Permalänk
Medlem

Nätverksfördelning?

Jag visste inte vad för typ av rubrik jag skulle sätta så skrev denna. Moderator får ändra till något passade.

Nu är det som såhär att vi ska flytta in i ny lägenhet och så som jag sett det nu så kommer grabben inte ha tillgång till mer än EN nätverkskabel in i sitt rum. Detta sätter griller i huvudet på mig då jag vet att han kommer behöva en till dator , playstation och möjligen rätt in i tvn?

Går detta att lösa på något sätt utan att behöva betala en elektriker för att sätta in uttag i rummet? Hur funkar en ”switch” går det att köra nätverkskabeln in i den och sen de andra kablarna dit dem ska? Vill ju helst slippa dra 3 kablar in till honom från routern

Och yes vi har ringt diverse telefonsamtal och har fått till oss att uttagen som finns är de som är där nu och inga andra kommer sättas in.

Mvh!

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem

Behövs bara en switch. Bara att köpa en med så många portar som behövs, 1 för in och sedan så många som du har prylar att koppla in.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem

Sätt en switch i grabbens rum så löser det sig.

Permalänk
Medlem

@lauen

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=67134

Köp något i stil med denna och montera efter uttaget i hans rum så är ni golden.

Permalänk
Medlem

Jaha haha då var jag ändå rätt ute i tankarna.

stort tack vänner för snabba svar

Visa signatur

hej