Permalänk
Permalänk
Skrivet av Luowei:

Nu ser det ut som att paketet är på väg för min del!

Samma här

Permalänk
Medlem
Skrivet av botlanediffvictim:

Och någon glad själ i Kalmar kan springa och hämta en 5900X.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Såg precis att Elgiganten uppdaterat sitt förväntade "i lager" till 2021-04-08 för alla nya ryzen processorer. Får de 0 tilldelning i mellanhandskriget? Kan ju fan inte stämma

Permalänk
Skrivet av AndreassJohansso:

Samma här

Det känns väääääldigt långt till Härryda från Göteborg just nu, haha. Gick från registrerad till "på väg" för en liten stund sedan. Den här tråden har hjälpt abstinensbesvären något

Visa signatur

| Ryzen 5 5600x | MSI B550 Gaming Plus | 64 GB 3600 MHz DDR4 | Gigabyte RTX 3060ti |
Några SSD:er och ett gäng TB spinny bois
Stolt ägare av 19 776 000 fler pixlar på olika skärmar. Alla fungerar så vitt jag vet.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av freizo:

Såg precis att Elgiganten uppdaterat sitt förväntade "i lager" till 2021-04-08 för alla nya ryzen processorer. Får de 0 tilldelning i mellanhandskriget? Kan ju fan inte stämma

Det fina med AMD till skillnad mot GPU är att de går benhårt på historisk försäljning, det går inte komma i efterhand och ångra sina beslut om att lägga ner komponentförsäljning. All tilldelning som sker är baserad på volymerna man har handlat tidigare hos respektive distrubutör. Så jag får fis-summor av den jag handlar minst av medans jag får stora leveranser av de jag handlar mest av. Elgiganten listar inte ens föregående generation.

Ha en trevlig kväll, over and out

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luowei:

Nu ser det ut som att paketet är på väg för min del!

Jajjemen. Här oxå
Fick fakturan och post-notifikation att paketet begett sig Härligt

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Det fina med AMD till skillnad mot GPU är att de går benhårt på historisk försäljning, det går inte komma i efterhand och ångra sina beslut om att lägga ner komponentförsäljning. All tilldelning som sker är baserad på volymerna man har handlat tidigare hos respektive distrubutör. Så jag får fis-summor av den jag handlar minst av medans jag får stora leveranser av de jag handlar mest av. Elgiganten listar inte ens föregående generation.

Ha en trevlig kväll, over and out

/Patrik

Kan du översätta det fetade till svenska? Menar du CPU mot GPU? AMD mot Nvidia/Intel?

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Kan du översätta det fetade till svenska? Menar du CPU mot GPU? AMD mot Nvidia/Intel?

Gpu= nvidia launch och tilldelningar från tillverkare i detta fallet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk

Nu har min beställning på Webhallen blivit uppdaterad.

Citat:

transporteras från distributör till vårt centrallager, därefter skickas produkten till Webhallen Göteborg. Beräknat leveransdatum är Torsdag 2022-12-22.

Beställde en 5600x den 13 November. Hämtar upp paketet i butik om det gör någon skillnad på leveransdatumet.

Edit: Tyckte det stod 2020-12-22 och blev nöjd att få den innan jul. Men man kan ju alltid hoppas på att få den innan jul.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Webhallen
Skrivet av gamefreak:

Nu har min beställning på Webhallen blivit uppdaterad.

Beställde en 5600x den 13 November. Hämtar upp paketet i butik om det gör någon skillnad på leveransdatumet.

Edit: Tyckte det stod 2020-12-22 och blev nöjd att få den innan jul. Men man kan ju alltid hoppas på att få den innan jul.

Nu står det rätt tyckte jag ändrade årtal. (2022 osv är fejkdatum vi kör internt). Kommer hur som uppdateras löpande ju mer info jag får kring denna monsterleverans.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Kanske får ångra att jag valde BudBee från inet känner jag, de har fortfarande inte hämtat paktet trots att notifikation kom tidigt i morse.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av freizo:

Såg precis att Elgiganten uppdaterat sitt förväntade "i lager" till 2021-04-08 för alla nya ryzen processorer. Får de 0 tilldelning i mellanhandskriget? Kan ju fan inte stämma

Fick en 5600x av Elgiganten i lördags. Beställde 14/11

Permalänk
Medlem

Min 5600x på komplett har blivit grön nu
Beställd 6/11.
Varit jojo med leveransdatumet, allt mellan 2 december till 6 januari.

