Permalänk

Hjälp mig hitta bilspel

Hej
jag söker efter ett jätte gammalt bilspel säkert äldre än 2002, där man kunde hålla in en knapp så studsa bilen runt och blev helt demolerad men man kunde fortfarande åka med den har jag för mig. Jag har inte så mycket mer att gå på det är det enda jag minns från spelet.
Någon som vet vilket spel jag menar ?

Permalänk
Medlem

Är det carmageddon du tänker på? Man höll inne backspace för att laga bilen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk

Vill minnas att man kunde det i "Viper Racing", hittar dock inget klipp på just när man studsade runt.
Man kunde ha en vinkel så man såg bromskivorna, typ som om man satt inuti motorhuven typ.
Är dock från ~1998.

Visa signatur

|| Marantz | Monitor Audio RS|| Revo BL ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av DoDaN:

Är det carmageddon du tänker på? Man höll inne backspace för att laga bilen.

Man kunde också spamma nån knapp för att demolera bilen också om jag inte minns fel?
Minns också att man kunde även hålla inne Z tror jag för att åka runt och spinna loss.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av Predatorsb:

Vill minnas att man kunde det i "Viper Racing", hittar dock inget klipp på just när man studsade runt.
Man kunde ha en vinkel så man såg bromskivorna, typ som om man satt inuti motorhuven typ.
Är dock från ~1998.

Grafiken i Viper Racing ser väldigt likt ut som jag minns det, och det verkar som bilen kan bli väldigt kvaddad i det spelet med när man kollar videos :O.
Jag testa spelet bara en gång hos nåns väns bekanta men jag minns att bilen blev så ihop knycklad så det nästan blev en motorcykel kvar av bilen :P. men det kanske var en Mod till Viper racing

Permalänk
Medlem

Kunde man inte göra samma sak i burnout-spelen? Fanns ett läge där som gick ut på att man skulle kvadda så många andra bilar som möjligt, och man kunde då "studsa runt" med ett knapptryck för att träffa så många andra trafikanter som möjligt

Edit: hittade lite gameplay från 3an, spelläget hette tydligen crash mode: https://youtu.be/n9B9nazFGEY

Lite nyare än nämnt dock, men tror att crashmode även fanns i de äldre spelen.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnt så är det Viper Racing du letar efter. Jag och mina vänner har diskuterat detta många gånger.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

FlatOut 2004
Street legal redline racing 2003
Tror dock inte de är de du söker.

Beamng drive 2013
Skulle säja att det låter som detta (skadevist i alla fall) fast mycket äldre

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.