Diablo II: Resurrected

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gramner:

Rykten på nätet antyder att serverproblemen är orsakat av koordinerade attacker av folk som försöker få servrar att krascha med syfte att skapa rollbacks som resulterar i dupes. Vilket inte låter helt orimligt, varför skulle dessa problem annars uppstå mitt i allt långt efter att den initiala anstormningen vid release har ebbat ut?

Blizzards tidigare påstående att den moderna Battle-net-arkitekturen skulle förhindra alla dessa exploits är jag något skeptisk till. Det är ju fortfarande samma kodbas i grund och botten.

varför skulle folk medvetet krasha servrar för att kunna dupa lite skit??, Fängelsestraffen dom kan för jämfört med lite skitna dupade items (som f.öv. redan blir taggade som dupade och sedan blir deletade) är ju så enormt ovärt så det skriker om det :/.
10+ år i fängelse vs 140 dupade hrs som poofar även efter man "permar" dom. (ja.. permning verkar inte funka som det gjort innan. Dupade lite runor, försökte perma genom att cuba med varandra, cuba med "legit" runa, göra rws (hela itemet poofa), göra items med 1 dupad resten legit runor = poof, trade + lämna direkt (funkar inte heller). Det verkar vara att det räcker med att 1 item i ledet för "permning" orsakar att hela itemet/följande runor poofar.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

varför skulle folk medvetet krasha servrar för att kunna dupa lite skit??

Pengar, givetvis. Dupa lite Annis, Enigmas, Infinities o.s.v. och sälj dem för hundratals dollar styck. Bra inkomst, speciellt om man bor i ett land där medianinkomsten med västerländska mått är låg.

Någon annans problem om de poofar vid något senare tillfälle.

Låg sannolikhet att åka fast om de befinner sig utanför USAs/EUs jurisdiktion, och dessutom använder proxies och konton köpta med kapade kreditkort.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gramner:

Pengar, givetvis. Dupa lite Annis, Enigmas, Infinities o.s.v. och sälj dem för hundratals dollar styck. Bra inkomst, speciellt om man bor i ett land där medianinkomsten med västerländska mått är låg.

Någon annans problem om de poofar vid något senare tillfälle.

Låg sannolikhet att åka fast om de befinner sig utanför USAs/EUs jurisdiktion, och dessutom använder proxies och konton köpta med kapade kreditkort.

att dölja sina digitala fotspår när det kommer till denna typen av brottslighet är ganska svår.. det är inte så att folk som köper items gör det med bitcoins eller annan valuta som är svårare att spåra :/ dom gör det med bankkortet :/. Sedan så måste dom vara snabba på att sälja de dupade itemsen också då båda exemplaren poofar (ja legit runan/itemet poofar också) så fort någon joinar/lämnar gamet eller stannar i samma game i mer än 10 min :/.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

Detta börjar ju bli löjligt, att Blizzard inte kan åtgärda problemen med servrarna.
Känns nästan som att man ska refunda spelet nu när det är 3:e dagen på raken som man inte kan ansluta.

Det kan ju vara så att dom har hittat svagheter som medger fuskande.
Då är det IMO bättre att dom håller på tills luckorna täppts till.
Ingenting förstör ju ett spel snabbare än fuskare.
Se bara på original D2:LOD

Permalänk
Medlem

Spelade från 13-14. Loggade ut då syntes karaktären loggade in igen då syntes den inte. Hoppas det inte blir nån rollback nu.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Det kan ju vara så att dom har hittat svagheter som medger fuskande.
Då är det IMO bättre att dom håller på tills luckorna täppts till.
Ingenting förstör ju ett spel snabbare än fuskare.
Se bara på original D2:LOD

jag tror detta är anledningen, eftersom det redan finns dupe metoder och det är serversided dupande så tippar jag på att dom startar om servrarna efter patchning.. 2 metoder som funkade vid release blev patchade inom 1 vecka, senast igår patchade dom en till metod

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att tro att det är Blizzard som gör detta för att bemöta dupande. T.ex så är rollbacksen inte samma för alla, så detta återställer inte dupning utan snarare möjliggör dupning. Sedan får man inte glömma att servers:arna har gått ner lite slumpmässigt utan att Blizzard har kunnat förvarna att dom kommer gå ner i jämförelse med maintenance där de har skickat ut in-game meddelanden i förväg.
Plus tittar man t.ex på söndagens 3 krasher och rollbacks så skedde de (under Amerikansk tid) på morgonen, eftermiddagen och natten. Har svårt att tro att de har utvecklare som av någon anledning sitter och hotfixar dupningar mitt i söndag/måndag natten och speciellt inte under den ca 1 timmen som servern låg nere. Det är inte tillräckligt med tid för att skicka ut en uppdatering för test och sedan live.

Det är ganska tydligt att det är något annat som orsakar det, t.ex ddos eller systemfel snarare än något som Blizzard har kontroll över.

Permalänk
Medlem

Varför valde man summoner?! Diablo är ju en total pain in The.. Insta dör ju med alla skelett, sen är det kalkat direkt.
Nån som orkar hjälpa mig med att skicka hem honom?
Pma mig med erat id. All hjälp vore jag väldigt tacksam för!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xish:

Varför valde man summoner?! Diablo är ju en total pain in The.. Insta dör ju med alla skelett, sen är det kalkat direkt.
Nån som orkar hjälpa mig med att skicka hem honom?
Pma mig med erat id. All hjälp vore jag väldigt tacksam för!

Du behöver iaf en poäng i summon resist.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xish:

Varför valde man summoner?! Diablo är ju en total pain in The.. Insta dör ju med alla skelett, sen är det kalkat direkt.
Nån som orkar hjälpa mig med att skicka hem honom?
Pma mig med erat id. All hjälp vore jag väldigt tacksam för!

Skrivet av NoAim:

Du behöver iaf en poäng i summon resist.

lvl 25 för en poäng i summon resist och en poäng i decrepify så blir act bossarna lätta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

lvl 25 för en poäng i summon resist och en poäng i decrepify så blir act bossarna lätta.

detta, glöm ej clay golem och en frost mage eller något som gör cold damage så buggar du dom så dom inte attackerar

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Enligt ovan: Decrepify och Clay Golem gör honom till en barnlek. Jag kör också Summoner (lvl 86 nu) och körde denna kombo så tidigt jag kunde. Gör alla bossar helt ofarliga.

Skit I Skeletal Mages helt, de är bara I vägen och gör absolut ingen skada över huvud taget. Dumpa de poängen på annat, utöver den enda prerequisite-poängen du behöver lägga där för Revive.

Jag har också lite gear jag inte använder längre om du vill ha? Adda Wasa#21937 så kan du få lite Summoner-gear jag inte behöver längre.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har grova prestanda problem i detta spel? Har förvisso en gammal dator men det är orimligt dålig prestanda.

Till en början kunde jag inte spela alls (AVX-krav, men blev ju patchat efter en vecka), men jag behövar alltså köra allt på LOW för att det ska rulla i 60fps i 1080p. Och även med allt på LOW så får jag drops framförallt i "River of flame". Droppar till kanske 40fps enligt in-game mätaren men känns mer som ca 20, extremt dåligt flyt helt enkelt. Det sjuka är att det inte är så när jag precis startat ett nytt game och går dit. Då flyter det som smör även om jag skulle höja settings. Men när jag kommer tillbaka dit i ett annat game så är det instant låg fps.

har en i7 980 (oklockad för tillfället) och ett GTX980 (också det oklockat). CPU ligger på ca 20% usage när jag lirar. Har senaste nvidia game-ready drivrutinen (som ska vara tweakad för D2R).

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xish:

Varför valde man summoner?! Diablo är ju en total pain in The.. Insta dör ju med alla skelett, sen är det kalkat direkt.
Nån som orkar hjälpa mig med att skicka hem honom?
Pma mig med erat id. All hjälp vore jag väldigt tacksam för!

