kunna användas utan donglar...

Inga portar dock. Oacceptabelt.

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av tyvar1:

Ni behöver inte vänta så länge till! Pro Max varianten på ingång!

https://i.redd.it/7g1g7cyvz9u71.jpg

Needs more dollars!

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem

Då är frågan: Är den även kompatibel med PC?

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Undvik helst diskmedel på glasögon. Det kan skada ytbehandlingen på glaset.

Nejdå, handdiskmedel är helt ofarligt för ytbehandling av normal kvalité. Använd ljummet vatten, inte hett. Maskindiskmedel är däremot en anna sak och ska undvikas...
Tips från optikern.

Skrivet av AplAy:

Vad kör man med då för att bli väck eventuellt fett på glasytorna?

Apples putsduk! Mikrofibrer funkar bra till att torka bort fettfläckar utan lösningsmedel. Det är dess främsta egenskap och existensberättigande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Apple kan sälja allt med en Apple logga så köper fanatikerna.
Var på Youtube en som satte en Apple logga på nån gammal Casio klocka och sa att det var Apples smart watch och folk var imponerade. Man kunde ju ta tid !!

De mesta med applelogga dock är bra hårdvara, så förstår det.

Permalänk
Medlem

Får den tvättas av tredjepart?

Permalänk
Medlem

En del putslustiga kommentarer i denna tråd...

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Det måste vara fantastiskt att vara Apple alltså, lansera en jävla skitprodukt som inte kostar något alls att tillverka och ta 250kr, och ändå veta att fåren kommer köpa skitet

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Nivity:

Det måste vara fantastiskt att vara Apple alltså, lansera en jävla skitprodukt som inte kostar något alls att tillverka och ta 250kr, och ändå veta att fåren kommer köpa skitet

De lyckas ju lura på kunderna alla andra prylar så varför inte ?
Nästa år kommer cloudversionen med månadsabonnemang som ger ännu renare skärm

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av deltascu:

Nejdå, handdiskmedel är helt ofarligt för ytbehandling av normal kvalité. Använd ljummet vatten, inte hett. Maskindiskmedel är däremot en anna sak och ska undvikas...
Tips från optikern.

Apples putsduk! Mikrofibrer funkar bra till att torka bort fettfläckar utan lösningsmedel. Det är dess främsta egenskap och existensberättigande.

Attans! Jag som alltid brukar slänga glasögonen i diskmaskinen om jag hade en!

Precis, jag körde tidigare varmvatten men fick höra att just det kan garanterat kan skada ytbehandlingen. Jag har Hoya glass så skall vara helt OK/normal kvalité. Vet inte om Zeiss egentligen bara använder marknadsjippo för just sina glasögonglas (jämfört med deras kameraobjektiv som faktiskt är prima).

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Jag använder alltid 80% tvättsprit från apoteket. tar 5 sekunder att få glasen som nya. Har inte märkt att någon ytbehandling försvinner.

På TVn använder jag alltid torr fibertrasa då det alltid är damm jag tar bort. Är det tum avtryck försvinner de med. OBS använd alltid en ren o garanterat grus/skräpfri trasa.

Är 80%ig tvättsprit lämpligt för ytbehandlade glasögon?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Äntligen, min Ipad börjar bli så skitig efter 3år och så kommer denna som ett brev på posten. Man vågar ju inte rengöra en Apple produkt med okompatibla produkter som inte gått igenom Apples rigorösa test. Inte så att de bara valt ett tyg och slängt på ett äpple direkt. Har hört att Apple går *plus minus noll på denna produkt men de gör det för oss konsumenter, så vi ska känna oss trygga.

*Med apples plus minus noll menas att vinstmarginalen endast är 99,7%

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Avskyvärda Apple. Ska man skratta eller gråta. Tar inte i en Apple pryl med tång. Dyngan kan de behålla eller till folk som tycker om överprisat skit!

Permalänk
Medlem

Beställ redan idag. Levereras till 703 63††
3 Dec - 16 Dec
Really ?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag ser inget speciellt med detta mer än att en sådan borde ingå när man köper en dyr Appleprodukt med skärm.

hur vågar du ha mage att påstå detta.
känner mig kränkt.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Vad kör man med då för att bli väck eventuellt fett på glasytorna?

