Köpråd - Slutna hörlurar

Permalänk
Medlem

Köpråd - Slutna hörlurar

Jag söker ett par sluta hörlurar för att stänga ute ljud. Kommer användas främst för gaming.

Visa signatur

Med vänlig hälsning

Permalänk

Mmhm, vad är din budget?

Permalänk

Hej,

Det skulle underlätta om du ger oss lite mer information för att kunna ge rekommendationer. Budget? Trådad/trådlös?

Jag köpte Logitech G Pro X Gaming till sonen för ~900 kr och de känns vettiga och prisvärda.

Stavfel
Permalänk
Medlem
Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag spelar med mina Sony wh-1000xm3, riktigt bra ljud även i spel måste jag säga. Fick dock använda EQ för att få en bättre ljudbild än jag är van vid när jag spelar vissa shooters. (typ.... Mer diskant för fotsteg, och dra ner basen lite)

Passiva stänger dom ute rätt mycket ljud, sedan har du ANC (brusreducering) som är galet bra! Min tant kan sitta bakom mig och sy, utan att jag hör nämnvärt. Grannen som borrar i betong hörs inte heller speciellt mycket längre!

Då jag redan har en annan mikrofon fungerade dessa perfekt. Jag kör med sladd om jag spelar FPS då jag märker av delay vid Bluetooth.

Sedan ska vi inte tala om alla andra gånger jag drar på mig som för att stänga ute ljud 😂

Permalänk
Medlem

Trådlösa/Trådade spelar ingen roll, Budget max 3k

Visa signatur

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem

Audio-Technica ATH-M50x är ett populärt val, finns även som trådlösa om jag inte är helt fel ute.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Plenum:

Trådlösa/Trådade spelar ingen roll, Budget max 3k

Hörlurar för online fps eller casual gaming?
Och iom att du skriver hörlurar så behövs ingen mic?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk

finns det några slutna hörlurar som liknar sony wh-1000xm3/4 med ANC. mic, bluetooth och 2.4ghz?

Känns som att man behöver ett par hörlurar för varje sak...

Permalänk
Medlem

Älskar mina Bose QC35. Numera kostar de bara lite mer än hälften av vad de tidigare gjort så jag kan bara rekommendera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarvsladdad:

finns det några slutna hörlurar som liknar sony wh-1000xm3/4 med ANC. mic, bluetooth och 2.4ghz?

Känns som att man behöver ett par hörlurar för varje sak...

Sonys lurar är väl slutna lurar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Sonys lurar är väl slutna lurar?

Yupp

Permalänk
Skrivet av improwise:

Sonys lurar är väl slutna lurar?

Visst är dom slutna, undrar mest om det finns stilrena slutna hörlurar som har allt som gaming headsets har samt allt som till exempel sonys hörlurar har i teknikväg. känns lite som att man behöver ett par hörlurar till varje sak nu för tiden. Vet att det är svårt att få det bästa av alla världar i en och samma produkt....

over-ear
ANC
Bluetooth
2.4ghz
mic
utbytbart batteri

skulle gärna vilja kunna spela spel, glida till jobbet, sitta på flygplan med ett och samma par hörlurar.

Permalänk
Medlem

Bose QC35II körde jag faktiskt till datorn medans jag väntade på mina hyperX Cloud II wireless, men det fungerar riktigt uruselt om du vill använda discord samtidigt som du spelar. Jag testade även Audeze Penrose som kostade dubbelt så mycket som mina hyperX nu.

30 timmars batteritid och USB-C laddning och ljudet är bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarvsladdad:

Visst är dom slutna, undrar mest om det finns stilrena slutna hörlurar som har allt som gaming headsets har samt allt som till exempel sonys hörlurar har i teknikväg. känns lite som att man behöver ett par hörlurar till varje sak nu för tiden. Vet att det är svårt att få det bästa av alla världar i en och samma produkt....

over-ear
ANC
Bluetooth
2.4ghz
mic
utbytbart batteri

skulle gärna vilja kunna spela spel, glida till jobbet, sitta på flygplan med ett och samma par hörlurar.

https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-pro-wireless

Tror inte dom har ANC dock men så är dom väl främst tänkta att ha på en och samma plats, även om dom fungerar via BT till telefonen också. Har dom själv, och absolut främsta egenskapen är hotswap av batterier, så man slipper nån sladdjäven om man glömt att ladda. Helt OK mic också som också är retractable, vad nu det heter på svenska, utdragbar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plenum:

Trådlösa/Trådade spelar ingen roll, Budget max 3k

Jag skulle föreslå Sennheiser:

https://www.webhallen.com/se/product/307779-Sennheiser-PXC-55...