Reklamation av vara ersätts med ett DEMO-exemplar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vid ett försäkringsärende är det inte Apple som bestämmer utan ditt försäkringsbolag. Hur de gör vid reklamationer vet jag inte.

Okej. Då jag lämnade in min iPhone 12 hos Tele2 (köpt på 24 månader) för ett försäkringsärende efter att ha tappat den så jag fick en sprucken skärm, byttes telefonen ut mot en ny. Enligt killen på Tele2 som tog emot iPhonen byter Apple alltid ut sina enheter vid försäkringsärenden. Huruvida andra företag gör har jag dock ingen erfarenhet av.

Skrivet av CarlOscar:

Det är väl bra om inte allt skrotas med små defekter?

Apple reparerar din vara eller ersätter den med en redan reparerad vara. Sen får någon annan din reparerade vara..

Ja, det är absolut bra att inte skrota produkter med små defekter. Dock låter det lite som om varje enskild butik har hundratals med demoex och återlämnade produkter som de väljer att ha som ersättningsexemplar av reklamerade produkter..

Okej. Intressant. Enligt Tele2 ersattes min trasiga iPhone 12 med en ny (läs mer ovan). Vet dock inte om itbytesprodukten var en redan reparerad enhet eller inte.

Skrivet av jnsson:

Apple byter ut mot en utbytesenhet vid garantifall/reklamation, om de inte bara reparerar den del som är trasig. De byter batteri vet jag, tror även de byter skärm på iPhones nu för tiden utan att byta hela enheten

Okej, tack för info. Dock verkar min trasiga iPhone 12 ha bytts ut mot en ny. Läs ovan.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Stoffelundgren:

Okej. Då jag lämnade in min iPhone 12 hos Tele2 (köpt på 24 månader) för ett försäkringsärende efter att ha tappat den så jag fick en sprucken skärm, byttes telefonen ut mot en ny. Enligt killen på Tele2 som tog emot iPhonen byter Apple alltid ut sina enheter vid försäkringsärenden. Huruvida andra företag gör har jag dock ingen erfarenhet av.

Ja, det är absolut bra att inte skrota produkter med små defekter. Dock låter det lite som om varje enskild butik har hundratals med demoex och återlämnade produkter som de väljer att ha som ersättningsexemplar av reklamerade produkter..

Okej. Intressant. Enligt Tele2 ersattes min trasiga iPhone 12 med en ny (läs mer ovan). Vet dock inte om itbytesprodukten var en redan reparerad enhet eller inte.

Okej, tack för info. Dock verkar min trasiga iPhone 12 ha bytts ut mot en ny. Läs ovan.

Apple gjorde jobbet men försäkringsbolaget betalade dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Apple gjorde jobbet men försäkringsbolaget betalade dem.

Ah, tack!

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.