3070 beställningar, vem hann?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nathan:

Hamnat i liknande sits med Netonnet också. Försökte hugga ett 3070 TUF OC när det fanns i lager, fick orderbekräftelse på 2020-12-16. Helt okej ändå kände jag, idag fick jag ny uppdatering "inget bekräftat leveransdatum".

Ingen idé att testa deras chatt (kundtjänst) tyvärr. Fanns ingen info alls tillgänglig om eventuell kö, huruvida kort faktiskt kom in idag men att de inte räckte till alla liggande orders eller något annat. Det enda kundtjänst kunde ge mig var ett gäng ledsna smileys...

Har inte vissa företag så att man "bokar upp en vara" så fort man lägger den i kundvagnen?

Känns ju surt nu när jag avbokade det kortet jag egentligen vilja ha.

Tror jag har köpt och avbokat och velat över 10 kort nu....

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaNi8331:

Har inte vissa företag så att man "bokar upp en vara" så fort man lägger den i kundvagnen?

Känns ju surt nu när jag avbokade det kortet jag egentligen vilja ha.

Tror jag har köpt och avbokat och velat över 10 kort nu....

Känner igen mig. Började redan på lanseringsdagen när jag besviket insåg att 3070 FE bara var att glömma. Missade första och andra vågen av 3070 TUF OC, legat sedan dess med en order på non-OC som aldrig verkar komma. Därefter många olika försök för att sprida ut och öka chansen att faktiskt få ett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

På RTX 3070 så bekräftade jag en del Palit nyligen, de som är upplagda idag saknar orders helt tex borde trilla in lite obokat nu i veckan också.

ASUS TUF OC, STRIX OC leverans som kommer sent dec/början på januari har också lediga kort

Beställde ett Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB 30min efter detta inlägget, får hoppas på att man kom med tidigt i kön. Om nu det kortet ens omfattades i posten

förtydligande.
Permalänk
Webhallen
Skrivet av geuken:

Beställde ett Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB 30min efter detta inlägget, får hoppas på att man kom med tidigt i kön. Om nu det kortet ens omfattades i posten

Den har kort på g också , alla som bokat 2020-12-16 8.00 och tidigare ska ha tilldelning.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Mitt EVGA var dyrast och galet mycket RGB, men jag fick i alla fall ett, för att det var minst åtråvärt ... fungerar åtminstone bra

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med cashback om jag inte hinner få kortet i tid?
Har köpt en skärm som är giltig för cashback, ska köpa 3080 till den men lär ju knappast få ett kort innan 31 januari känns det som?

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Avstängd

Riktigt fint. Bra kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av jajmut:

Riktigt fint. Bra kort

Känns lite dyrt för ett 3070 tycker jag. Man får ju nästan 3080 för dom där pengarna

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaNi8331:

Känns lite dyrt för ett 3070 tycker jag. Man får ju nästan 3080 för dom där pengarna

Så är det absolut, men när får man det kortet isf? 3070 för det priset och den varianten är bättre än riktiga scalper priser iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jajmut:

Så är det absolut, men när får man det kortet isf? 3070 för det priset och den varianten är bättre än riktiga scalper priser iaf.

Ja så är det ju absolut. Man ska ha tur och kolla på rätt hemsida rätt tillfälle om man vill ha ett 3080 känns det som.
Kanske man ska invänta 3070ti istället

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaNi8331:

Ja så är det ju absolut. Man ska ha tur och kolla på rätt hemsida rätt tillfälle om man vill ha ett 3080 känns det som.
Kanske man ska invänta 3070ti istället

Ja, riktigt oklart, beror ju på prisklass men det som är värt att vänta på är isf 3080ti imo. Sen har jag en beställning på 3080 och ett som är oklart. Men är man typ ungdom och vill spela med sina polare i behov av gpu (och har råd xD) så skulle jag absolut köpa 3070 tuf oc :).

Permalänk

Sett det där också, men under står det "56 kundbokningar". Vad innebär det? Får man ett kort nu om man köper det eller inte tro?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BloodFarmer:

Sett det där också, men under står det "56 kundbokningar". Vad innebär det? Får man ett kort nu om man köper det eller inte tro?

Man bör få det nu, annars är det bara att avbeställa om det visar sig vara problem med lagervaror och väntetid.
@webhallen

Permalänk
Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 7600 | Moderkort: MSI MAG B650 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX 3070 Suprim | Minnen: Kingston DDR5 6000MHz 2x16GB | PSU: Seasonic FOCUS GX 850W | CPU-kylare: Deepcool Castle 360EX | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB & Crucial MX500 | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic

Profil på Swedroid: Reddington

Permalänk
Medlem
Skrivet av jajmut:

Riktigt fint. Bra kort

+1, väldigt nöjd med mitt. Fick det dock för 6390:-.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

Skulle just montera mitt gigabyte gaming oc men har fått problem.
6-pin kontakten verkar inte passa.
Provar jag att stoppa samma kabel i 8 pin uttaget så går den i utan konstigheter. Gjorde en snabb googling och såg att flertalet folk verkar haft problem med detta både på 3070 och 3080.
Någon som varit med om detta själv? Eller hört talas om detta?

Permalänk
Webhallen

https://www.webhallen.com/se/product/328851-Zotac-Gaming-GeFo...

19st lediga av dessa bör vi ha tisdag-onsdag nästa vecka

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Permalänk

Har (äntligen) fått in mitt Phantom GS i burken och hunnit testa det med lite CyberPunk idag. Gick ifrån stabila 40 FPS med höga inställningar på mitt 1070Ti till 75-80 på 3070:t. Utan RayTracing. Följde generellt Digital Foundry’s guide för grafikinställningarna.

Har inte meckat med bios eller undervoltande än men initialt är jag nöjd. Det låter en del under belastning men med hörlurarna på märker jag det inte nämnvärt. Tornet står på golvet ska sägas.

Jag ska få in 1 fläkt till i fronten samt en med högre varvtal baktill som förhoppningsvis svalkar bättre.

Väldigt upprörd när jag precis såg i denna tråd att Webbis haft Asus kort i lager tidigare idag, men men. Är man otålig så är man 😂

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Hej jag undrar också om hur det ligger till med
asus rtx3070 dual Oc, beställde mitt den 28/11, hur vet man om man är nära på tur? Fundera på om jag ska försöka hitta något annat kort om det tar för lång tid, Byggde en dator i nov o men blir inge spelande förrän Gpu:t sitter i burken 😭

Permalänk
Webhallen
Skrivet av JenssJ:

@Webhallen
Hej jag undrar också om hur det ligger till med
asus rtx3070 dual Oc, beställde mitt den 28/11, hur vet man om man är nära på tur? Fundera på om jag ska försöka hitta något annat kort om det tar för lång tid, Byggde en dator i nov o men blir inge spelande förrän Gpu:t sitter i burken 😭

Spontant har du inte tilldelning i det som kommer i år, får vi en lika fin leverans likt den vi fått nu nästa år så ska det täcka dig dock

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Den har kort på g också , alla som bokat 2020-12-16 8.00 och tidigare ska ha tilldelning.

/Patrik

Är man rökt om man beställde vid halv tio då? Stod tre bokade vid det tillfället, nu 11. Kommer det in 15 känns det väl som om alla som bokat borde vara safe?

EDIT: Jaha, jag missade att det var varianten utan OC. Då känner jag mig lite lugnare med att jag förhoppningsvis får ett kort när de kommer in

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Skulle just montera mitt gigabyte gaming oc men har fått problem.
6-pin kontakten verkar inte passa.
Provar jag att stoppa samma kabel i 8 pin uttaget så går den i utan konstigheter. Gjorde en snabb googling och såg att flertalet folk verkar haft problem med detta både på 3070 och 3080.
Någon som varit med om detta själv? Eller hört talas om detta?

Gigabyte har haft en hel del problem med det vad jag hört. En avanledningarna att jag avbokade mitt gigabyte eagle från releasedagen och köpte MSI. Det och att väntetiden var lång.

Hoppas det löser sig.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Skrivet av dagas:

Gigabyte har haft en hel del problem med det vad jag hört. En avanledningarna att jag avbokade mitt gigabyte eagle från releasedagen och köpte MSI. Det och att väntetiden var lång.

Hoppas det löser sig.

Det gjorde det. visade sig att det va båda mina sleevade kablar som hade strul med kontakterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterRotkiv:

Har (äntligen) fått in mitt Phantom GS i burken och hunnit testa det med lite CyberPunk idag. Gick ifrån stabila 40 FPS med höga inställningar på mitt 1070Ti till 75-80 på 3070:t. Utan RayTracing. Följde generellt Digital Foundry’s guide för grafikinställningarna.

Har inte meckat med bios eller undervoltande än men initialt är jag nöjd. Det låter en del under belastning men med hörlurarna på märker jag det inte nämnvärt. Tornet står på golvet ska sägas.

Jag ska få in 1 fläkt till i fronten samt en med högre varvtal baktill som förhoppningsvis svalkar bättre.

Väldigt upprörd när jag precis såg i denna tråd att Webbis haft Asus kort i lager tidigare idag, men men. Är man otålig så är man 😂

Utan RT?
Är det inte meningen man ska köra med RT på när man kör med ett 3070-3080 kort?
Kan man väl annars valt ett 3060Ti istället?

Eller varför har du valt att köra utan?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Skrivet av kalleteodor:

Skulle just montera mitt gigabyte gaming oc men har fått problem.
6-pin kontakten verkar inte passa.
Provar jag att stoppa samma kabel i 8 pin uttaget så går den i utan konstigheter. Gjorde en snabb googling och såg att flertalet folk verkar haft problem med detta både på 3070 och 3080.
Någon som varit med om detta själv? Eller hört talas om detta?

Jag satte en 8a som kunde ta bort 2st så det var 6-8 på sladden, det var nog ingen bra fästning (klick) men det sitter ju bra och ingen som drar i sladden precis.

Visa signatur

[5900x][MSI-B550-Tomahawk][RTX-3700][32GBRam3200CL14]

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

YEs! kommer ett fint lass där och kön är oförskämt liten

Tack för tipset, plånboken fick blöda!

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 5700X3D, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell G2724D

Permalänk
Medlem

Beställde ett Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB GAMING OC på Inet tidigare i veckan då det stod att de skulle komma in Fredag. Men så klart blev det nu "försenad inleverans". Tråkigt.

Permalänk
Skrivet av AxxT:

Utan RT?
Är det inte meningen man ska köra med RT på när man kör med ett 3070-3080 kort?
Kan man väl annars valt ett 3060Ti istället?

Eller varför har du valt att köra utan?

För att jag inte känner något somhelst behov av att ha det påslaget. Spelet är fint nog. Det resulterade dessutom i mer eller mindre identisk FPS med mitt gamla kort när jag hade det på vilket var för ojämn för min smak. Sen fanns det inga 3060 Ti när jag beställde heller. Finns väl för övrigt inget som säger att jag inte vill spela något annat med RT framöver, eller?

Förtydligande.