Tävling: Lek med Inets nya logotyp och vinn ett Geforce RTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yojimbo:

Det är ju roligt när mina ideér redan skapats, känns mer som en copycat om jag laddar upp mina nu :/

Skit samma, det här är en rolig grej bara, kör på du säger jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Skit samma, det här är en rolig grej bara, kör på du säger jag!

Du är en av de som ser precis ut som min bild xD
Ska försöka komma på något orginellt

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem

Oroa er inte, han kommer fortsätta att vaka över oss!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yojimbo:

Du är en av de som ser precis ut som min bild xD
Ska försöka komma på något orginellt

Haha, bara för att jag var först betyder det inte att jag gör det bäst

Permalänk
Medlem

Jätteskojig tävling! Här är mitt bidrag. Har förstått att det är inne med kattrackare nu, så jag hoppade på det tåget. Då jag varken äger en katt eller Photoshop så fick det bli ett konstverk i MS Paint. Tycker att jag behärskade det rätt snabbt. Skickar med lite bilder från skapandeprocessen och själva inspirationsletandet också - både så att ni ser var jag hämtar mitt "kreativa bränsle" ifrån, men också så att ingen tror att jag har snott mitt alster.

Blev ganska nöjd med färgerna och formerna. Det ger ett harmoniskt intryck, tycker jag. Ville fånga kattens lekfulla natur, och då satte jag Inet-loggan i munnen på den. Råkade dock göra den lite avlång, och sen lyckades jag inte få den rund igen så den fick vara lite oval. Kompletterade även med en säljbar slogan som verkligen fångar Inets verksamhet, tycker jag. Tog inspiration av häftiga modeord jag har läst på nätet. Fonten jag har använt heter "Chiller" och är lite "skräckig" vilket jag tycker passade bra i sammanhanget. Kombinationen av svenska och engelska ger ett ungdomligt intryck.

Min skapandeprocess:

Jag hämtade inspiration till katten från internet. Fanns många gulliga "kissar" där och jag spenderade en lång tid med att välja rätt katt.

Sen sket jag i det när jag hittade den här lustiga bilden (som jag mejlade ut till alla kollegor på företaget). Den var lustig och jag gillade själva känslan av fart och fläkt den flygande katten förmedlade.

Processen var inte helt smärtfri, och förutom att min uppmärksamhet drog iväg åt "andra håll" ibland, så drabbades jag också av tekniska problem också. Det löste sig dock ganska bra med funktionen "Ångra" som finns via fliken "Redigera". Rekommenderas varmt!

Jag tror mycket på att se till sig själv och ta inspiration från sin egen historia när man skapar. Jag har sett alla avsnitt av den brittiska dark fantasy-skräckserien Teletubbies (BBC), och hämtade inspirationen till solgubben därifrån.

Det här projektet har inspirerat mig att vilja måla mer som de stora mästarna, och det är inte omöjligt att det här blir en karriär i framtiden, faktiskt.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Jätteskojig tävling! Här är mitt bidrag. Har förstått att det är inne med kattrackare nu, så jag hoppade på det tåget. Då jag varken äger en katt eller Photoshop så fick det bli ett konstverk i MS Paint. Tycker att jag behärskade det rätt snabbt. Skickar med lite bilder från skapandeprocessen och själva inspirationsletandet också - både så att ni ser var jag hämtar mitt "kreativa bränsle" ifrån, men också så att ingen tror att jag har snott mitt alster.

https://i.imgur.com/hTYkZwV.jpg

Blev ganska nöjd med färgerna och formerna. Det ger ett harmoniskt intryck, tycker jag. Ville fånga kattens lekfulla natur, och då satte jag Inet-loggan i munnen på den. Råkade dock göra den lite avlång, och sen lyckades jag inte få den rund igen så den fick vara lite oval. Kompletterade även med en säljbar slogan som verkligen fångar Inets verksamhet, tycker jag. Tog inspiration av häftiga modeord jag har läst på nätet. Fonten jag har använt heter "Chiller" och är lite "skräckig" vilket jag tycker passade bra i sammanhanget. Kombinationen av svenska och engelska ger ett ungdomligt intryck.

