[SÖKES] Hårddiskbur för 3.5 , Raid pci-e kort, Corsair Nätagg [1000W och upp]

Permalänk
Medlem

[SÖKES] Hårddiskbur för 3.5 , Raid pci-e kort, Corsair Nätagg [1000W och upp]

Hejsan!

Som titeln lyder söker jag lite diverse då jag håller på att sätta ihop en workstation dator i en egenbyggd "liten" låda

Först upp behöver jag upp till två styckna hårddisksburar, med 4 till 6 platser för LFF diskar [3.5]. Inga större krav egentligen, men att föredra är något som man på något sätt kan försöka få staplade på varandra, plats för fläkt, sata / sas backplane om tillgänglig.

Söker även en, eventuellt två, raid kort, gärna med sas 12g, men 6g fungerar också, men ska vara kompatibel med både sata och sas. Inget under 4 portar, helst 8 och ska stöda raid 10.

Sist men inte minst söker jag ett corsair nätagg till en bunt braided kablar som jag redan har liggandes, dessa är Type 4 Gen 4, siktar helst på ett hx1200 /i varianten men allt som är kompatibielt med dessa kablar och är 1000w eller mer är intressant.

Ser fram emot och höra om någon har något av detta

Har inga större möjlighet att hämta något i nuläget men betalar frakt, alternativt om någon har möjlighet att svänga förbi mig i partille mot en peng.

Det var alles!
/AnyR3

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hej, har 2st Lian-Li EX-36A1 burar för 3x5.25" montage. Får plats 4x3,5" + 2x2.5" i varje. 12cm fläkt i fronten.

Har också ett SAS-9220-8i med två breakout kablar för 4xSATA.

Dra ett PM vid intresse.

Gick lite fort där, det är 9220-8i, inte 9200-8i
Permalänk
Medlem

Har ett LSI SAS9220-8i som jag inte använder längre. Lite dålig koll på vad de går för nuförtiden, men jag tänker mig ca 300 kr inkl 2 st breakout-kablar (SFF-8087 till 4x SATA).

Permalänk
Avstängd

Jag ska ha kabal till ett 1200i, dock inte komplett.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av d_m_r:

Hej, har 2st Lian-Li EX-36A1 burar för 3x5.25" montage. Får plats 4x3,5" + 2x2.5" i varje. 12cm fläkt i fronten.

Har också ett SAS-9220-8i med två breakout kablar för 4xSATA.

Dra ett PM vid intresse.

PM´ad

Skrivet av rockjet:

Har ett LSI SAS9220-8i som jag inte använder längre. Lite dålig koll på vad de går för nuförtiden, men jag tänker mig ca 300 kr inkl 2 st breakout-kablar (SFF-8087 till 4x SATA).

Avväntar lite ifall något lite nyare raid kort kommer upp, delvis 12g sas men återkommer ifall det blir relevant, tack för visat intresse

Skrivet av superegg:

Jag ska ha kabal till ett 1200i, dock inte komplett.

Har fullt kablage redan, så det är inga problem, hojtar till dig med ett PM

Permalänk

har ett rocketraid kort, minns ej exakt modell. får återkomma
vet att det har 4 sata kontakter internt iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiendedräparen:

har ett rocketraid kort, minns ej exakt modell. får återkomma
vet att det har 4 sata kontakter internt iaf.

Du får gärna skicka vilken modell det är på PM

Permalänk
Skrivet av rockjet:

Har ett LSI SAS9220-8i som jag inte använder längre. Lite dålig koll på vad de går för nuförtiden, men jag tänker mig ca 300 kr inkl 2 st breakout-kablar (SFF-8087 till 4x SATA).

Nu kapar jag annonsen här, sorry för det, men 300 kr + frakt för kortet och kablarna är taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaunceyGardiner:

Nu kapar jag annonsen här, sorry för det, men 300 kr + frakt för kortet och kablarna är taget.

Lugnt, det är väll bara bra att den kan byta händer om ni båda gynnar på det då intresset vart svalt ifrån mig, dock så hade du ju bara kunnat dragit ett PM direkt till personen