Vilken internetleverantör hade ni valt?

Permalänk

Vilken internetleverantör hade ni valt?

Enligt nedan så är ju Bredband2 vinnaren, men finns det någon anledning att inte välja de över Bahnhof?

  1. Bahnhof 500/100 Mbit, 545kr/månad

  2. Bredband2 1000/100 Mbit, 509kr/månad

Bredbandet är via stadsnät.
Viktigt med stabilitet, bra svarstider, hastighet och integritet.

Permalänk
Medlem

Stabilitet, svarstider och hastighet är nog väldigt jämlikt. Du får ju mer åtminstonne teoretisk hastighet med BB2 dock. (väldigt få som utnyttjar mer än 500Mbps.)
Integritet är det väl Bahnhof som vinner med hästlängd.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Hade nog valt Bahnhof. Jag tycker att jag har en hel del kraft i mina grejor för att utnyttja internetförbindelsen, men det är väldigt väldigt ovanligt att jag går över 500Mbps. Det känns som viktigare med support, stabilitet, svarstider/latency än vad det är med 500 eller 1000 Mbps.

Permalänk
Medlem

Jag har inte särskilt bra erfarenheter av Bredband2. Avbrott för jämnan, dubbelfakturor, påminnelseavgifter trots att fakturorna var betalda i tid och när jag sedan fick nog och sade upp abonnemanget fortsatte de skicka fakturor till mig i nästan ett år. Det blev en riktig cirkus med inkassobolag trots att jag inte hade gjort fel. Totalt hjärndöd support som inte kan nånting. Allting löste sig till slut, men den mardrömmen vill jag aldrig hamna i igen. Har aldrig haft såna problem med någon annan leverantör.

Bahnhof däremot har jag helt andra erfarenheter av. Pratar vi integritet finns det nog inte en enda konkurrent som ligger på samma nivå.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.