Permalänk

Hej!

Tänkte också passa på att fråga då det börjar krypa i kroppen...
@Webhallen
Jag har Beställningsdatum 2020-11-05 15:02 på en 5600x och finns lite folk i tråden som har tid efter det där det börjat röra på sig.
Hoppas ingenting har blivit galet med min order.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

100 landade igår ser jag så kölistan bör vara facit för alla som undrar! (Yes du har tilldelning)

/Patrik

Och vi som är utanför kölistan?

2020-11-16 20:32 beställde jag en 5600x

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Webhallen

Till er utanför de 100, sitt lugnt i båten, hela kön ska kunna tömmas innan denna månad är slut om jag får det som är lovat, har inte mer än ytterligare 100 inkommande 5600X som är skeppat i dagsläget.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Till er utanför de 100, sitt lugnt i båten, hela kön ska kunna tömmas innan denna månad är slut om jag får det som är lovat, har inte mer än ytterligare 100 inkommande 5600X som är skeppat i dagsläget.

Det loter lovande, tack för så sjukt snabba svar!

Permalänk
Medlem

Komplett meddelade mig den 2/12 att leverans blev uppskjuten till den 22/12 för min 5800x och i början av januari för moderkortet.
Döm av min förvåning när jag nu fick ett mail om att hela kalaset har skickats! Då hinner man kanske få hem det innan helgen!

Permalänk

Beställt idag från er på Webhallen, men jag ska alltså kunna få min 5600x innan månaden är slut?

Permalänk
Medlem

Jag fick min 5950 från Webhallen i går beställd 15.03 lanserings dagen tror jag det va

Permalänk
Medlem

Nu har NoN 5800X i lager för beställning också:

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/processor/amdsoc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobo:

Tack! Har väntat på 5600X då egentligen den passar mina nuvarande behov bäst, men hade kunnat sträcka mig till 5800X men har trott det loppet varit kört! Får hoppas ordern går igenom. Väntar bara på chassi med för nytt bygge, men kan fixas snabbt 🙂

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Då kan man sluta med denna tråd och hålla sig till 3080 tråden bara

Får tacka till den/dom som gav tipset om NetOnNet för ca 1 vecka sedan

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Nu blev det inte lätt. Har förväntad överens från Inet på 5900x den 21:a december. Vänta tills dess eller ge sig på 5800x hos NetOnNet? 😳

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobo:

Tack! Hoppas den kommer på fredag 👻

Permalänk
Medlem
Skrivet av marukusu:

Tack! Har väntat på 5600X då egentligen den passar mina nuvarande behov bäst, men hade kunnat sträcka mig till 5800X men har trott det loppet varit kört! Får hoppas ordern går igenom. Väntar bara på chassi med för nytt bygge, men kan fixas snabbt 🙂

Skrivet av Nastycrew:

Tack! Hoppas den kommer på fredag 👻

Lugnt, själv fått hjälp av tråden/forumet och bara kul att kunna "pay it forward"

Permalänk
Medlem

Verkar fortfarande finnas på NoN. Folk verkar inte vara lika hungriga på dem längre!
Jag klippte en 5800x där så får vi hoppas på att jag hann. Kanske är så att den uppdaterar långsamt bara!

Permalänk
Medlem

Så, blev en 5800X från NetOnNet. Ångrar att jag inte slog till på den där 5900X de hade i söndags, men det här duger allt.
Enda jag saknar till bygget nu är en kylare, men tyvärr verkar Noctua vara slut. Kanske man ska våga testa be quiet! eller Cooler Master den här gången...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacMacarus:

Jag har beställt 5600X från Webhallen samt Netonnet, men känner ingen förhoppning att få någon innan jul vilket svider lite då det är julklapp till grabbarna.
Finns det någon sida som har haft bättre inflöde på just 5600X? Eller om jag skulle lägga beställning på en 5800X, vart är störst chans att hinna få någon?

