Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananrepubliken:

Sååå äntligen är 5600x från webhallen påväg, får min på fredag. Har avbeställt från proshop och komplett där 12dec var senaste beräknade datum.

Nice! När gick din beställning igenom?

Permalänk
Medlem

Hämtade tidigare under kvällen min 5900x från Netonnet med Instabox som leverans.
Samtidigt som jag är påväg så fick jag notis om 5600x från Webhallen finns att hämta i butik.
Såklart de skulle hända samma dag blir att inte hämta ut 5600x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Nej, fanns ingenting i boxen, bara en CPU!

Lite som jag misstänkte, vi får ligga på NoN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runeclaw:

Såg samma sak hos dom i söndags. Dock kändes den processorn lite overkill och dyr för mig, så blev bara en 3060Ti ifrån dom (kollade 20 minuter senare, då var den slutsåld). Nu ångrar jag mig att jag inte tog processorn med så jag har en komplett dator i år, men får hoppas att du blir glad med den.

Ja den fanns i lager rätt länge när ja kollade efteråt med så tänkte först de kanske blivit fel utan den bara visa status på enheter de fått in till de som bokat men sen droppa mailet att den va skickad mm så va jag övertygad man hade tur
Trodde heller inte jag skulle hinna få alla delar (saknar bara CPUn) så blir bygge fredag kväll

Permalänk

Tack Webhallen! Min 5900x skickades idag. Trodde det var kört att få processorn före jul. Beställde 15:05 (ordernummer slutade på 0503) så låg långt back i kön. Ni måste fått in en stor order nyligen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

OM NettisPåNätet har gått med på att vara med i kampanjen så BÖR de ha fått koder skickade till sig i excel-form, det är alltså inget fysiskt medium om de inte själva valt att göra om det till det. FYI

/Patrik

Tack för informationen, konstigt att supporten svarade ja de ligger i lådan men vi får ligga på dom mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobo:

Tog du instabox express då eller hur fungerar det där? Jag valde instabox "vanlig" och fick torsdag som leveransdag. Som jag skrivit tidigare försvann köpet från mina sidor på NoN idag men när jag frågade chatten sa de att det blir så mellan mottagen och skickad så jag håller tummarna för att det stämmer, de såg inget knasigt med ordern iaf.

Blir intressant att se om man får någon processor som del 1 i denna följetong. Sedan i den spännande uppföljaren så får vi reda på om det blir någon FC6-kod eller inte

Jag vet inte, tror ja tog express då jag tog de på NoN-kortet för de skulle gå fort men valde instabox (för de skulle gå snabbare och smidare vad jag hört) men aldrig testat de innan så vet inte, men ringde dom förut och hon på instabox sa jag får den imorrn

Permalänk
Skrivet av andy2582:

Hur vet man de har fortfarande 18/12 hos inet

Har du fortfarande 18/12 så hadde du otur med dagens sändning, för de ändrar först till plockas och sen skickad i mina beställningar

Permalänk
Avstängd

WOOP WOOP! Min 5900x har skickats från Inet idag. Ser att nästa leverans hos dem är 2020-12-30 så jag hade minsann tur här!

Har avbeställt nu från Webhallen och skall avbeställa från Dustin så någon annan lycklig person får sin processor där.

Nu när jag skall bli med AMD för första gången i mitt liv så måste jag ställa frågor om just ram-minnena:
3600 Mhz CL16 vs 3600 CL18 = Hur stor skillnad egentligen i aktiviteter som spelande och videoredigering/rendering?

Och visst var det 3600 Mhz som rekommenderas som lägsta Mhz för minnen för 5000-serien?

Äntligen får i6700K en värdig uppgradering!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CryREED:

Beställde en 5900X i söndags på Netonnet då jag såg de fanns i lager, senare på kvällen var den skickad (valde instabox, första gången) leverans tisdag men igår ändrades de till onsdag så hoppas den dyker upp imorgon då

Chattade nyss med netonnet med ang farcry6 kampanjen och länkade till https://www.amdrewards.com/terms
Och hon Elin A bekräftade att kod för lösa in spelet medföljer leveransen så får se imorgon om det stämmer, någon här som fått de?

Nej, jag fick bara en CPU. Eller bara och bara, en 5900X är ju inte så bara, men ingen kod.

Permalänk
Skrivet av Sancti:

Nice! När gick din beställning igenom?

15:04! Alla som beställt innan 16;00 lär få dom nu i samma batch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananrepubliken:

15:04! Alla som beställt innan 16;00 lär få dom nu i samma batch.

Nice! Beställde 15:03 så hoppas jag får bekräftelse på leverans snart!

Permalänk
Skrivet av Sancti:

Nice! Beställde 15:03 så hoppas jag får bekräftelse på leverans snart!

Okok, valde att hämta i butik, i Skåne. Kanske tar lite längre tid med posten, men du lär ha den snart om inte i denna så nästa vecka iaf!

Permalänk
Medlem

Och där smällde NoN till, fick precis meddelande från instabox att min order är på g. Fick identifiera mig med bankid och sedan stod det estimerad leverans imorgon, dvs en dag tidigt

En 5900X beställd nu i söndags!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greywiind:

Har du fortfarande 18/12 så hadde du otur med dagens sändning, för de ändrar först till plockas och sen skickad i mina beställningar

japp men får nog kontakta dom imorgon då jag tycker att det är jätte skumt att om vi beställde på samma dag så borde jag med fått min skickad/ plockad idag ju, men kollade du upp på vilket nummer du hade i kön?

Permalänk

Ni som beställt 5600 och precis fått era, när beställde ni?

Permalänk
Hjälpsam

Från min order på Komplett.
Beställt 05/11/2020 15:08
Order skickad 08/12/2020 19:16
Så jag kommer att få den i god tid till helgen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

WOOP WOOP! Min 5900x har skickats från Inet idag. Ser att nästa leverans hos dem är 2020-12-30 så jag hade minsann tur här!

Har avbeställt nu från Webhallen och skall avbeställa från Dustin så någon annan lycklig person får sin processor där.

Nu när jag skall bli med AMD för första gången i mitt liv så måste jag ställa frågor om just ram-minnena:
3600 Mhz CL16 vs 3600 CL18 = Hur stor skillnad egentligen i aktiviteter som spelande och videoredigering/rendering?

Och visst var det 3600 Mhz som rekommenderas som lägsta Mhz för minnen för 5000-serien?

Äntligen får i6700K en värdig uppgradering!

när beställde du din 5900x ifrån inet? datum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andy2582:

när beställde du din 5900x ifrån inet? datum

Releasedatum, typ 2-3 minuter efter vid release. Faktum är att jag hann med det före på Webhallen än hos Inet trots att den hann skickas från Inet före hos Webhallen.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Releasedatum, typ 2-3 minuter efter vid release. Faktum är att jag hann med det före på Webhallen än hos Inet trots att den hann skickas från Inet före hos Webhallen.

aha då är jag med

Permalänk
Hjälpsam

Jag tror att handlarna fått in en massa CPUr, men eftersom de har en jäkla massa beställningar, tar det några dager innan de hinner få iväg alla.
Komplett fick in min 5900 i Söndags och de skickade den i kväll, de brukar vara kvickare än så.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Beställde 5900x från Webhallen 15:08 och noterar att nu har min order en grön bock på sig, tidigare var den gul. Har dock inte fått något mail om att den är skickad, men den borde skickas i dagarna då eller? Är inte så insatt på hur det fungerar.

Visa signatur

/Pettson

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pettson3816:

Beställde 5900x från Webhallen 15:08 och noterar att nu har min order en grön bock på sig, tidigare var den gul. Har dock inte fått något mail om att den är skickad, men den borde skickas i dagarna då eller? Är inte så insatt på hur det fungerar.

När du fått mejl brukar det vara skickat med spårningsnummer. Så har det iaf varit för mig alla gånger jag beställt från Webhallen (vet ej dock hur det är med saker som inte ännu kommit in i lager och hur processen ser ut då för ordersystemet).

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

Fick mail från inet, frågade vilken plats i kön jag hade och fick detta

Tack för ditt mail!
Då kan jag glatt meddela dig att du inte har någon köplats längre då denna har skickats från oss redan.

Vänligen,

faan va gött, X570 Unify och 5900x i paketet

Någon mer som fått bekräftelse från inet idag?

Visa signatur

Dynamic O11, RMx1000, MSI 570X Unify, Ryzen 5900X, Sapphire 7900XTX Nitro+, Vengeance LPX 3600/64GB, 970 EVO 1TB/A2000 1TB/870 QVO 1TB/1TB 2.5"/3TB 3.5" + 5TB 2.5" USB3.0, Arctic Freezer II 360/6st P12 120mm/2st P8 80mm, MSI MAG342CQR+AOC 27G2U, Logitech G502 och G613 Lightspeed. MSI GT72 Dominator Pro 2QE.

Permalänk
Medlem

5800x ordern på Webhallen går på en dag ifrån 15:e December, tiill 8:e December, till "Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum".

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheEMan73:

Fick mail från inet, frågade vilken plats i kön jag hade och fick detta

Tack för ditt mail!
Då kan jag glatt meddela dig att du inte har någon köplats längre då denna har skickats från oss redan.

Vänligen,

faan va gött, X570 Unify och 5900x i paketet

Någon mer som fått bekräftelse från inet idag?

nice det har ej fått ännu men kanske får maila dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stygger:

5800x ordern på Webhallen går på en dag ifrån 15:e December, tiill 8:e December, till "Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum".

Tungt. Sitter i samma båt. Beställde 15:02.
Vi får hoppas att de är på G.

Permalänk
Skrivet av andy2582:

japp men får nog kontakta dom imorgon då jag tycker att det är jätte skumt att om vi beställde på samma dag så borde jag med fått min skickad/ plockad idag ju, men kollade du upp på vilket nummer du hade i kön?

Jorå jag hadde 163 i kön på en 5900x

Permalänk

NetOnNet fortsätter leverera. Var på köplats 382 på Inet igår och kikade på NoN några gånger under dagen, en timme innan stängningsdags dyker det upp att det finns i lager i en lagershop. Tog bil dit, kvart senare, ett ex. 5900x i handen! Nu blir det extra surt att RAM-stickorna inte kommit än, har ju allt annat.

Avbokat Inet så någon borde åkt fram en liten plats.

Visa signatur

nuvarande burk: Intel Core i7-4790K, MSI Geforce GTX 970 Gaming 4GB, MSI Z97-GD65 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av brightraven:

NetOnNet fortsätter leverera. Var på köplats 382 på Inet igår och kikade på NoN några gånger under dagen, en timme innan stängningsdags dyker det upp att det finns i lager i en lagershop. Tog bil dit, kvart senare, ett ex. 5900x i handen! Nu blir det extra surt att RAM-stickorna inte kommit än, har ju allt annat.

Avbokat Inet så någon borde åkt fram en liten plats.

Blir faktiskt förvånad över hur stark dominans netonnet ändå har när det gäller att få leveranser då de inte specificerar sig på datorkomponenter. Kul att allt fler får sina processorer.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|