3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benna:

Kan någon säga hur lång tid det kommer ta för att få ett 3080 strix OC kort om man beställer idag?

Är det fortfarande en gissning på 2 månader?

Ställ in dig på 3 månader, för att KANSKE bli positivt överraskad om det kommer inom 2 månader.
https://www.webhallen.com/se/product/324099-ASUS-ROG-STRIX-Ge...
Titta på kön hos exempelvis webhallen, så ser du att de som beställde 17/9 fortfarande inte fått sina kort.

De "firar" 3 månader idag =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Bokade du precis vid 18slaget?
Jag gjorde det och min order var helt död fram till att jag avbokade igår. Webhallen har failat att leverera allt jag beställt där i år så sista gången jag förbokar något där. Tur att det finns andra ÅF som levererar.

Jag hade tid 18:01 på ordern. Tror de fick in två st kort. Hade tur att vara en av dom.
Tvärtom för mig. Webhallen levererade. Jag bokade ett på komplett och fortfarande lång tid kvar på det.

Visa signatur

CPU: 5600X Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Minnen: Corsair Vengeance LPX 32 GB (2x16 GB) DDR4 3 600 MHz GPU: Asus 3080 EKWB M2: WD Black SN850X 1TB Samsung 960 Evo 1TB Nätagg: EVGA SuperNOVA 750W G2

Permalänk
Medlem

3080 suprim x uthämtat och installerat. Riktigt biff kort men det fick plats

Allt ser ut att fungera bra så man har inte fått något måndags ex som någon annan här hade otur med.

Visa signatur

CPU: i9 13900kf MB: Strix z790-F RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum RGB 5600cl36 GPU: RTX 4090 Suprim X SSD: Samsung 980 pro 1TB,960 Pro 512GB, 960 Pro 500GB 850 evo 1TB x2 860 evo 1TB Cooler: h150i elite lcd PSU:AX1200i Case: Phanteks P600S TG
Main Display: MSI Optix MAG281URF Peripherals: Logitech G915, G903, Pro X Wireless, Powerplay

Permalänk
Medlem
Skrivet av smd:

3080 suprim x uthämtat och installerat. Riktigt biff kort men det fick plats

Allt ser ut att fungera bra så man har inte fått något måndags ex som någon annan här hade otur med.

Fick du med en Anti-sag bracket? sett det i några recensioner men det står inget om det följer med

Visa signatur

cpu: Intel Pentium 4 CPU 3.20GHz ::Intel rock lake 865PERL ::mem: 767MB :: gfx: NVIDIA GeForce FX 5900

Permalänk
Medlem
Skrivet av relaxer:

Fick du med en Anti-sag bracket? sett det i några recensioner men det står inget om det följer med

Kika på länken.
Ser ut att följa med någon typ av trollstav i lådan.
https://www.overclock3d.net/news/gpu_displays/msi_rtx_3080_su...

edit:
"Within MSI's SUPRIM X box, MSI includes a sturdy anti-sag bracket"

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av Benna:

Kan någon säga hur lång tid det kommer ta för att få ett 3080 strix OC kort om man beställer idag?

Är det fortfarande en gissning på 2 månader?

Jag gissar på 1-2 månader kvar för mig själv och jag firar 3 månader, 1 timme och 20 minuters väntetid idag, men vem räknar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DRAKKISH:

Japp, det var det jag använde! Blev ju lite OC + lägre temp/powerconsumption för min del så jag är helnöjd!

Som Joel skriver, en liten varning dock. Grafen kan vara lite svårtydd så var noga så du inte övervoltar istället! kan skicka bild på min graf om du skulle behöva!

@DRAKKISH
Ja det hade varit nice om du kan skicka bilden. Jag ser ingen save eller reset to default knapp eller något, är detta bundet till profilen eller? Så man måste byta profil för att återställa grafen igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Ställ in dig på 3 månader, för att KANSKE bli positivt överraskad om det kommer inom 2 månader.
https://www.webhallen.com/se/product/324099-ASUS-ROG-STRIX-Ge...
Titta på kön hos exempelvis webhallen, så ser du att de som beställde 17/9 fortfarande inte fått sina kort.

De "firar" 3 månader idag =/

Alltså helsike... anledningen till att det är så lite stock är alltså enbart pga covid situationen?

Skrivet av Jerkan123:

Jag gissar på 1-2 månader kvar för mig själv och jag firar 3 månader, 1 timme och 20 minuters väntetid idag, men vem räknar?

Jäklar alltså... hade tappat hoppet om jag var du.

Förhoppningsvis nu med vaccin så kommer saker och ting börja snabba upp sig igen.

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luttz:

@DRAKKISH
Ja det hade varit nice om du kan skicka bilden. Jag ser ingen save eller reset to default knapp eller något, är detta bundet till profilen eller? Så man måste byta profil för att återställa grafen igen?

är de vanliga knapparna i programmet du klickar apply som när du överklockar, så flytta i grafen sen klicka som vanligt i programmet.
ställ in klockspeed (överklockning) till -200 och sen ändra i grafen är ett tips.
och ja du binder i profilerna.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

50 pers blev glada för sina Gaming X från Inet idag i alla fall. Jag halkade från 82 till 32. Denna eviga vänta alltså, helsike

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
namn på produkt
Permalänk
Skrivet av Oggela:

en TUF OC tillochmed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggela:

Knyckte en, hoppas allt gick igenom!

EDIT: Fick orderbekräftelse iaf!

EDIT2: Ej i lager nu

Permalänk
Skrivet av Oggela:

Oj spännande!

Är de redan klara med sin kö på det kortet eller kör de någon fuling för att tjäna extra? Hoppas det betyder att mitt 3080 oc från komplett beställt 18/9 inte ligger allt för långt bort i tiden nu. Behöver plugga närmaste veckorna nu så känns inte värt att slänga iväg 1.4k extra för detta för min del men säkert någon som är taggad på att lira under jul och nyår.

Permalänk

Grön bock på Asus 3080 TUF OC hos Webhallen, tid för order 16:27 17sep! Orderstatus fortfarande "mottagen" men antar att de fått en stor leverans idag, taggad till tusen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av blame_me:

Knyckte en, hoppas allt gick igenom!

EDIT: Fick orderbekräftelse iaf!

Jag med får vi hoppas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bilen:

Jag med får vi hoppas

Samma här.. Inte i lager ännu så oklart om man var snabb nog..

Permalänk
Medlem

Bara jag som misslyckades med fakturaköp och tvingades ta till Swish? Jag har fullgod kreditvärdighet...

Permalänk
Medlem

Fick också impuls shoppat här, hoppas det stämmer. Stort tack @Oggela för tipset.
Skickade vidare till en norsk vän och tydligen finns det i lager även där.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Borta från Netonnetslager.. fan att jag var på toa och missade

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Red Onion:

Bara jag som misslyckades med fakturaköp och tvingades ta till Swish? Jag har fullgod kreditvärdighet...

Faktura fungerade inte för mig heller, har även fullgod kreditvärdighet så det måste vara systemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Bara jag som misslyckades med fakturaköp och tvingades ta till Swish? Jag har fullgod kreditvärdighet...

Samma här, kan det ha att göra med att man har 3st andra kort bokade på faktura?

Missade korten nu i alla fall för att skiten ska jävlas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bilen:

Jag med får vi hoppas

Jag med. Är beredd att betala 1400:- extra för att få ett innan jul. Vi får väl se hur det blir

Edit; Kunde ta på faktura, har inget annat på faktura från resursbank. Fick också en orderbekräftelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggela:

Tack! Fick en orderbekräftelse iaf efter lite svettande med för låg gräns på swish Tummar hålls helt enkelt för ngt som kan driva min cx48 lite vettigare. Yay för alla kort med två hdmi-utgångar

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem

Fick orderbekräftelse från netonnet på TUF OC, återstår att se om det kommer innan jul.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leadc4ge:

Tack! Fick en orderbekräftelse iaf efter lite svettande med för låg gräns på swish Tummar hålls helt enkelt för ngt som kan driva min cx48 lite vettigare. Yay för alla kort med två hdmi-utgångar

Vi verkar vara typ 4-5 som lyckades beställa, oklart om vi dubbelbokar varandra hela gänget haha

Permalänk
Medlem

Beställt 9/22 köplats köplats: 203 nu på inet tuf gaming oc det. Här e sjukt segt

Permalänk
Skrivet av jajmut:

Vi verkar vara typ 4-5 som lyckades beställa, oklart om vi dubbelbokar varandra hela gänget haha

Jag lyckades också att beställa och få en orderbekräftelse.
Inväntar bara att jag får en annulering närsomhelst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av c0ltrane1337:

Jag lyckades också att beställa och få en orderbekräftelse.
Inväntar bara att jag får en annulering närsomhelst.

Jo, den chansen lär vara rätt stor..

Permalänk
Medlem

Sitter i kö på ett Tuf 3080 hos netonnet, är ju fan att dom säljer ut OC verran utan att skeppa till kunder som stått i kö sen september, För en annan spelar det ingen roll om det är oc eller inte men man vill bara ha ett kort.

Bra kundservice hade varit: Går det bra att ta ett OC istället? Men istället möts man av tystnad, kan tro dom vill man ska avboka för att få nya fullprisbeställningar, Jag är inte bitter.