Permalänk

Gaming + Streaming burk 20k +-

tjena!
ska köpa ny dator, budget ligger på runt 20 papp,
kmr spela spel som gta, warzone, cold war.
Ska även användas till att streama fifa , via en elgato hd60 s
Bygger själv
All hjälp uppskattas
tack på förhand!

Permalänk
Viking
Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk

tack för svar, är det det bästa man kan köpa för min budget?

Permalänk
Viking
Skrivet av Englundaren:

tack för svar, är det det bästa man kan köpa för min budget?

I stort sett ja. Dock finns varken processorn eller grafikkortet i lager. Men det är sånt man får leva med i dessa tider.
Jag rekommenderar dig att köpa det första 3080-kortet du hittar i lager.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

I stort sett ja. Dock finns varken processorn eller grafikkortet i lager. Men det är sånt man får leva med i dessa tider.
Jag rekommenderar dig att köpa det första 3080-kortet du hittar i lager.

tanken är att flytta datorn varje vecka mellan mamma och pappa, i nuläget har jag 2 datorer med lite sämre spec så tänkte sälja dem och köpa 1 bättre dator. Lär det påverka komponenterna något negativt om man flyttar den varje vecka eller bör det vara lungt om man är försiktig?

Permalänk
Viking
Skrivet av Englundaren:

tanken är att flytta datorn varje vecka mellan mamma och pappa, i nuläget har jag 2 datorer med lite sämre spec så tänkte sälja dem och köpa 1 bättre dator. Lär det påverka komponenterna något negativt om man flyttar den varje vecka eller bör det vara lungt om man är försiktig?

Det bör väll vara lugnt om du är försiktig. Men då kanske det är mer värt att köpa en mindre burk?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Det borde vara lugnt att flytta den om du är varsam, enda som kan vara något att tänka på är hur stort grafikkortet är, 3080 kan vara rätt stort och flera modeller kommer med "brackets" för att ge extra stöd då på de större kan börja "hänga" så bara en liten pointer där.

Visa signatur

|| Ryzen 5900X || Asus Rog B550-f Strix || MSI 6800 XT || Ripjaws V 3600mhz-CL16 (b-die) || NOCTUA NH-U12A || NZXT C850W || WD Black SN750 1tb ||WD Black SN850 1tb || Crucial MX300 525gb || Seagate 3tb 7200rpm || Acer XB271HU || LG 27GL850 ||

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Det bör väll vara lugnt om du är försiktig. Men då kanske det är mer värt att köpa en mindre burk?

Skrivet av ErikDah:

Det borde vara lugnt att flytta den om du är varsam, enda som kan vara något att tänka på är hur stort grafikkortet är, 3080 kan vara rätt stort och flera modeller kommer med "brackets" för att ge extra stöd då på de större kan börja "hänga" så bara en liten pointer där.

tack för svar, mindre burk är nog kanske bättre som du säger. är det mITX man ska ha då?
Mvh

Permalänk
Medlem

Tyvärr så löser inte mindre burk det problemet, grafikkortet kommer "hänga" oavsett om man inte kan stabilisera det på ett bra sätt. Min subjektiva åsikt är att större chassin erbjuder bättre ergonomi men det är helt upp till dig vad som är viktigt.

Men kollade Eagle så väger det ~1,8kg vs Aorus Extreme väger ~3.6kg så Aorus kommer med ett extra bracket, så skulle gissa på att Eagle borde vara lugnt utan.

Visa signatur

|| Ryzen 5900X || Asus Rog B550-f Strix || MSI 6800 XT || Ripjaws V 3600mhz-CL16 (b-die) || NOCTUA NH-U12A || NZXT C850W || WD Black SN750 1tb ||WD Black SN850 1tb || Crucial MX300 525gb || Seagate 3tb 7200rpm || Acer XB271HU || LG 27GL850 ||