Permalänk

Bilen som jeg har kjørt i 23 år er(var) Fiat Marea 1,8 Weekend og den funka svært bra til siste slutt.Så ble det endelig NY bil ja Svensk/Belgisk/Chinesisk Volvo XC40 Recharge med 409 hk/660 Nm...Wow for en stor overgang det ble fra 113 hk/159Nm

Permalänk
Medlem

Roligaste bilar hittils som jag vet. Har en Rx7 FC men aldrig kört den ännu då den är ett projekt fortfarande.

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xarion:

https://i.ibb.co/YLN5hy3/rx7.jpg

Roligaste bilar hittils som jag vet. Har en Rx7 FC men aldrig kört den ännu då den är ett projekt fortfarande.

En RX7 är väl ett projekt var tusende mil när motorn behöver totalrenoveras

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Uj så svårt.. jag tror min lista blir såhär .. kanske

1 - BMW 420i Gran coupe X-drive Luxury line (nuvarande)
2 - Mercedes 280 TE
3 - BMW 520d
4 - Jaguar X-type 2,5 V6
5 - Ford focus 1,8 bifuel
6 - Mercedes 230 kompressor, med monoblock fälgar som jag sålde för mer än vad bilen köptes för
7 - Renault Laguna Turbo
8 - Peguot 308 cc cabriolet
9 - Saab 90

... ja jag är gammal och tycker det är roligt att byta bil ofta.

Permalänk
Medlem

Utan tvekan min andra Lada Samara. Extremt simpel och ångrar än idag att jag sålde den samt även sedan versionen av samma bil som jag även ägt.

Dock så är nog min XM turbo den bilen som va trevligast att köra, man verkligen gungade fram på vägen, va ingen större skillnad om man tog en vägbula i 10km/h eller 90km/h xD

hade riktigt trevlig utrustning för att va från 94a, hade kod för att kunna starta bilen och elektriska solskydd bak

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Historiken sedan 2010 ser ut som följande:

Peugeot 206 GTI, - 01

Hade inget bilintresse när jag tog körkort. Men det exploderade med denna bilen. Dock jävligt mycket som gick sönder med dyra reparationer.

Porsche Boxster 986, - 98

Skitkul bil men riktigt sunkigt exemplar, skapade enormt hål i plånboken. Bara försäkringen låg på 2800 i månaden, men klart grabben ska ha Porsche...

Subaru BRZ, - 14

Riktigt rolig och inte ett enda fel under de 4 år jag ha den. Bredställ så fort det regnade lite och på vintern var det ren magi! Dock var den inte så bra på allt annat man vill ha en bil till.

Audi A3, - 18

Bra bil men inte så spännande.

Nuvarande:

Porsche Macan GTS, - 18

Helt klart favoriten. Bekväm som tusan, snygg, lastar familjen och klarar tippenrundor. Sen räcker det å trycka på en knapp när man vill ha lite kul. Negativa är att den snittar runt två liten milen och skatten är hög. Ersätts snart.

Visa signatur

AMD Ryzen Threadripper 3970X | Corsair iCUE H150i RGB PRO XT | Corsair Vengeance LPX 128GB (4x32GB) 3600MHz | MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X | Samsung 980 Pro series 4TB (2x2TB RAID 0) M.2 | Corsair MP600 PRO 1TB M.2 | Seagate Exos 128TB (8x16TB) | 80TB LaCie d2 Professional (10x8TB) | Corsair HX1000i 1000W | Fractal Design Define 7 XL Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

En RX7 är väl ett projekt var tusende mil när motorn behöver totalrenoveras

Neeeeee. Stigman kommer från Rx8an. För att anpassa till uppkommande avgaskrav så slopade man oljesmörjpumpen som sprutar in små mängder olja för att allt ska vara lent o inte skära ihop. Problemet då med Rx8an är den motorn får inte tillräckligt med smörj och skär ihop i cirka 1k mil sträckan.

Mitt projekt var elrelaterat. 30åriga bilar har tyvärr inte åldrats väl med kablar osv. Får sista delen idag för att hon ska kunna brappa igång. Ska bara få tid med

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Jösses, det låter som bränsleförbrukningen inte är på topp med en sån låda Den måste ju slira bort X antal liter per mil i turbinen.

Nja till viss del.
Men tänk på att motorn väldigt ofta ligger vid det varvtal där den är som mest effektiv och utvecklar mest vridmoment.
Motorn var Buick's "nailhead" 320cui=ungefär 5.24Liter så inte den största v8'an vilket hjälper en del.
Sen hade den en 2ports förgasare vilket hjälpte en hel del jämfört med en 4ports på samma motor.

Det var väldigt sällan det var mindre än fem personer i den bilen oftas var vi 6st, dvs lite vikt att dra runt.
"Hemmet" för bilen var hos en tredje kompis där "gänget" alltid samlades varje helg och som hade stor gårdsplan ute på vischan.
När vi åkte runt med blandad stads/landsvägs körning så låg den på nästan exakt 1 liter per mil, 1,05L om det vart mycket stads körning, 1,1L om det vart mycket cruising, 0,9 om det vart långkörning.
Nattlig långkörning och marschfart på 150Km/h där motorn verkligen trivdes strax under litern, 160Km/h så var det lite för höga varv och motorn trivdes inte lika bra där.

Skrivet av Stefflo:

En Lancia A112 Junior (Inte min på bilden men samma färg men min var inte sänkt)
https://www.garaget.org/?car=147708&image=2446821
Charmig bil men absolut ingen brudmagnet.

En kompis hade en Autobianchi A112 vilket är den sportigaste versionen av alla A112 (Fiat/Lancia/Autobianchi) ett tag han säger att det var den bästa brudmagneten han haft någonsin.
Dom tyckte den var så gullig/cute!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tapcatfan:

Historiken sedan 2010 ser ut som följande:

Peugeot 206 GTI, - 01
https://i.imgur.com/cpLg9eN.jpg
Hade inget bilintresse när jag tog körkort. Men det exploderade med denna bilen. Dock jävligt mycket som gick sönder med dyra reparationer.

Porsche Boxster 986, - 98
https://i.imgur.com/7STjCiT.jpg
Skitkul bil men riktigt sunkigt exemplar, skapade enormt hål i plånboken. Bara försäkringen låg på 2800 i månaden, men klart grabben ska ha Porsche...

Subaru BRZ, - 14
https://i.imgur.com/74FRCEx.jpg
Riktigt rolig och inte ett enda fel under de 4 år jag ha den. Bredställ så fort det regnade lite och på vintern var det ren magi! Dock var den inte så bra på allt annat man vill ha en bil till.

Audi A3, - 18
https://i.imgur.com/H00MEaD.jpg
Bra bil men inte så spännande.

Nuvarande:

Porsche Macan GTS, - 18
https://i.imgur.com/ZOXLAdy.jpg

Helt klart favoriten. Bekväm som tusan, snygg, lastar familjen och klarar tippenrundor. Sen räcker det å trycka på en knapp när man vill ha lite kul. Negativa är att den snittar runt två liten milen och skatten är hög. Ersätts snart.

Huj! Svettas av sista bilden, stiligt parkeringsjobb!

Riktigt roligt urval av bilar! Stod själv och funderade över en gt86 när jag köpte min bil, men kunde inte få till någon trevlig försäkring tyvärr.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Har en gammal opel rekord 1962, skattebefriad och startar nästan aldrig så riktigt billig att äga.

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem

Min förstabil - en Volvo Amazon Kombi. Den fick vara med om mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

För egen del, gammelgubbe som jag är = Saab 900 Turbo 16V. Fyradörrars. Vingen i bak, silvermetallic.

Med "gamla" ljusen i fram. Iinte de som är "snedskurna".

https://media.fastestlaps.com/saab-900-turbo-16.png

Älskade bilen. Saab 900´or överlag.

Var inget supersprutt i bilen på en gång när man gasade på då turbon tog sin lilla stund att ladda men sen, jisses. Nu är jag ju inte fartfantast egentligen men...... Gillade komforten i bilen även om det kändes som jag satt pyttelite snett bakom ratten.

Ni då?

Edit: Inte min bil på bild, ofc med den nummerskylten. Har bild någonstans men hittar inte.....

har en sådan som står och rostar på tomten ur funktion tyvärr, men den trimmade jag upp till en 220 hästar relativt lätt. gick som ett skott och höll ladd trycket helavägen upp till varvstoppet. var på tiden då man kunde trimma med lödkolven och en skruvmejsel :). ska ta tag i den någon dag, riktigt rolig bil faktiskt, trots framhjulsdriften.
Först ska denna pärla bli ännu finare och kunna stå(på vintern) ute medan 900an lagas.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IRONBERG:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c8/2012_Saab_9-5_Aero_Turbo4_Automatic_2.0_Front.jpg/1280px-2012_Saab_9-5_Aero_Turbo4_Automatic_2.0_Front.jpg

Lyckas inte hitta nåt som slår den. V60 är nära men kvalitén är inte i närheten. Så jag kör vidare så länge jag bara kan.

