Ubiquiti UniFi UAP-AC-LITE Accesspunkt POE

Permalänk
Medlem

Ubiquiti UniFi UAP-AC-LITE Accesspunkt POE

Ubiquiti UniFi UAP-AC-LITE Accesspunkt POE

Inköpt från Netonnet för ca 1 år sedan, kom aldrig till användning då jag bytte till annan router istället så den har bara legat i byrån.

Bakstycke för montage på vägg/tak fås med. Inkl plugg och skruv.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Börjar med 450 + frakt

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Medlem

Använder den standard PoE eller nån egenpåhittad variant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orontes:

Använder den standard PoE eller nån egenpåhittad variant?

Jag är inte riktigt hemma på PoE, så jag kan inte standarden. Men du drar ju en nätverkkabel direkt till strömadaptern (längst ner på bild 1). Så ja, man kan ju säga att man har en flytande strömförsörjning, bildligt talat. Sen finns det säkert begränsning på hur lång nätverkskabeln ska vara, men för en installation i en vanlig villa/lägenhet borde de inte vara något problem med längden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orontes:

Använder den standard PoE eller nån egenpåhittad variant?

Är ju inte jättejobbigt att bara gå in på tillverkarens hemsida och leta reda på informationen själv, bara så du vet.
https://www.ui.com/unifi/unifi-ap-ac-lite/

PoE Mode 802.3af/A PoE & 24V PoE

Permalänk
Medlem

Hej, budar 550 + frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sontaxx:

Hej, budar 550 + frakt.

Om ingen bjuder mer tills imorgon 08:00 så är den din!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orontes:

Använder den standard PoE eller nån egenpåhittad variant?

Ingen egenpåhittad variant, men om den är gjord före september 2016, datumkod 1638 stödjer den enbart 24v passive, senare ska stödja 24v passive och 802.3af om jag inte missminner mig.

Edit: såg att den var inköpt för ett år sedan så den är förhoppningsvis inte från 2016.

Permalänk
Medlem

Tack backlulund, hade för mig att det fanns olika versioner med olika PoE-stöd. Men den till salu här bör ju vara senare än 2016 som sagt.