#19285883

Edit: Raised Skeleton på lvl 20 har 21*9.5= 200 i liv. Och Diablos eldring gör cirka 67*4= 268 skada mot "pets", därav de dör av en ring.

Varje poäng i Skeleton Mastery ger Raised Skeleton 8 mer liv som bas. 4 poäng i SM + RS på lvl 20 ger Raised Skeleton (32+21)*9.5= 504 i liv så de skulle klara två eldringar från Normal Diablo.

SM+RS lvl 20: (160+21)*9.5= 1720 i liv.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Är det bara jag som har grova prestanda problem i detta spel? Har förvisso en gammal dator men det är orimligt dålig prestanda.

Till en början kunde jag inte spela alls (AVX-krav, men blev ju patchat efter en vecka), men jag behövar alltså köra allt på LOW för att det ska rulla i 60fps i 1080p. Och även med allt på LOW så får jag drops framförallt i "River of flame". Droppar till kanske 40fps enligt in-game mätaren men känns mer som ca 20, extremt dåligt flyt helt enkelt. Det sjuka är att det inte är så när jag precis startat ett nytt game och går dit. Då flyter det som smör även om jag skulle höja settings. Men när jag kommer tillbaka dit i ett annat game så är det instant låg fps.

har en i7 980 (oklockad för tillfället) och ett GTX980 (också det oklockat). CPU ligger på ca 20% usage när jag lirar. Har senaste nvidia game-ready drivrutinen (som ska vara tweakad för D2R).

GPUn då? Maxar den med vettiga temperaturer?

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

GPUn då? Maxar den med vettiga temperaturer?

GPUn maxxar, temp tror jag var runt 70C så ingen fara. Har ett bra ventilerat chassi (Silverstone FT02 "Fortress")

Nu har jag dock stängt av allt där jag kan se usage efter tips i blizzards forum. Xbox Game Bar, nVidia overlay och MSI Afterburner. Dessa sades kunna påverka prestandan. Och jag trodde ju att det var löst då eftersom att det flöt bra först, men sen efter ett tag så var samma dåliga prestanda tillbaka.

Det är ju misstänksam låg CPU-usage så nånting är väll galet... Det är ju dock 20% över 6C/12T. Trodde snarare CPUn skulle vara problemet, inte GTX980 i 1080p....

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

GPUn maxxar, temp tror jag var runt 70C så ingen fara. Har ett bra ventilerat chassi (Silverstone FT02 "Fortress")

Nu har jag dock stängt av allt där jag kan se usage efter tips i blizzards forum. Xbox Game Bar, nVidia overlay och MSI Afterburner. Dessa sades kunna påverka prestandan. Och jag trodde ju att det var löst då eftersom att det flöt bra först, men sen efter ett tag så var samma dåliga prestanda tillbaka.

Det är ju misstänksam låg CPU-usage så nånting är väll galet... Det är ju dock 20% över 6C/12T. Trodde snarare CPUn skulle vara problemet, inte GTX980 i 1080p....

Jag tycker det känns som att prestandan tar sig en törn om jag har någon video-flik igång i browsern. Det ligger ju twitch streams ligger ju på väldigt många diablosidor som nästan verkar starta helt av sig själv, även om man pausar. Måste hitta justera min adblock tror jag....

Permalänk
Medlem

Har kommit en 19,63 gb stor uppdatering. Uppdateras för mig nu på xbox.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Har kommit en 19,63 gb stor uppdatering. Uppdateras för mig nu på xbox.

Inget till PC än i alla fall.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Enligt ovan: Decrepify och Clay Golem gör honom till en barnlek. Jag kör också Summoner (lvl 86 nu) och körde denna kombo så tidigt jag kunde. Gör alla bossar helt ofarliga.

Skit I Skeletal Mages helt, de är bara I vägen och gör absolut ingen skada över huvud taget. Dumpa de poängen på annat, utöver den enda prerequisite-poängen du behöver lägga där för Revive.

Jag har också lite gear jag inte använder längre om du vill ha? Adda Wasa#21937 så kan du få lite Summoner-gear jag inte behöver längre.

Addat dig.
Snattarn är jag .

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

GPUn maxxar, temp tror jag var runt 70C så ingen fara. Har ett bra ventilerat chassi (Silverstone FT02 "Fortress")

Nu har jag dock stängt av allt där jag kan se usage efter tips i blizzards forum. Xbox Game Bar, nVidia overlay och MSI Afterburner. Dessa sades kunna påverka prestandan. Och jag trodde ju att det var löst då eftersom att det flöt bra först, men sen efter ett tag så var samma dåliga prestanda tillbaka.

Det är ju misstänksam låg CPU-usage så nånting är väll galet... Det är ju dock 20% över 6C/12T. Trodde snarare CPUn skulle vara problemet, inte GTX980 i 1080p....

jag har ca 120ish fps med allt på absolut lägsta + res scale på 50% i 1440p, jag kör med en 2500k i 5.3Ghz + 970 oklockat.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Tack alla för hjälpen med Diablo. Äntligen är man påväg framåt igen. Summon resist gjorde susen!

Permalänk
Medlem

Det bästa du kan göra är att maxa RS+SM så snabbt som möjligt. När du väl gjort det så har Raised Skeletons (icke Mages) så mycket liv att de healar snabbare än de dör. Tex vs Diablo så tar de 260 ish skada per eldring men healar upp det innan nästa ring.

Skeletons healar 2.5%/s och har du då maxat RS+SM så har de 1720/2.5%= 43 HP/s. Rätt odödliga i Normal Mode och det är utan Summon Resist. Summon Resist blir därav överflödig (onödiga poäng).

Du kan spara de två poängen för SR/GM och gå mot Revives istället.

Revives får ingen effekt av Summon Resist för övrigt. Men de är så hård ändå så spelar ingen roll. Plus de lever bara i 3 minuter.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Inaktiv

Jag tog och rollade en offlinekaraktär tack vare/på grund av alla dessa avbrott, blev en frostsorc den här gången, vad har ni andra rollat offline? Eller skiter ni helt enkelt i att spela?

Permalänk
Medlem

Spelar en av gubbarna jag har som SSF online men funderar starkt på att rerolla honom som offline så man faktiskt kan spela när någon timme fritid finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1llone:

Det visar på svaghet och många miljonföretag företag drivs av + tänkande.
Alltså skyr de negativa uttalanden eller saker som kan uppfattas som negativa.

Spelbranschen har väl en himla massa journalister som skulle kunna ställa tuffa frågor till Blizzard? Det är ju mycket intressant att veta varför det blir såhär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arkel:

Spelbranschen har väl en himla massa journalister som skulle kunna ställa tuffa frågor till Blizzard? Det är ju mycket intressant att veta varför det blir såhär.

Speljournalister? Dem är väl upptagna av o inte få slut påa Dopamin sitter väl o dricker läsk

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Läsvärd genomgång av Blizzard om anledningarna bakom serverproblemen.

https://us.forums.blizzard.com/en/d2r/t/diablo-ii-resurrected...

Permalänk
Medlem

Jaha, då sitter man i kö...tänkte hoppa in en timme mitt på dagen när barnen har annat för sig, men det är 59 i kö och ser inte ut att hända mycket.

Ett par minuter är man nere på 45. Så kanske hinner in och faktiskt spela åtminstone lite men lär väl ta en kvart att komma in iaf.

Kör 100% solo, fast online, och ändå kan man inte bara få spela - tråkigt.

(nej, vill inte spela offline eftersom jag flyttat alla mina gamla karaktärer dit med massor av dupade saker som förstör nöjet).

Lite besviken är man ju.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Kö för att få logga in flera veckor efter release...

Man kan ju tycka att ett företag som Blizzard borde ha rutin på att sätta upp servrar som hanterar stora mängder användare vid det här laget. Small indie developer o.s.v.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.