Fantastiska bilar! min bror har en likadan.

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk

Jag har aldrig ägt en bil i mitt liv trots att jag fyller 50 år nästa år. Som tur är tillhör jag en extrem minoritet för hade 80% varit som jag hade västvärlden kollapsat.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Brukis? Min nuvarande Saab 9-5 2.3t BioPower -2009 med automatlåda.

Hobbybil? Min nuvarande Nissan 200sx s14 med smidd maskin och strax över 500hk

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Medlem

Tysk gokart

samt lilla snigel

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

8V turbon var mycket roligare än 16V turbon, till 16V så hade dom ju nästan tämjt turbon helt o hållet.
Tänk hur 16V var när du gav fullt, fast med en hel del mindre acceleration upp till ca 3800rpm och sen kom ALLT inte som 16V där typ 10-15% mer kom vid lite högre varv.
85% av nöjet med en turbo bil enligt mig är ketchup effekten

Jepp. Hade en Metallicgrön 8V ett par bilar före den. 1984 årsmodell. Den var "snabbare" att kicka igång. Men av någon anledning gillade jag 16V mer. Som sagt, jag var egentligen (och är än idag) inte fartfantast, mer komforttypen.

Skrivet av Aka_The_Barf:

har en sådan som står och rostar på tomten ur funktion tyvärr, men den trimmade jag upp till en 220 hästar relativt lätt. gick som ett skott och höll ladd trycket helavägen upp till varvstoppet. var på tiden då man kunde trimma med lödkolven och en skruvmejsel :). ska ta tag i den någon dag, riktigt rolig bil faktiskt, trots framhjulsdriften.
Först ska denna pärla bli ännu finare och kunna stå(på vintern) ute medan 900an lagas.
https://i.imgur.com/LYWfzMi.jpg

När turbon väl kickade in så var det till att spänna fast sig.

Brorsan hade en Saab 99 EMS 1978 och den var direkt farlig. Jag hade inte en chans att haka på honom. Han stack som en kanonkula direkt. När turbon i min väl kickade in var han långt borta redan.

Roliga med den var att han hade ingen servo i den så att parkera den var ett h-e. Haha.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahla:

Enda egna bilen man har ägt var en metallic grön Opel Berlina från 76,eller var det 77..Var något speciellt med den bilen.

Kanske för att det var ens första och eventuellt sista bil man har kunnat kalla sin egna🙂

Nu många år senare är man utan bil och med en nackskada som gör att man inte kommer att äga en bil igen,eller åtminstone inte kör den😕

Fast Opeln var fin☺️

Om jag får fråga, varför förhindrar en nackskada dig från att köra bil?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Om jag får fråga, varför förhindrar en nackskada dig från att köra bil?

Diskbråck som påverkar balans och synen titt som tätt😕

Permalänk
Medlem

@Beginner
Enligt uppgift i vad jag har för mig var en gammal begagnatartikel i Teknikens Värld - minns inte om det var om 99 eller 900 - så var det SAAB som uppfann kärvostyrningen.

trckfelsnisse
Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

@Beginner
Enligt uppgift i vad jag har för mig var en gammal begnatartikel i Teknikens Värld - minns inte om det var om 99 eller 900 - så var det SAAB som uppfann kärvostyrningen.

Stå still på parkering med hans 99 EMS och vrida på ratten så lät det på en som man sprungit maraton efteråt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Får ändå säga BMW 528i E28 från 1985. Rak sexa på 184(?) hästar.
Tyvärr krånglade den en hel del, var inget speciellt fint exemplar, bortsett från inredningen som var fin och i originalskick. Man begränsade skruvarkunskaper på den tiden (det var innan youtube ) och det blev aldrig helt ordning på saker trots flera verkstadsbesök.

Köpte den som 18-åring och hade den ett par år, tyvärr blev den vandaliserad i förbindelse med ett stöldförsök så försäkringsbolaget löste in den.