Optik Puts från Ö&B för 19 kronor Optik Puts

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

Hur Apple kan fortsätta tuffa på som företag på det sätt de gör är för mig en gåta. En gåta som jag tror väldigt många andra företag också skulle vilja ha svaret på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Undvik helst diskmedel på glasögon. Det kan skada ytbehandlingen på glaset.

Det går bra att använda diskmedel så länge det är svanenmärkt, då dessa inte innehåller ämnen som kan påverka ytbehandlingen. Det man framför allt ska se upp för är diskmedel som innehåller ammoniak, då detta förkortar livslängden på glaset rejält. Helst bör man dock använda rengöringsmedel som är ämnade för glasögon, och undvik även att skölja i varmt vatten då detta också kan skada ytbehandlingen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det blir ett event om Apples Putsduk v1.0? Ingår det uppdateringar i priset?

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

En Huawei Mateputs 2 lär väl dyka upp snart.

Skrivet av NorthLight:

Avskyvärda Apple. Ska man skratta eller gråta. Tar inte i en Apple pryl med tång. Dyngan kan de behålla eller till folk som tycker om överprisat skit!

Allergisk mot äpple eller?

Det måste vara tråkigt att lägga så mycket energi på att tycka illa om elektronik*. Jag köper de Apple-produkter jag gillar, och struntar i resten.

* Eller putsdukar.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av sp1k3n:

Nån som vet om det blir ett event om Apples Putsduk v1.0? Ingår det uppdateringar i priset?

De kommer att erbjuda en tjänst för putsdukstvättning utöver det tvättmedel för hemmabruk de håller på att utveckla.
iWash

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

https://www.cnet.com/tech/mobile/apple-says-its-ok-to-clean-y...

Citat:

After years of advising us not to use disinfectant wipes on our iPhones, Apple is giving the thumbs-up to using some wipes to clean devices. The change comes amid heightened concern about the COVID-19 outbreak, with worldwide case numbers now topping 100,000.

The iPhone maker on Monday added new language to its page for cleaning Apple products that notes Clorox Disinfecting Wipes and similar products with 70% isopropyl alcohol can be used to "gently" clean iPhones and other devices.

Here's the new language, spotted earlier by The Wall Street Journal, in full:

"Using a 70 percent isopropyl alcohol wipe or Clorox Disinfecting Wipes, you may gently wipe the hard, nonporous surfaces of your Apple product, such as the display, keyboard, or other exterior surfaces. Don't use bleach. Avoid getting moisture in any opening, and don't submerge your Apple product in any cleaning agents. Don't use on fabric or leather surfaces."

Previously, Apple said not to use "cleaning products" on iPhones, with the concern being that the alcohol in disinfectant wipes could damage the phone's oleophobic (oil-repellant) and hydrophobic (water-repellent) coatings. Still not OK for cleaning your Apple gadgets are aerosol sprays, bleaches and anything abrasive.

Gissar att de nu är tillbaka till att hävda att icke-apple rengöringsprodukter riskerar att förstöra den magiska auran runt apple-produkter...

Permalänk
Medlem

Synd att det är så lång leveranstid bara, köper nog när den kommer in i lager igen faktiskt. Trött på de trista man får med skärmrengöringssprayen faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Alla med PC fattar att en putsduk utan RGB är helt värdelös.

Förväntar mig att ASUS släpper en konkurrent under ROG-flaggan, med RGB-kanter!

Skämt åsido, blir en sån här när en MBP 16" inhandlas!

Permalänk
Skrivet av AplAy:

Den här har jag använt i flera år nu: https://www.clasohlson.com/se/Mikrofiberduk-för-skä... för att torka mina glasögon efter rengöring med diskmedel och ljumvatten. Pris? 20 SEK.

Skulle INTE förvåna mig om min "putsduk" ovan är till och med mjukare och lenare än den Apple säljer. Hur skall de annars få tillräcklig hög vinstmarginal?!

Säkert lite ironi här.
Glasögon med speciell eller utan beläggning bör helst användas sådant du får köpt hos optiker. Det att rengöra med diskmedel förstör glaset.

Det här är sjukt 250kr för en trasa för plast på mobilen.