5800X finns nu i lager på NetOnNet

Permalänk
Medlem

Har redan fått sms från instabox om att 5800x finns att hämta ut någon gång imorgon! Tobo, du är en ängel!

Permalänk

Nu äntligen får man sin 5800x från Webhallen, hoppas den kommer innan helgen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nastycrew:

Har redan fått sms från instabox om att 5800x finns att hämta ut någon gång imorgon! Tobo, du är en ängel!

Permalänk
Medlem

Min 5900x från NoN i söndags har instabox skjutit fram varje dag och ändrat till imorrn trots ja prata med de igår och idag ringde en kille upp och han såg att på deras sorteringsplats i sthlm fanns den redan söndag som är senaste notering jag fått att den borde senaste blivit scannad och skickad igår men högst troligt har nån råkat lägga den åt sidan så den blivit bortglömd så de känns bra! hm..

Permalänk
Medlem
Skrivet av CryREED:

Min 5900x från NoN i söndags har instabox skjutit fram varje dag och ändrat till imorrn trots ja prata med de igår och idag ringde en kille upp och han såg att på deras sorteringsplats i sthlm fanns den redan söndag som är senaste notering jag fått att den borde senaste blivit scannad och skickad igår men högst troligt har nån råkat lägga den åt sidan så den blivit bortglömd så de känns bra! hm..

Min leveransstatus håller på och gör märkliga saker via instabox, först estimerad till imorgon, sedan idag vid 15:30, sedan imorgon 15:00, just nu står det idag vid ungefär 20:20 trots att affären där boxarna står stänger 21:00. Summa summarum, oklart men borde dimpa ner senast imorgon.

Väntar fortfarande på ram (estimerat måndag och går alltid att kannibalisera från andra datorer en kort period) och chassi (estimerad leverans nästa fredag och bra mycket jobbigare att "låna" från annan dator) så egentligen är det inte så bråttom men man är ju bara människa och "vill ha"

Permalänk

För egen del verkar det som att min femåtta från Webbhallen dyker upp nästa vecka enligt aktuell orderstatus. Grafik-38:an däremot lär nog dröja ett bra tag till.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobo:

Min leveransstatus håller på och gör märkliga saker via instabox, först estimerad till imorgon, sedan idag vid 15:30, sedan imorgon 15:00, just nu står det idag vid ungefär 20:20 trots att affären där boxarna står stänger 21:00. Summa summarum, oklart men borde dimpa ner senast imorgon.

Väntar fortfarande på ram (estimerat måndag och går alltid att kannibalisera från andra datorer en kort period) och chassi (estimerad leverans nästa fredag och bra mycket jobbigare att "låna" från annan dator) så egentligen är det inte så bråttom men man är ju bara människa och "vill ha"

För mig är kruxet att jag åker bort på julledighet nästa vecka och åter 12januari så blir svårt hämta ut under den tiden

Permalänk
Medlem

Woho 15:02 5800x från Webhallen bekräftad i PostNord! Hoppas på leverans imorgon (express) eller på fredag

Permalänk
Medlem

Då är 5900X monterad

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Klippte en från NoN nu ikväll, fick ett ordernummer och det stod att beställningen hade genomförts, fick dock inget mail med orderbekräftelse :/

Permalänk
Skrivet av TioTum95:

Beställde den 13/11 från Komplett en 5600x, står fortfarande som "Order Mottagen" Beställd, förväntas i lager 30 december 2020, 1 st.

Hoppas den kommer fram kompis, lång väntan för dig.. Jag får nog lägga fötterna på bordet och slappna av, det är en bit bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreassJohansso:

Klippte en från NoN nu ikväll, fick ett ordernummer och det stod att beställningen hade genomförts, fick dock inget mail med orderbekräftelse :/

Samma för mig.

Permalänk
Skrivet av gnestaff:

Samma för mig.

vad innebär det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

vad innebär det?

Exakt samma som det inlägget jag citerade till.

Köpte 5800x från NoN men fick inget bekräftelse mail.

Så vi får se om köpet blev av eller ej.