Motorljudet var underbart, den fick sjunga ut så ofta det fanns läge.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Jepp. Hade en Metallicgrön 8V ett par bilar före den. 1984 årsmodell. Den var "snabbare" att kicka igång. Men av någon anledning gillade jag 16V mer. Som sagt, jag var egentligen (och är än idag) inte fartfantast, mer komforttypen.

När turbon väl kickade in så var det till att spänna fast sig.

Brorsan hade en Saab 99 EMS 1978 och den var direkt farlig. Jag hade inte en chans att haka på honom. Han stack som en kanonkula direkt. När turbon i min väl kickade in var han långt borta redan.

Roliga med den var att han hade ingen servo i den så att parkera den var ett h-e. Haha.

Min har servo, steglös sätes värmare och annat trevligt. Bytte även intercooler då orginal är som ett mjölkpaket. Sabb 9000 hade en modell som passade efter lite slang dragning. 1 bar tryck (0.7 standard)
Samt att den håller laddet hela vägen till varv stopp

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Ahh, en blå Kia Rio... lite lätt bullrig och otydlig väghållning.. men som sagt, vilken bil!

Edit: Inte haft så många bilar.. SAAB 9-3 TTID -08 var rolig familjekärra men jag är frälst av min "nya" Hyundai Ioniq 28kWh -19. 295nm vrid från stillastående är roligt, bjuder in till pigga kurvtagningar. Sen att "motorbromsen" är så stark gör ju att man kan sänka hastigheten inför kurvor så mycket senare än när man använder bromsen.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konqer:

Brukis? Min nuvarande Saab 9-5 2.3t BioPower -2009 med automatlåda.

Hobbybil? Min nuvarande Nissan 200sx s14 med smidd maskin och strax över 500hk

https://i.imgur.com/yToJvt1.jpg

Ursäkta. Såg nu. Jag brukade stå exakt där med och fota mina bilar förr. Som om du ställt den på millimetern rätt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Min Volvo v70 2006 som jag äger nu och som jag kört till och från jobbet 5 dagar i veckan i över 6 år plus många långa road trips osv.
Trots att den gått 33k mil nu så har jag bara haft ett enda fel på 6 år. Vänster hjullager fram.
Tack volvo <3

Permalänk
Medlem

"Volvo" 343DL brun remjohan sent 70tal
Fast min nuvarande NX är ju också rätt söt
https://cimg7.ibsrv.net/gimg/www.clublexus.com-vbulletin/1300...

då och nu
Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk

Inte så svårt att rangordna dem

1. Alfa Romeo 156 V6, rätt mycket mods på denna. Ljudet när varvmätaren närmade sig 7k var magiskt.
2. Alfa Romeo 164 TS, suverän komfort.
3. Alfa Romeo Giulietta 170HK, första nya bilen jag köpt.
4. Ford Sierra, galet överdimensionerat avgasningsrör och sänkt på tok för mycket men sjukt rolig.
5. Ford Mondeo, tickade i alla boxar som fanns när jag beställde den, tokigt bekväm och snål bil.
6. Renault Clio, daglig pendlarbil som tar en från A till B.
7. VW Derby, första bilen, inköpt för 50kr besiktigad och skattad...

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Här är min lista, som troligtvis ändras väldigt snart då jag har beställt en ny bil (Cupra Leon ST 310) som ska byggas nästa vecka, beräknad leverans i Juni.

1. Seat Leon Cupra ST 4drive 300 2017 (nuvarande)
2. Seat Leon FR 2007
3. Volvo s60 t5 r-design 2011
4. BMW 740ia 1996

Insåg ganska snabbt att stora tunga bilar inte är något för mig eftersom jag nästan uteslutande kör runt i stan.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk

Ägt 2 bilar sen jag skaffade körkort. En gammal V40 2.0T från 1999, som jag köpte delar till och optimerade till steg4. Bytte även endel exteriör som lyktor, grill etc. Första bilen och antagligen favoriten. 260HK på 1400kg kändes bra.

Idag äger jag min andra bil, Focus ST från 2012. Steg2 just nu, avgassystemet som saknas för steg3 och ca 300hk/500nm. Bytt luftintaget hela vägen ner till turbon, kraftigare återcirkulerande dump, kraftigare bakre motorfäste, och Intelcooler stage3 som ska hålla för 350hk+. Denna bilen känner man av att de är en sportigare (och nyare än V40n). Mycket styvare och växellådan känns ju inte slapp.
1550kg~, så den rör också på sig med sina 285hk~.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2