Det blir en efterlängtat uppgradering. Även om RDR2 i fullHD (16:10) ultra grafik är helt spelbart med min 2500k @4.3 GHz och ett RTX 3070. Ligger i stort sett konstant på 60fps förutom i städer där det är mycket rörelse, då droppar den ner till 45-50 då och då men har inte stört mig.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Såg att mitt moderkort fått stöd nu, beställde 5800x från NoN.. bara hoppas dom faktiskt är i lager på riktigt.

edit: yep, den fanns på lager och är skickad

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

5900x från Inet skickades idag

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

jag har min bokad ifrån inet nu hoppas att den går iväg nu hehe

Permalänk
Medlem

Min 5600x skickades idag från NetOnNet, beställdes för exakt 2 veckor sedan. Satt tidigare i kö för 5800x på Komplett men alla rapporter om höga temperaturer (barnsjukdomar?) för 5800x samt i princip noll skillnad i spelprestanda gentemot 5600x i 1440p gjorde att jag ändrade mig. Och så får man 2000 extra att lägga på GPU ! Nu väntar jag bara på en 3080 Eagle OC också...attans den väntan kan bli lång

Hoppas nu att AMD ser att köerna börjar försvinna på CPU så att de ställer om en del av tillverkningen till GPU istället. Så länge det finns stor uppdämd efterfrågan på 5k-seriens CPUer lär de mest tillverka dessa tyvärr då de tjänar så pass mycket mer på dessa än på 6k-seriens GPUer

Permalänk
Medlem

Haha nu finns det mängder med 5000 på tradera. Undrar om de blir av med dom..

Permalänk
Medlem
Skrivet av warrekazza:

Fick min 5900x från Webhallen tidigare i veckan så jag är nöjd. (15:03 batch)

Den är just nu installerad tillsammans med en gammal trotjänare jag hittade i garaget... (Radeon 4890 1gb) https://www.komplett.se/img/p/400/497901.jpg

Har iaf kunnat testa lite RAM och CPU överklockningar.

Hoppas Asus får ordning på sina 3080 TUF leveranser snart........

Ok då får vi se lite nya rekord på 3D mark med ett 4890

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Då var äntligen min 5600X beställd från Webhallen releasedagen skickad. Det blir ett julbygge trots allt

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Ingen som har några nyheter ang Farcry 6 och NoN? Har själv börjat bråka lite eftersom jag tänker att ju fler som hör av sig desto mer tryck att dom faktiskt kollar upp det seriöst och inte bara svarar med standardkundtjänstsvaret.

Permalänk
Medlem

Butiken där jag hade min 5600x beställd fick igår in en leverans med 5800x så det räckte och blev över så körde på en sådan istället. Samt att leveransdatumet uppdaterades på alla andra till senaste 19.1.2021 så det lät inte lovande. Alla tidigare leveranser var med fasta datum. Nu slipper jag igång med bygget över jul när det förhoppningsvis finns lite extra tid. Samt att jag äntligen får byta ut min phenom II 965. 😀

Permalänk
Medlem

Jag pratade med NetOnNet om FarCry 6 och har nu fått svar. Om någon orkar dra det vidare med AMD så gör det. Jag släpper det nu :).

Vi har talat med AMD och det är dessvärre bekräftat att vi inte är med i den här kampanjen. Vi har bett att de tar bort oss från sin lista.

Vi har efterfrågat koder men det har inte kommit in till oss ännu dessvärre. Jag rekommenderar att du öppnar ett ärende med AMD för att höra om de har någon lösning på sitt håll för ditt ärende, då de haft fel information och att du sedan har handlat av oss i god tro om att det medföljer.

Om det skulle bli att det dyker upp hos oss i efterhand kommer vi att ta fram samtliga mail/ärenden som tidigare kommit in och eventuellt skicka ut retroaktivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Jag pratade med NetOnNet om FarCry 6 och har nu fått svar. Om någon orkar dra det vidare med AMD så gör det. Jag släpper det nu :).

Vi har talat med AMD och det är dessvärre bekräftat att vi inte är med i den här kampanjen. Vi har bett att de tar bort oss från sin lista.

Vi har efterfrågat koder men det har inte kommit in till oss ännu dessvärre. Jag rekommenderar att du öppnar ett ärende med AMD för att höra om de har någon lösning på sitt håll för ditt ärende, då de haft fel information och att du sedan har handlat av oss i god tro om att det medföljer.

Om det skulle bli att det dyker upp hos oss i efterhand kommer vi att ta fram samtliga mail/ärenden som tidigare kommit in och eventuellt skicka ut retroaktivt.

Kontaktade AMD nu så får se vad dom svarar. Nån som har ett screenshot eller liknande där NetonNet står med?

Permalänk
Medlem

Beställde en 5800X från NoN igår, fick mejl imorse att den är skickad

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlindh:

Kontaktade AMD nu så får se vad dom svarar. Nån som har ett screenshot eller liknande där NetonNet står med?

Det finns i den här PDFen som kommer från https://www.amdrewards.com/terms
https://s3.ca-central-1.amazonaws.com/amdrewards/terms/Terms%...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Yeah de är en man kort och backloggen växer mer och mer, så det bör inte gälla liggande orders (särskilt orders med alla produkter i lager). Har inte full koll på deras bygglogg så kan inte yppa mig om tumme / pekfinger tider :/

Om någon annan undrar hur det funkade med Custom config och beställning lagd 5/11 så kan jag meddela att det ser ut som min dator, med en 5600x i, är registrerad hos PostNord nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjälmen:

Om någon annan undrar hur det funkade med Custom config och beställning lagd 5/11 så kan jag meddela att det ser ut som min dator, med en 5600x i, är registrerad hos PostNord nu!

Hoppas du inte tog hemleverans med PostNord.

Permalänk

har fått en grön bock på min 5-8 på Webbhallen nu (igen) får se hur länge det varar den här gången.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |