Helgsnack: Vilken fiktiv karaktär är din favorit?

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Vilken fiktiv karaktär är din favorit?

Böcker, filmer och spel är fulla med olika karaktärer. Dela med dig av dina favoriter och vilket fiktivt universum de hör hemma i.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Finns ju många, men The Consul i Hyperion kanske? Eller Crag Hack.

Permalänk
Medlem

Darth Vader är min absoluta favorit, kanske för att jag är en Star Wars nörd Han är ond, cool och bara så jäkla häftig trots att han tillhör The Dark Side.
Från böckernas värld och även som spelfilm" Liftarens guide till galaxen " tycker jag Marvin är en fantastisk liten robot med ett underbart humör

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Kenpachi Zaraki, Escanor och Saitama är tre favoriter. OP karaktärer med roliga och annorlunda karaktärsdrag

Permalänk
Medlem

Man kan inte döda Messias.

Finns många väldigt bra karaktärer där ute, men Kane är min oslagbara favorit.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Gretchen från serien You’re the worst. Hon är klockren. Bipolär men vägrar ta medicin, alkis, gör precis vad hon vill.. osv

Permalänk
Medlem

Marvin - the paranoid Android Från liftarens...

// LZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

Marvin - the paranoid Android Från liftarens...

// LZ

Helt underbar denna Android

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Cloud i Final Fantasy 7 är nog min favorit i spel för det är en sådan stor del av min uppväxt. Även idag kan jag spela om FF7 på PS1 och tycker det är lika bra än.

Finns massor med andra Zoë i Dreamfall t.ex

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

nu när man precis kollat klart sista säsongen av Final space så är "The Gary" min favorit! ...
sen har vi Escanor från the seven deadly sins också.
finns väl massor av balla karaktärer, men när man inte kollat filmen eller serien på länge så glömmer man som liksom av lite...

edit: äsch, får ju inte glömma Trevor Belmont från Castlevania serien!

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Han den där Halo som skjuter aliens eller kanske Zelda, han är rätt cool med sin gröna luva.

Nä men i spel är det nog Yes Man i Fallout New Vegas.

Annars Seven från Star Trek Voyager och Data från Star Trek The Next Generation.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

När det kommer till spel så får jag nog vara tråkig och säga Link från the legend of zelda Har alltid föredragit silent protagonists i spel(Link, Gordon Freeman, Samus, Claude), men just zeldaserien ligger varmast om hjärtat!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Ned Stark! - (Game of Thrones, TV-serien)

Mest för att jag gillar "huset"/klanen han tillhör. De håller till i den häftigaste regionen och har snyggast rustning av alla hus (brun är min favoritfärg). Ska jag sedan välja en specifik karaktär utifrån det, så är Ned den mest sympatiska/minst dryga i högen

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

S.H.O.D.A.N.

Permalänk
Medlem

Kan man bara ha en favorit?

I normala fall så poppar nånting upp direkt men inte den här gången…

CL4P-TP från Borderlands är ju en
Marvin från Liftarens guide till galaxen är en annan…

Roger Rabbit är en… och för att inte glömma fåret Shaun.

Samtliga karaktärer med bestående bidrag till storyn i Final Fantasy 7.

Jag kan inte bara ha en favorit, det är precis omöjligt då alla karaktärer jag gillar besitter såpass olika förmågor oavsett om det kommer till humor, fighting spirit eller karaktärsdrag.

Sen har vi ju diverse karaktärer från Naruto; dels Naruto själv men också Rock Lee, Kakashi, Sasuke, Gaara, Jiraiya, Sakura och många många fler.

Harry Potter-karaktärer.

Antihjälten Deadpool. Master Chief. Batman. Geralt of Rivia.

Sen ska man inte glömma alla skurkar; Lord Voldemort, The Joker, Orochimaru, Sephiroth, Magneto, Jafar, Sauron, Barbossa, Commodus, Saruman… listan kan göras enorm…

Kanske efter en stunds funderande så har jag kommit fram till att Revolver Ocelot är min favoritskurk (Metal Gear Solid) nej… Psycho Mantis. Definitivt Psycho Mantis.

Men i övrigt är det öppet alltså…

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Finns så många, men omedelbart kommer jag på The EMH doktorn från StarTrek Voyager.

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem

Lätt Eric Cartman! Finns ingen på TV som gett mig så mkt glädje som han

Visa signatur

Cpu: Ryzen 5800x3D, 32 GB, GPU: EVGA RTX 3060 TI Massa SSDs

Permalänk
Medlem
Skrivet av JacobMardfelt:

Lätt Eric Cartman! Finns ingen på TV som gett mig så mkt glädje som han

Med ett fenomenalt inlägg som detta (och fler lär komma) så lär jag få göra en huuuuge edit på min förra post… Terrence and Philip…. Satan…. Mr Garrison…

Nu poppar det bara upp mer och mer… Beavis and Butthead. De tre vännerna och Jerry-karaktärerna… jösses.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Jokern ifrån Batman

Permalänk
Medlem

Quark från Star Trek är skön 😁

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

Spock från Star Trek! En hjälte med högfunktionell aspbergers.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Spontant... John McClane och Riddick.

Utan viljan kommer man ingenstans.

Permalänk
Medlem

Från film/tv så är det Ahsoka Tano från Star Wars, tveklöst bästa karaktären enligt mig.

Spel så måste jag gå med Ellie från TLOU, sån jäkla underbar och stenhård karaktär.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

HK‐47, nuff said.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Rekordmedlem

Måste nog bli nån av de roligare karaktärerna och gärna med lite ovanligare humor. Ivanova är ju oftast rätt dräpande så kanske hon.

Men det finns flera som platsar typ 7 och Rank Xerox.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har växt upp med original Star Trek på TV, Scotty blir min figur ”I’m givin it all a got captain”

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Många genom åren ... får gå tillbaka till början med Zeb Macahan ...

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95

Permalänk
Medlem

Erlich Bachman ligger högt i top

Permalänk
Medlem

Just nu är det nog Kvothe.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Gandalf! Who else!