Epic Games Store ger bort 15 spel fram till nyårsafton

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Har jag aldrig behövt. Var har du fått det ifrån?

My bad, det var bara under en kort period verkar det som.

https://www.theverge.com/2020/4/28/21240382/epic-games-store-...

..det var då jag la till det i mitt huvud

Permalänk
Medlem

Undrar hur länge spelen hålls i biblioteket bara. Jag har klickat hem några spel under åren, men nu senast när jag loggade in efter att ha fått Pillars of Eternity fanns inga andra spel kvar på mitt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

jag kan bara svara för mig själv så svaret blir då att jag kommer skaffa ett epic konto om listan stämmer.

Spelen släpps ett per dag och man kan bara ladda hem de under en dag. Så om listan stämmer vet du inte förrän du missat fjorton av dem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Vilken data tänker du på då?

Kina får reda på hur bra du är på att träffa i spelet X.
Hur länge du fick hålla på innan du lyckades ta livet av slutbossen i spelet Y.
osv...

De kommer använda datan under den kommande invasionen.

Permalänk
Medlem

Sjysst!

Har en del av spelen redan och har varit intresserad av andra.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Evil Within, Resident Evil, Dying Light till exempel finns inte ens på Epic Store nu.

Kan det vara en hittepålista?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Glöm inte att BL3 fortfarande har Denuvo

Inte hela världen. Jag har Borderlands 3 på min önskelista på Steam och just nu är priset nedsatt med 67% till 19,79 €.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Om listan stämmer är det riktigt nice, nu hoppas vi bara på en ordentlig vinter

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Evil Within, Resident Evil, Dying Light till exempel finns inte ens på Epic Store nu.

Kan det vara en hittepålista?

Det är inte ett bevis för det, inte alltid att spel har funnits på Epic innan de gavs bort.

Tidigare läkta listor har ibland stämt, ibland stämt delvis, inbland inte alls. Så vi får se.

Permalänk
Medlem

Undrar vad steam kommer göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Kina får reda på hur bra du är på att träffa i spelet X.
Hur länge du fick hålla på innan du lyckades ta livet av slutbossen i spelet Y.
osv...

De kommer använda datan under den kommande invasionen.

Har du alltid foliehatten på eller var du ironisk med ditt svar?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av g146:

Undrar vad steam kommer göra

Ingenting. Möjligen starta en ny (dålig) rea, brukar vara en innan jul. Sedan kommer de mest lojala köpa lootboxes i CSGO, DOTA2 och TF2 förstås.

Permalänk
Medlem

Jag är mer nyfiken på vart denna listan är hämtad från. Kanske är blind, men såg inget i nyheten.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Goteborgan:

Jag är mer nyfiken på vart denna listan är hämtad från. Kanske är blind, men såg inget i nyheten.

Interwebben...typ
Cirkulerat runt ett tag på reddit bla och det baseras på en skärmdump från discord tror jag

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Har du alltid foliehatten på eller var du ironisk med ditt svar?

Ja du... Gissa...

Kina kommer vid invasionen likvidera alla som är bra på COD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Ja du... Gissa...

Kina kommer vid invasionen likvidera alla som är bra på COD.

Ja med tanke på att alla "kina-haters" kommenterar mer frekvent på detta forumet än i Kina så vet man aldrig, men nu förstår jag. Blev rädd där ett tag.

Permalänk
Föredetting

Ska nog försöka hugga Far Cry 5, Ghost Recon och Hitman 2. Alltid kul att ha liggande den dagen man får för sig att spela spel, tänker jag.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Får alla eller är det begränsat antal och först till kvarn ?

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerd Moyen:

Undrar hur länge spelen hålls i biblioteket bara. Jag har klickat hem några spel under åren, men nu senast när jag loggade in efter att ha fått Pillars of Eternity fanns inga andra spel kvar på mitt konto.

Det där låter oroväckande, nån mer som drabbats av detta?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av EroHebi:

Undra vad alla epic ”haters” kommer göra

Personligen installerar jag nog klienten imorgon om listan verkar stämma. Tycker inte att jag hört/läst lika mycket om exklusiva titlar på senare tid och det är flera spel som ligger på mina önskelistor hos steam och gog.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scara:

Jaha, dags regga sig. Fast egentligen kommer jag inte spela det mesta av det där. Tills Epyc can locka indieutvecklare kommer det vara ljummet för mig. Men ja, indiespelare är är kanske inte de köpstarkaste konsumenterna.

Tycker Epic ändå har rätt bra utbud på indie-spel. Känns inte som de undviker dem precis.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bosse78:

Får alla eller är det begränsat antal och först till kvarn ?

Om det blir lika som tidigare är det fritt fram för alla. Har inte varit begränsat tidigare.

När GTA V var gratis så krävdes tvåfaktorsautensiering, i övrigt har det bara varit att klicka hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Det där låter oroväckande, nån mer som drabbats av detta?

Känns som en bugg, har plockat alla spel sen de började med det här och har kvar allihopa.

Permalänk
Skrivet av Sugu:

En polare som är epic hater har 2st epic konton och tar varje gratis spel de släpper till båda konton. Säger att han inte bryr sig vad för spel det är men att det gör att epic behöver betala licenskostnader för 2 extra konton.... suck

Men vadå, det är väl bra? Spelutvecklarna får betalt två gånger på epics bekostnad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av filbunke:

Spelen släpps ett per dag och man kan bara ladda hem de under en dag. Så om listan stämmer vet du inte förrän du missat fjorton av dem...

Är det verkligen korrekt?

Om jag inte laddar hem Horizon den dag den sägs ska vara gratis, den 29:e, så kommer jag inte kunna installera det dagen efteråt? Om man avinstallerar ett spel blir man av med det?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fågelskrämman:

Men vadå, det är väl bra? Spelutvecklarna får betalt två gånger på epics bekostnad.

Många tänker nog göra så här med sina "extra" konton;
https://www.ebay.com/itm/Epic-Game-Account-40-Games/402534969...

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Lagerlöf:

Är det verkligen korrekt?

Om jag inte laddar hem Horizon den dag den sägs ska vara gratis, den 29:e, så kommer jag inte kunna installera det dagen efteråt? Om man avinstallerar ett spel blir man av med det?

Tror mer han menar ”ladda hem erbjudandet”, dvs claima:)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Spelen släpps ett per dag och man kan bara ladda hem de under en dag. Så om listan stämmer vet du inte förrän du missat fjorton av dem...

Du behöver inte ladda ner dem samma dag, du behöver bara "claima".

Permalänk
Medlem

Epic köper kunder till sitt ekosystem, på samma sätt som de köper lång exklusivitet för nya speltitlar.

Det finns ingen aspekt av att "vara snäll" här.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Sveklockarn:

Epic köper kunder till sitt ekosystem, på samma sätt som de köper lång exklusivitet för nya speltitlar.

Det finns ingen aspekt av att "vara snäll" här.

Jag skulle nog vilja påstå att alla (Valve/EA/ubi/Microsoft) gör samma sak med diverse reor osv
Det gäller nog de flesta företag i princip alla branscher, det är ju hela tanken bakom att få in kunder i butiken/ekosystemet...merförsäljning

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord