3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bohmandan:

Avbokade trots allt mitt köp hos PC-konsulten precis (över telefon, super trevliga)
Så det kommer ut ett EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA där strax antar jag.

EDIT: (Pga att mitt köp hos Komplett gick till "skickat", och jag har andra kort bokade som reserv i staden jag bor i istället, enklare att lämna tillbaka än hos PC-konsulten där jag måste skicka via post)

Tror Jag fick ditt avbokade:) Super tack att du postade i tråden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Om någon fler som fick av webhallen senaste ”batch” av 3080 TUF OC kan rapportera om de har coil whine eller ej är jag tacksam.

Jag verkar ha klarat mig, om mitt låter så är det inget som letat sig utanför chassit.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Kollar man komponenter på AMP HOLO: https://www.reddit.com/r/ZOTAC/comments/jzdc8b/3080_amp_holo_... // https://imgur.com/a/Ob5Tyc1#8jmH5QB

Mot Trinity: https://www.techpowerup.com/review/zotac-geforce-rtx-3080-tri...

Så verkar AMP HOLO ha lite mera. Vad dessa gör och påverkar vet jag inte, men gissar att de slängt dit dem av en anledning.

Men ja, brädan ser likadan ut ser jag nu är jag granskar

Japp Ser ut som den har lite bättre VRM:er, hur eller hur vatten blocket från trinity passar perfekt och det var det som skulle användas med enligt EK

tur man inte snålade med ett trinity kort nu då för då hade inte power sliden gått att flytta något alls den är på 100, var jag har läst kan ju flytta min till 110% , så länge jag ligger stabilt på över 2ghz så spelar det ingen roll för mig jag är nöjd med kortet, hade jag köpt idag och det hade gått få tag i så hade det nog blivigt ett STRIX dock

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Japp Ser ut som den har lite bättre VRM:er, hur eller hur vatten blocket från trinity passar perfekt och det var det som skulle användas med enligt EK

tur man inte snålade med ett trinity kort nu då för då hade inte power sliden gått att flytta något alls den är på 100, var jag har läst kan ju flytta min till 110% , så länge jag ligger stabilt på över 2ghz så spelar det ingen roll för mig jag är nöjd med kortet, hade jag köpt idag och det hade gått få tag i så hade det nog blivigt ett STRIX dock

Trinity var/är ju ett bra kort för intropris med garanti etc, däremot är TUF det bästa intropris kortet i vanilj enligt mig. AMP HOLO är ju väldigt dyrt om man jämför med till exempel MSI Suprim X som kostar 2-400:- mer, hade aldrig köpt AMP HOLO om jag inte fått 10% rabatt med presentkorten under BF.

Permalänk
Medlem

Vill bara tacka allihopa som ställer upp och övervakar när kort osv finns tillgängliga. Tack var det er fick jag till slut tag på ett 3080. God jul och gott nytt år på er!

Permalänk
Medlem

Om man skulle vilja ha ett kort så snabbt så möjligt, vilken affär släpper utan kö?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aaaas:

Om man skulle vilja ha ett kort så snabbt så möjligt, vilken affär släpper utan kö?

Funkar inte så.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Funkar inte så.

Har ju sett folk som lyckats få tag på grafikkort som de beställt ett par dagar innan bara, verkar inte som de väntat så länge i kö.

Permalänk
Medlem

Satte in mitt 3080 Aorus extreme nyss, vilket jävla monster rent ut sagt 😍 maxar cyberpunk i 1440p med dlss och utan raytracing med 100-110 fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av abk:

ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC
Beställt från Webhallen 2020-09-17 15:09
Skickat idag, ser ut att komma fram imorgon.

Prisa Jesus!

Nu hämtat mitt och fått in det i datorn.
Jävlar vad stort och tungt det är jämfört med mitt gamla ASUS GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC. Men det presterar gudomligt bra!

Köpte Lian Li Graphic Card Anti-sag Bracket (https://www.inet.se/produkt/5410779/lian-li-grafikkortshallar...) också, en liten "varning" till folk som har planerat att köpa anti-sag bracket och som har MSI MEG X570 UNIFY eller liknande moderkort med samma problem som jag. NVMe-heatsinken täcker för en av skruvarna, därför går det inte att montera anti-sag bracketen där det är tänkt.
Jag har nu beställt en https://www.inet.se/produkt/5320287/ek-m-2-nvme-heatsink-svar... som får sitta på min SSD istället för moderkortets heatsink, sedan kan man montera anti-sag bracket där det är tänkt.

Nu sitter min anti-sag bracket ytterligare ett snäpp till höger på moderkortet, endast fastskruvad i det övre skruvhålet eftersom det inte går att skruva fast bracketen i det nedre skruvhålet eftersom sladdarna för front panel connectors sticker upp precis mellan de två nedersta skruvarna längst till höger på moderkortet.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaas:

Om man skulle vilja ha ett kort så snabbt så möjligt, vilken affär släpper utan kö?

Netonnet är mitt tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaas:

Har ju sett folk som lyckats få tag på grafikkort som de beställt ett par dagar innan bara, verkar inte som de väntat så länge i kö.

Beställde i måndags, fick idag 🤤

Permalänk
Skrivet av aaaas:

Om man skulle vilja ha ett kort så snabbt så möjligt, vilken affär släpper utan kö?

Då vänder man sig till komplett! Närmare bestämt denna länk. Ser ut som 3 olika 3080 kort finns i lager som det är. Du får helt enkelt se till att uppdatera tills de släpps för köp och vara snabb som sjutton!

https://www.komplett.se/search?q=3070%20or%203080%20or%203090...

Lycka till och god jul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabaldern:

Då vänder man sig till komplett! Närmare bestämt denna länk. Ser ut som 3 olika 3080 kort finns i lager som det är. Du får helt enkelt se till att uppdatera tills de släpps för köp och vara snabb som sjutton!

https://www.komplett.se/search?q=3070%20or%203080%20or%203090...

Lycka till och god jul!

Tack så mycket, god jul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaas:

Om man skulle vilja ha ett kort så snabbt så möjligt, vilken affär släpper utan kö?

Beställde igår från komplett, fick det idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Beställde igår från komplett, fick det idag.

Satt du bara och laddade om sidan tills de gick att köpa eller hur gjorde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaas:

Satt du bara och laddade om sidan tills de gick att köpa eller hur gjorde du?

Det är ett alternativ, sen kan man hålla koll på denna tråd då det brukar vara väldigt snälla själar som postar upp här när det kommer in i lager på diverse hemsidor.

Visa signatur

RTX3080 | 5960X->7800x3d | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaas:

Satt du bara och laddade om sidan tills de gick att köpa eller hur gjorde du?

Fins en browserplugin som nämns tidigare i tråden som notifierar dig när sidan uppdateras.

Kommer inte ihåg namnet men sök i tråden så hittar du den.

Visa signatur

cpu: Intel Pentium 4 CPU 3.20GHz ::Intel rock lake 865PERL ::mem: 767MB :: gfx: NVIDIA GeForce FX 5900

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaas:

Satt du bara och laddade om sidan tills de gick att köpa eller hur gjorde du?

Jag hade koll både i den här tråden och på komplett. Som jag skrev tidigare så är det väldigt många som meddelar här när det finns kort tillgängliga och då gäller det att vara snabb.

Permalänk
Medlem

Hmm lyckades boka ett EVGA 3080 FTW3 Ultra från Amazon för 8400kr. Vi får se hur det går.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hestkulan:

Det är ett alternativ, sen kan man hålla koll på denna tråd då det brukar vara väldigt snälla själar som postar upp här när det kommer in i lager på diverse hemsidor.

Skrivet av relaxer:

Fins en browserplugin som nämns tidigare i tråden som notifierar dig när sidan uppdateras.

Kommer inte ihåg namnet men sök i tråden så hittar du den.

Skrivet av Fortitude:

Jag hade koll både i den här tråden och på komplett. Som jag skrev tidigare så är det väldigt många som meddelar här när det finns kort tillgängliga och då gäller det att vara snabb.

Tack så mycket!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Karate Taco:

Om någon fler som fick av webhallen senaste ”batch” av 3080 TUF OC kan rapportera om de har coil whine eller ej är jag tacksam.

Har provat min gpu i tre burkar med samma tjut.

Man får ju ett QC-blad med info om diverse tester där ett av dessa är just för vibrationer m.m. i spolar. Känns som QC:n gick för fort för denna batch för detta slank ju igenom.

Jag hämtade ut mitt kort idag och har kört lite stresstester och så för att testa fläktarna lite extra.
Har än så länge inte haft några som helst problem med Coil Whine

Permalänk
Skrivet av Karate Taco:

Om någon fler som fick av webhallen senaste ”batch” av 3080 TUF OC kan rapportera om de har coil whine eller ej är jag tacksam.

Har provat min gpu i tre burkar med samma tjut.

Man får ju ett QC-blad med info om diverse tester där ett av dessa är just för vibrationer m.m. i spolar. Känns som QC:n gick för fort för denna batch för detta slank ju igenom.

Tja

Jag fick i förra veckan av Netonnet. Tuf OC, mitt har/hade lite coilwhine, surr från spolarna, inte alls mycket, men tillräckligt för att jag skulle höra det / störas. Tänkte först lämna tillbaka men testade först att undervolta den en aning, och det hjälpte och kortet vart helt tyst, så jag behåller det ändå.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaas:

Har ju sett folk som lyckats få tag på grafikkort som de beställt ett par dagar innan bara, verkar inte som de väntat så länge i kö.

Beställ ALLA dom dyrare korten runt 10k på faktura på ALLA affärer.

Permalänk
Medlem

För att få ett kort snabbt så är det ju enkelt, bara hitta ett kort som finns i lager och slå till. Så hittade jag mitt 3090 utan att beställa i blindo.

Permalänk
Skrivet av Gamers:

För att få ett kort snabbt så är det ju enkelt, bara hitta ett kort som finns i lager och slå till. Så hittade jag mitt 3090 utan att beställa i blindo.

"bara"...

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av discoliciouz:

"bara"...

Gillar att folk fortfarande tror 3090 är extremt åtråvärt och svårt hitta i lager

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av runicgol:

Hmm lyckades boka ett EVGA 3080 FTW3 Ultra från Amazon för 8400kr. Vi får se hur det går.

Are you sure it was 3080 and not 2080? I think even European EVGA site has higher price (when you apply VAT of coz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jajmut:

Ja enda jag såg är att de inte ligger under Evgas "auktoriserade" återförsäljare men där ligger endas Webbhallen, Inet och Proshop. Genom att man inte köper från en auktoriserad kan man tydligen inte registrera sig på 3 års garanti eller köpa till 5 år (30$) alternativt 10år garanti (60$). Dock erbjuder PC konsult 2 års garanti. Tycker det är oklart om man köper en korrekt ny produkt att inte kunna utnyttja Evgas garanti?

Kan meddela att det var KR-modeller så går att köpa till 5 eller 10 års garanti

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackPH:

Are you sure it was 3080 and not 2080? I think even European EVGA site has higher price (when you apply VAT of coz)

Apparently its a returned product so thats why it was cheaper. But for me it doesnt matter. Hopefully the card works.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit