Disney+ ska öka sin månadskostnad!

Permalänk
Medlem

Disney+ ska öka sin månadskostnad!

Priset skall ökas från 69kr till 89kr.

"Den 29-procentiga prishöjningen träder i kraft den 23 februari och gäller i hela Europa och en handfull andra länder. Men för befintliga kunder kommer prishöjningen att ske först ett halvår senare, den 23 augusti.

”Om man har tecknat ett årsabonnemang före den 23 februari träder prishöjningen i kraft när det året är slut,” skriver Aurora Stark.

Hon ser risken att det höjda priset kan leda till tappade kunder som ”minimal”.

”Vi erbjuder ett fantastiskt innehåll till ett mycket konkurrenskraftigt pris,” skriver Aurora Stark."
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/X8opVg/disney-plus-h...

Jag har precis avslutat av vår Disney+ och är väldigt glad att jag inte har tecknat mig för 12 månaders period. Tycker utbudet är sådär och barnen är inte så imponerade heller.

”Dessutom kommer en mängd nytt familjevänligt innehåll: över 100 nya titlar per år, inklusive 10 nya Star Wars-serier, 10 nya Marvelserier och 15 nya serier från Disney och Pixar de närmaste åren, skriver hon i ett mejl till Dagens Media."

Vad säger ni, är höjningen acceptabel? Tycker själv att Mandalorian är väldigt bra gjort visuellt men handlingen är så seg och på sin höjd får den en 6:a av mig. Hade själv disney+ enbart för Mandalorian men har börjat att gilla den mindre och mindre.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Jag kör någon månad om året så har det hunnit släppas nytt sen byter jag tjänst när jag inte har något att se. Spelar ingen större roll om de kostar 100 eller 50kr men det gör ju skillnad om man är en sån som ska ha alla tjänster samtidigt. Jag har nog max två olika aktiva samtidigt.

D+ har än så länge inget som intresserar mig men jag har inga småbarn.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv

Tack, då avslutas abonnemanget omedelbums.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Priset skall ökas från 69kr till 89kr.

"Den 29-procentiga prishöjningen träder i kraft den 23 februari och gäller i hela Europa och en handfull andra länder. Men för befintliga kunder kommer prishöjningen att ske först ett halvår senare, den 23 augusti.

”Om man har tecknat ett årsabonnemang före den 23 februari träder prishöjningen i kraft när det året är slut,” skriver Aurora Stark.

Hon ser risken att det höjda priset kan leda till tappade kunder som ”minimal”.

”Vi erbjuder ett fantastiskt innehåll till ett mycket konkurrenskraftigt pris,” skriver Aurora Stark."
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/X8opVg/disney-plus-h...

Jag har precis avslutat av vår Disney+ och är väldigt glad att jag inte har tecknat mig för 12 månaders period. Tycker utbudet är sådär och barnen är inte så imponerade heller.

”Dessutom kommer en mängd nytt familjevänligt innehåll: över 100 nya titlar per år, inklusive 10 nya Star Wars-serier, 10 nya Marvelserier och 15 nya serier från Disney och Pixar de närmaste åren, skriver hon i ett mejl till Dagens Media."

Vad säger ni, är höjningen acceptabel? Tycker själv att Mandalorian är väldigt bra gjort visuellt men handlingen är så seg och på sin höjd får den en 6:a av mig. Hade själv disney+ enbart för Mandalorian men har börjat att gilla den mindre och mindre.

Kommer fortfarande vara billigare än alla andra.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag kör någon månad om året när så har det hunnit släppas nytt sen byter jag tjänst. Spelar ingen större roll om de kostar 100 eller 50kr men det gör ju skillnad om man är en sån som ska ha alla tjänster samtidigt. Jag har nog max två olika aktiva samtidigt.

D+ har än så länge inget som intresserar mig men jag har inga småbarn.

Kör samma sak, rullar oftast 1-2 tjänster i taget och byter med någon månads mellanrum när man kommit ikapp det som är intressant.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Kommer fortfarande vara billigare än alla andra.

Fem myror är fler än fyra elefanter.

Långt mindre utbud än andra också så nej, det är inte billigare. Tänk jämförpris.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Kommer fortfarande vara billigare än alla andra.

inte billigare än min amazon prime dock.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Köpte hel års så kunde inte bry mig så mycket om priset per månad men 89kr är egentligen inte mycket. Men enligt mig så är det värt dom 89kr om det finns något att titta på och var samma sak med netflix.
Jag har inte vanliga tv kanaler för jag anser att det inte finns ett skit att titta på och då lär jag ju heller aldrig skaffa det utan jag kör streamat och köper en del filmer/serier på DVD och Blue Ray.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Fem myror är fler än fyra elefanter.

Långt mindre utbud än andra också så nej, det är inte billigare. Tänk jämförpris.

Jämför priset beror väl på om det finns något man är intresserad av?

Skrivet av Zargoz:

inte billigare än min amazon prime dock.

Det är billigare men har dom lika bra utbud?
Disney vänder sig mest till barn familjer och när det gäller underhållning till barn så finns det nog ingen som slår dom.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Jämför priset beror väl på om det finns något man är intresserad av?

Jämförpris redovisar förhållande mellan enhet och pris. Det du pratar är om något är prisvärd eller inte, och det kan man ju tycka. Jag tycker inte Disney+ är prisvärt, i alla fall inte om man väljer årsabonnemang och är barnlös, men det är ju jag det.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Det enda av värde i Disneys+ utbud är National Geographic.
Alla trötta superhjältar som har i princip en och samma scenario och i princip ingen manus eller dramatik, bara massa med ljud och visuella effekter. USCH.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Jämför priset beror väl på om det finns något man är intresserad av?

Det är billigare men har dom lika bra utbud?
Disney vänder sig mest till barn familjer och när det gäller underhållning till barn så finns det nog ingen som slår dom.

Ärligt talat mina två barn 6 och 4 har tittat lite på Disney men det är inget som de har fastnat för. De tittar hellre på youtube de timmar de får titta på tv. Därför stängde jag av skiten. Med prime för farsan iallafall ofta gratis frakt och goodies till olika spel.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Köpte årserbjudandet. Bra många klassiker man har sett + Mandalorian. Men det är ju just det att man har sett mycket redan.

Så det är osäkert om jag kommer förnya ett år till.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Jag sa upp Disney+ för tyckte inte ens det var värt 69kr i månaden, tråkigt att det går åt fel håll.

Permalänk
Medlem

Hoppade på årserbjudandet för att ha lite tid att titta ikapp och hinna se Mandalorian. Får se om det kommer något bra erbjudande när det är dags att förnya. Men Disney+ är nog den som har minst intressant för mig nu s¨blir det en höjning blir det en uppsägning.
Kommer det något intressant i framtiden så får det bli en månad eller så när alla avsnitt släppts.

Permalänk
Medlem

Prishöjningen kommer knappast att påverka mitt beteende. Jag betalar i princip för reruns av Marvelfilmer och framför allt The Mandalorian som är något av det bästa jag sett på TV sedan Breaking Bad...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Sa upp abonnemanget för ett par dagar sen för att det inte finns något nytt eller intressant att titta på. Visst Mandalorian men kan avvakta tills alla avsnitt kommer ut för säsongen och titta på de under en månad.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Priset skall ökas från 69kr till 89kr.

"Den 29-procentiga prishöjningen träder i kraft den 23 februari och gäller i hela Europa och en handfull andra länder. Men för befintliga kunder kommer prishöjningen att ske först ett halvår senare, den 23 augusti.

”Om man har tecknat ett årsabonnemang före den 23 februari träder prishöjningen i kraft när det året är slut,” skriver Aurora Stark.

Hon ser risken att det höjda priset kan leda till tappade kunder som ”minimal”.

”Vi erbjuder ett fantastiskt innehåll till ett mycket konkurrenskraftigt pris,” skriver Aurora Stark."
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/X8opVg/disney-plus-h...

Jag har precis avslutat av vår Disney+ och är väldigt glad att jag inte har tecknat mig för 12 månaders period. Tycker utbudet är sådär och barnen är inte så imponerade heller.

”Dessutom kommer en mängd nytt familjevänligt innehåll: över 100 nya titlar per år, inklusive 10 nya Star Wars-serier, 10 nya Marvelserier och 15 nya serier från Disney och Pixar de närmaste åren, skriver hon i ett mejl till Dagens Media."

Vad säger ni, är höjningen acceptabel? Tycker själv att Mandalorian är väldigt bra gjort visuellt men handlingen är så seg och på sin höjd får den en 6:a av mig. Hade själv disney+ enbart för Mandalorian men har börjat att gilla den mindre och mindre.

Nej, tycker inte D+ är värt 90:- Finns ju inget där som jag är intresserad av. Barnfilmer/serier. Såg ett par avsnitt av Mandalorian då den blivit hypad och skulle vara bra, men förstod den inte. Jag provade på en månad och har tittat ca 4h det räckte (och blev över)

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

89 kr per månad är verkligen löjligt billigt för den mängd filmer som finns tillgängliga.

Antar att ni är lite för unga och bortskämda för att ha upplevt hyrfilmstiden?

Permalänk
Medlem

Pengarna jag betalar idag till disney+ resulterar ju i material jag kan se imorgon. Att säga upp och börja prenumerera igen när nytt material kommer blir ju lite av en snyltarkultur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Pengarna jag betalar idag till disney+ resulterar ju i material jag kan se imorgon. Att säga upp och börja prenumerera igen när nytt material kommer blir ju lite av en snyltarkultur.

Ja, så har jag gjort och satt i system med alla streamingtjänster jag nyttjar. Det är ett incitament för leverantörerna att hålla intresset vid liv. Sedan hade inte D+ något av intresse för egen del (samma med Apple TV) Jag hoppar på lite olika tjänster någon gång i halvåret och ser vad som kommit in sedan sist.
Funkar bra, och jag rekommenderar alla att göra likadant.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Avstängd

Lite surt är det för så bra är inte deras utbud. Samtidigt finns ju inget av vad de har någon annanstans, så är man intresserad så har man inte så mycket val.

Hade jag inte haft barn hade det inte varit aktuellt att ha det löpande, däremot kanske en månad per år eller så för att kolla på Mandalorian och kanske lite Disney- eller Star Wars-nostalgi. Men nu har jag barn och då finns det ju mycket och framför allt mycket av hög kvalitet på Disney. Sonen hade nog klarat sig med bara Youtube Kids, hade han fått välja fritt så hade han nog tittat på det typ alla dygnets vakna timmar, men det som finns där är ju väldigt mycket skit speciellt det han väljer att se på. SVT Play har rätt mycket, men kvaliteten är väldigt varierande på barnprogrammen tyvärr.

För mig ser jag hellre att sonen kolla på exempelvis Pluto som bråkar med en säl än att han tittar på någon annan unge som packar upp leksaker eller en massa timmar med folk som har "hackat" typ Super Mario Bros eller liknande.

Permalänk
Medlem

Jag väntar på en tjänst liknande spotify, fast för film. Alla bolag/filmer/serier under samma paraply. Det kommer bli nice

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Inaktiv

Hade de en månad före jul, på tok för litet utbud och de var inte ens värt 69 kr.
Kör med Viaplay nu istället, vill ha sport. NFL. NHL och all motorsport, filmer kan man hyra om man känner för de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Jag väntar på en tjänst liknande spotify, fast för film. Alla bolag/filmer/serier under samma paraply. Det kommer bli nice

Håll inte andan bara för du lär få vänta. Länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Håll inte andan bara för du lär få vänta. Länge!

Varför? Musikbranchen har i regel mycket strängare upphovsrätt och Spotify, YouTube Music m.fl. finns ju?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Hoppade på introduktionserbjudandet under förra året och köpte en årsprenumeration. Lär troligtvis avprenumerera när den perioden tar slut då jag egentligen inte använder tjänsten utanför Mandalorian.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Nej, tycker inte D+ är värt 90:- Finns ju inget där som jag är intresserad av. Barnfilmer/serier. Såg ett par avsnitt av Mandalorian då den blivit hypad och skulle vara bra, men förstod den inte. Jag provade på en månad och har tittat ca 4h det räckte (och blev över)

Vi har sagt upp vårt Disney+. Barnen tittar på annat istället. De är inte intresserade.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Varför? Musikbranchen har i regel mycket strängare upphovsrätt och Spotify, YouTube Music m.fl. finns ju?

Alldeles för komplext för att avhandla här och sannolikt OT också men för att nämna några parametrar och faktorer:

- Överlag mer $ inblandat, alla vill ha sin del av "kakan"

- Rättighetsavtalen är oändligt mer komplicerade när det kommer till film (Och TV-serier)
(Ser vi exempel på hela tiden, filmer försvinner på stremingtjänsterna när avtalen löper ut eller byter tjänst. "Friends" gick till exempel från Netflix ->HBO vid årsskiftet

- Regionala regler / låsningar lever kvar än idag och påverkar utbuden

- Betalningsmodeller / "royalties" mer komplex vs musik

- Inte ovanligt att filmer / filmserier byter "ägare" alt. har fler bolag inbladade om det är en franchise filmserie.
Sker mer sällan med musik

Finns säkert 100 till faktorer som påverkar men ovan är top of mind!

Permalänk
Musikälskare

Helt ok ändå, lär inte säga upp mitt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?