3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bilen:

Fick mitt suprim 3090 bekräftat för hämtning efter min beställning av 3080, beslutsångest vilket man ska välja nu :/

Klarar man sig med ett 800w nätaggregat på 3090? Kör ryzen x5950

Beror ju lite på vad du ska ha kortet till, 3080 är troligen det kort med mest "bang for the buck" men vissa har behov för 3090 också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

rgbn lyser fint. Testat alla portar och två skärmar display port och hdmi. Datorn verkar boota på fint av ljusen på möss etc annat att döma men inte minsta tillstymmelse till signal från grafikkortet till monitorerna. Ska se om den ryms i sekundärburken men den har bara 600w nätagg och har inte 3x8 anslutningar till den. Första gången någonsin på 22 år jag misslyckats så med GPU installation

Testa att boota med din CPUs inbyggda grafikkrets och kolla runt med lämplig system-undersökningsmjukvara om ditt nya kort hittas och isf vad det står. Eller kör -> dxdiag borde också visa enkel info.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Såg idag att mint 3080TUF jag beställde i September av på Inet nu blivit framflyttat till den 15 Mars!
Måste säga att det känns absolut noll seriöst.
Tänker ha kvar beställningen enkom för att se hur lång tid detta spektakel i verkligheten tar.

Har säkert inget att göra med att dessa korten var prisreducerade...
Säkert ingenting alls...
Visste ni att Tomten faktiskt finns på riktigt!

Haha sluta, från september till mars! Det är ju vansinnigt. 6 månader va fan lär kommer nästa generation av gpu innan man har bettat av alla köer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Såg idag att mint 3080TUF jag beställde i September av på Inet nu blivit framflyttat till den 15 Mars!
Måste säga att det känns absolut noll seriöst.
Tänker ha kvar beställningen enkom för att se hur lång tid detta spektakel i verkligheten tar.

Har säkert inget att göra med att dessa korten var prisreducerade...
Säkert ingenting alls...
Visste ni att Tomten faktiskt finns på riktigt!

Datumen på Inet gäller som en gissning när du får kortet om du beställer idag, och har inget med när du personligen kommer få ditt kort.

T.ex. står det "I lager 2021-02-15" för TUF OC både på produktsidan och på min beställning från oktober.

Sen att just icke-OC modellerna knappt finns i norden alls är ju en annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bilen:

Fick mitt suprim 3090 bekräftat för hämtning efter min beställning av 3080, beslutsångest vilket man ska välja nu :/

Klarar man sig med ett 800w nätaggregat på 3090? Kör ryzen x5950

Hämta ut Suprim kortet och posta det och fakturan till mig.

Permalänk
Skrivet av Trocian:

Datumen på Inet gäller som en gissning när du får kortet om du beställer idag, och har inget med när du personligen kommer få ditt kort.

T.ex. står det "I lager 2021-02-15" för TUF OC både på produktsidan och på min beställning från oktober.

Sen att just icke-OC modellerna knappt finns i norden alls är ju en annan sak.

Jag beställde ett icke-OC TUF på lanseringsdagen, fick mitt framflyttat till 2020-03-15 för några dagar sedan, och vips idag så fick jag ett meddelande om att det fanns i lager, för att sedan packas och till slut skickas. Kommer imorgon

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att jag fick precis ett meddelande från instabox om att mitt 3080 TUF OC beräknas att levereras imorgon.
Verkar nästan för bra för att vara sant med tanke på att jag beställde det för ett par timmar sedan från Netonnet.
Vågar inte avboka min beställning hos inet innan jag har det i handen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swonko1:

Kan tillägga att jag fick precis ett meddelande från instabox om att mitt 3080 TUF OC beräknas att levereras imorgon.
Verkar nästan för bra för att vara sant med tanke på att jag beställde det för ett par timmar sedan.
Vågar inte avboka min beställning hos inet innan jag har det i handen

Samma här! Imorgon kl 15.30 kommer det. Fick mail från Netonnet om att varan skickats också.

Permalänk
Medlem

Well ladies and gentlemen.... Det otroliga har precis inträffat!

Netonnet har precis skickat mitt 3080 TUF OC. Beställde 17:17 idag

Verkar som att det var ikväll vi lyckades! Stort tack för tipset

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Red Onion:

Well ladies and gentlemen.... Det otroliga har precis inträffat!

Netonnet har precis skickat mitt 3080 TUF OC. Beställde 17:17 idag

Verkar som att det var ikväll vi lyckades! Stort tack för tipset

Riktigt sjukt, beställde också 17:17 och fick bekräftat att min order var giltig av kundtjänst, skulle skickas imorg eller måndag enligt honom :O. Dock inte fått något uppföljade mail om att det skickats.. Ser du detta när du är inloggad eller på ett nytt mail?

Permalänk

Även jag har precis fått ett meddelande om ett paket från Netonnet Så verkligen, tack för tipset!

Permalänk
Avstängd

@Oggela
Tror vi är en hel drös med folk här som har dig att tacka <3 God Jul

Permalänk
Medlem

Och nu kom fakturan också, då borde det vara i hamn? Tack för tipset om tufen på NoN!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blame_me:

Och nu kom fakturan också, då borde det vara i hamn? Tack för tipset om tufen på NoN!

Vågar inte få upp förhoppningarna innan det sitter fungerande i burken typ haha. (Väntar även på min 5600x beställd på inet... Någon som vet var de kommer in snabbare än inet? (21-01-07).

Permalänk
Medlem
Skrivet av jajmut:

@Oggela
Tror vi är en hel drös med folk här som har dig att tacka <3 God Jul

Det var så lite så, jag beställde ett själv precis innan jag lade ut tipset. Mitt är också skickat för ankomst imorgon.
Var nog en makalös timing, sitter lite då och då och F5:ar på sidor för att kolla status och blev lite paff när det var en grön bock på lagerstatus.

God jul till dig också!

Permalänk
Medlem

Ni som beställt ett 3080 i början när watchdog legions gavs ut, och fick ert kort efter de bytte till COD, fick ni COD+Geforce now koder eller blev ni helt utan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggela:

Det var så lite så, jag beställde ett själv precis innan jag lade ut tipset. Mitt är också skickat för ankomst imorgon.
Var nog en makalös timing, sitter lite då och då och F5:ar på sidor för att kolla status och blev lite paff när det var en grön bock på lagerstatus.

God jul till dig också!

Äh min står som order mottagen bara än. Nu tycker jag det var tråkigt men får hoppas det ordnar sig för mig också då. Kul för alla andra såklart

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem

Väldigt sent ute i spelet! Bestämde mig för att införskaffa ny dator förra veckan. Efter lite efterforskning bestämde jag mig för Ryzen och RTX 3080. Följt denna tråd några dagar och inser att det inte är så enkelt Spammar Komplett och Netonnet men missade Kompletts release med någon minut, stod att den var i lager men gick inte lägga den i varukorgen. Har iaf plockat ihop en webhallen config med Ryzen 5600x och TUF 3080 OC. Inser nu att TUF kanske inte var det bästa valet då väldigt många är ute efter just det kortet.

Är det bättre att förboka något annat än RTX 3080-kort för att få något tidigare måntro?

Permalänk
Skrivet av Red Onion:

Well ladies and gentlemen.... Det otroliga har precis inträffat!

Netonnet har precis skickat mitt 3080 TUF OC. Beställde 17:17 idag

Verkar som att det var ikväll vi lyckades! Stort tack för tipset

Mitt bestäldes 17.12, och har fått mitt skickat nu med från netonnet. kommer till instabox imorgon förmidag

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blacksheep:

Mitt bestäldes 17.12, och har fått mitt skickat nu med från netonnet. kommer till instabox imorgon förmidag

Såg du detta via mail/sms eller via hemsidans "Mitt konto"?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Landhow:

Väldigt sent ute i spelet! Bestämde mig för att införskaffa ny dator förra veckan. Efter lite efterforskning bestämde jag mig för Ryzen och RTX 3080. Följt denna tråd några dagar och inser att det inte är så enkelt Spammar Komplett och Netonnet men missade Kompletts release med någon minut, stod att den var i lager men gick inte lägga den i varukorgen. Har iaf plockat ihop en webhallen config med Ryzen 5600x och TUF 3080 OC. Inser nu att TUF kanske inte var det bästa valet då väldigt många är ute efter just det kortet.

Är det bättre att förboka något annat än RTX 3080-kort för att få något tidigare måntro?

Jättesvårt att säga, prata med kundtjänsten på tex inet för att få ett hum om var det kan vara värt att lägga en beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landhow:

Väldigt sent ute i spelet! Bestämde mig för att införskaffa ny dator förra veckan. Efter lite efterforskning bestämde jag mig för Ryzen och RTX 3080. Följt denna tråd några dagar och inser att det inte är så enkelt Spammar Komplett och Netonnet men missade Kompletts release med någon minut, stod att den var i lager men gick inte lägga den i varukorgen. Har iaf plockat ihop en webhallen config med Ryzen 5600x och TUF 3080 OC. Inser nu att TUF kanske inte var det bästa valet då väldigt många är ute efter just det kortet.

Är det bättre att förboka något annat än RTX 3080-kort för att få något tidigare måntro?

3090 finns det bättre tillgänglighet på. Jag beställde till slut ett sånt istället. Och nu när jag äntligen får det så lyckades jag köpa ett 3080 idag, så imorgon sitter jag på ett av varje. Dock dyrare än de 7999 som det kostade på releasen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KirderfNossral:

Jag beställde ett icke-OC TUF på lanseringsdagen, fick mitt framflyttat till 2020-03-15 för några dagar sedan, och vips idag så fick jag ett meddelande om att det fanns i lager, för att sedan packas och till slut skickas. Kommer imorgon

Det kanske finns hopp för mig

Skrivet av Trocian:

Datumen på Inet gäller som en gissning när du får kortet om du beställer idag, och har inget med när du personligen kommer få ditt kort.

T.ex. står det "I lager 2021-02-15" för TUF OC både på produktsidan och på min beställning från oktober.

Sen att just icke-OC modellerna knappt finns i norden alls är ju en annan sak.

O ja det är jag fullt medveten om, ändrar ju dock inte det surrealistiska med denna lanseringen.

Permalänk

Fattar inte riktigt. Hur kan netonnet skicka TUF OC-kort som är beställda igår? Har ju väntat på inet i tre månader. Prioriteras vissa butiker högre av leverantör eller?

Visa signatur

/Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av pettson3816:

Fattar inte riktigt. Hur kan netonnet skicka TUF OC-kort som är beställda igår? Har ju väntat på inet i tre månader. Prioriteras vissa butiker högre av leverantör eller?

Inet kör kösystem medans netonnet verkar ha ett system med först till kvarn när det finns nya kort i lager

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Skrivet av pettson3816:

Fattar inte riktigt. Hur kan netonnet skicka TUF OC-kort som är beställda igår? Har ju väntat på inet i tre månader. Prioriteras vissa butiker högre av leverantör eller?

Beror ju på hur många beställningar som är lagda hos varje återförsäljare med av oss som kunder. Minns inte om NoN höll introduktionspriset med och hur länge, det kan ju också spela roll

Permalänk
Medlem

@pettson3816 Netonnet har inte haft OC varianten av TUF i sitt sortiment tidigare.

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Köpte Ventus 3X OC på lanseringsdagen, 15:19, ordernr XXXXX312.
Såg att det skulle komma in 10st, hur ser det ut för mig att få kortet innan nyår?

Kontaktade kundtjänst men de säger de inte kan vart jag ligger i kön.
Mvh

Permalänk
Medlem

Blä! Nästa generation köper jag ett 4090 för 30 000 kr vid release och lämnar tillbaka det när jag äntligen får mitt 4080 levererat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KirderfNossral:

Jag beställde ett icke-OC TUF på lanseringsdagen, fick mitt framflyttat till 2020-03-15 för några dagar sedan, och vips idag så fick jag ett meddelande om att det fanns i lager, för att sedan packas och till slut skickas. Kommer imorgon

Vilken butik? Inet? Vet du vilken plats i kön du var?