compu-mail.se - nån som provet?

Permalänk
Medlem

compu-mail.se - nån som provet?

Någon som beställt från https://compu-mail.se/ ?

Vad tyckte du om denna erfarenhet?
Ok eller strul...?

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk

Beställt två grejer där och återlämnat båda. Ena återbetalningen tog 40 dagar och 4 mail, den andra tog ca: en månad och 3 mail att få tillbaka. Först förklarade de att återbetalningar tar si och så lång tid, sedan ville de ha speditörens trackingnummer för att se var försändelsen befann sig och detta var ca 2-3 veckor efter att den kvitterats ut av Compu-mail. Slutligen ursäktade de sig och förklarade att ärendet "tappats" på vägen till avdelningen som sköter återbetalningen. Värt att tillägga är att jag emottagit faktiska kreditfakturor på båda prylarna utan att få någon återbetalning på bankkontot. Hade jag inte hållit koll på mitt konto hade jag trott att pengarna återbetalats, det handlar totalt om ca 9 tkr.

M.a.o. Beställ om du vill ha lite bättre pris, men var beredd på att behöva skicka hotbrev för att få återbetalningen om du returnerar.

Visa signatur

"What sharp little eyes you've got"

Permalänk
Medlem

Tack, då vet jag det.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Hej,

Är det någon som beställt något på sistone från compu-mail.se och kan dela erfarenheter? Värt det, lång leveranstid eller annat strul?

De har en del bra priser på WD Ultrastar-diskar så halvsugen men vill inte heller vara dumsnål.

Permalänk
Medlem

Beställde någon billig pryttel därifrån och det funkade som förväntat, cirka en veckas leverans men jag minns ej exakt (att ta sig till ett utlämningsställe brukar vara den största ledtiden för mig många ggr). Men jag försöker alltid betala via klarna eller dylikt när jag handlar från ”okända” affärer.

Permalänk
Skrivet av danwi:

Beställde någon billig pryttel därifrån och det funkade som förväntat, cirka en veckas leverans men jag minns ej exakt (att ta sig till ett utlämningsställe brukar vara den största ledtiden för mig många ggr). Men jag försöker alltid betala via klarna eller dylikt när jag handlar från ”okända” affärer.

Om de inte hunnit leverera innan fakturan går ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Om de inte hunnit leverera innan fakturan går ut?

Den dagen den sorgen, men har i andra sammanhang bestridit fakturor. Känns fortfarande bättre än att först betala och sedan försöka få tillbaka sina pengar. Men det är så jag resonerar, andra kanske tänker annorlunda…

Permalänk
Medlem

Beställde därifrån i söndags, fick leverans idag. Så ingen märkvärdig leveranstid upp till norrländska skogarna.

Permalänk
Medlem

Vill verkligen köpa en grej, 200kr billigare där än någon annan stans. Men konstant popup med nyhets brev som aldrig försvinner även om man skriver upp sig på skiten? Svårt o ta det seriöst..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Vill verkligen köpa en grej, 200kr billigare där än någon annan stans. Men konstant popup med nyhets brev som aldrig försvinner även om man skriver upp sig på skiten? Svårt o ta det seriöst..

sitter man där själv liksom, tänker om det är värt trubblet att spara 200kr på en 5700x. Hur blev det för dig, beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

sitter man där själv liksom, tänker om det är värt trubblet att spara 200kr på en 5700x. Hur blev det för dig, beställde du?

Jag sket it, och väntade på att inet fick in den- hade också tur att den då gick på kampanj så slutade med att jag ”bara” betalade 90kr extra

Permalänk
Moderator
Moderator

4.56/10 på Prisjakt och de flesta positiva recensionerna som oftast råkar vara 10/10 är från användare utan andra omdömen.

Känns lite som en chansning.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad som händer med detta företag?, jag beställde 2 st Refurb Ironwolf pro 4tb för 600kr st, men fick ett tag på en 22gb för ca 4000 så tänkte skicka tillbaka dom 2 4tb, men när man följer sidans instruktioner för att skapa ett återlämningsformulär så finns inte ordern?, hemsidans chat har varit nere i 2 dagar, och ringer man deras tele får man höra att numret inte finns,,,,,,,,,?????? , har dom konkat?