Min skapandeprocess:

https://i.imgur.com/oonNUMP.jpg

Jag hämtade inspiration till katten från internet. Fanns många gulliga "kissar" där och jag spenderade en lång tid med att välja rätt katt.

https://i.imgur.com/9OGjigf.jpg

Sen sket jag i det när jag hittade den här lustiga bilden (som jag mejlade ut till alla kollegor på företaget). Den var lustig och jag gillade själva känslan av fart och fläkt den flygande katten förmedlade.

https://i.imgur.com/fNqYgh4.jpg

Processen var inte helt smärtfri, och förutom att min uppmärksamhet drog iväg åt "andra håll" ibland, så drabbades jag också av tekniska problem också. Det löste sig dock ganska bra med funktionen "Ångra" som finns via fliken "Redigera". Rekommenderas varmt!

https://i.imgur.com/urbxG3p.jpg

Jag tror mycket på att se till sig själv och ta inspiration från sin egen historia när man skapar. Jag har sett alla avsnitt av den brittiska dark fantasy-skräckserien Teletubbies (BBC), och hämtade inspirationen till solgubben därifrån.

https://i.imgur.com/4NykSKd.jpg

Det här projektet har inspirerat mig att vilja måla mer som de stora mästarna, och det är inte omöjligt att det här blir en karriär i framtiden, faktiskt.

Dold text

Stavade du fel på ditt användarnamn?

Permalänk
Medlem

Ett par ytterligare bidrag!

Permalänk
Medlem

Några fler.. Önskar man hade den kunskapen som ni många andra har här

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Tronet

Mina förslag.

Permalänk

Rolig tävling, jag gjorde en bild i Blender Tänker att de passar med de RGB byggen som är så populära...

Visa signatur

Intel Core i7 7700
ASUS STRIX-GTX1060 -O6G
Corsair 2x8GB DDR4 2133Mhz Vengeance LPX

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Farväl Herr Inet.. Vårkänslor.

Permalänk
Medlem

TJa

Permalänk
Medlem

Här är mitt bidrag: (AI)net

Tog runt 9 timmar att måla i photoshop men jag hoppas att det ser ok ut )
Älskar er på inet!

Permalänk
Medlem

Här kommer två till. Missade mönstret första gången
#1 Ljus variant

#2 Mörk Variant

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tävling: Lek med Inets nya logotyp och vinn ett Geforce RTX 3070

Jag har lagt tre bidrag i samma upplägg. Hoppas ni tycker om det!

https://imgur.com/gallery/CQtxbQy

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Modermodemet

Precis, att den är själva hjärtat i hårddisken!

Permalänk
Expertgissare

Önskade man kunnat varit med och tävla, jag till och med försökte, men det gick inte.
Det lilla stackars Radeon HD 2400 XT som sitter i burken nu efter att mitt Nitro+ RX580 dog, klarade helt enkelt inte av det, får vara glad om jag kan surfa i ett streck utan att det överbelastas

Nope, klarade inte ens av att skriva det här inlägget utan att det kraschade

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Önskade man kunnat varit med och tävla, jag till och med försökte, men det gick inte.
Det lilla stackars Radeon HD 2400 XT som sitter i burken nu efter att mitt Nitro+ RX580 dog, klarade helt enkelt inte av det, får vara glad om jag kan surfa i ett streck utan att det överbelastas

Nope, klarade inte ens av att skriva det här inlägget utan att det kraschade

Har du inget integrerat grafikkort från processorn?

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Extrapaj:

Har du inget integrerat grafikkort från processorn?

Tyvärr inte

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk

Gjort några fler Blender-renders

Enkelfärgade varianter av min förra:

En annan twist på samma 3d-objekt:

Bland det roligaste i blender, partikelsimulationer:

Bilderna är tyvärr komprimerade pga imgur, men jag har kvar okomprimerade bildfiler samt .blender filerna ifall man skulle vilja rendrera med högre upplösning / annat färgtema.

Visa signatur

Intel Core i7 7700
ASUS STRIX-GTX1060 -O6G
Corsair 2x8GB DDR4 2133Mhz Vengeance LPX

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En lång väntan på solen.

Permalänk
Medlem

Titel: Millennium inet

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk

Här kommer en till!

Permalänk

försökte mig på en stilren variant:

Permalänk

Då ingen postat en GPU än..

Så tänkte jag göra det! Tävlingen i ära, ett ASUS RTX 3070! Lite smått modifierat av designskäl Inte jätteorginell idé kanske, men roligt att få göra. Ett jädra pill att få till fläktarna, fortfarande inte helt nöjd... Skapat med 2:1 isometrisk vektorgrafik i Affinity Designer, effekter i PS.

Lite arbetsflöde Bjuder även på lite stavfel!

Korrigerade ett mindre fel :)
Permalänk

En första version. Gör kanske något mer detaljerat i mån av tid.