Permalänk
Medlem

Snillen spekulerar
Aight.. svaren från distarna är följande.
Obekräftade lev tid samt ingen uppskattning om exakt antal från en.
Nästa meddelar att det är ca 800st på väg av 5900X innan jul som skickas ut till ÅF.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

@webhallen något nytt om 5900x =?

Permalänk
Medlem
Skrivet av goat:

Om man säger så här, det hade nog varit lättare för NetOnNet att förklara för köpare som beställde i fredags att 5900X antagligen tog slut innan just deras beställning gick igenom, än att nu komma på en bra förklaring varför nyare ordrar gått före förhandsbokningar.

En sak jag inte kan förstå var vart de 5900X de hade för direktköp igår kom ifrån, var det månne ett datorhaveri* och att några förbokningar föll bort och blev ”tillgängliga” till försäljning?

*Vild spekulation. 😄

Jag fick precis tag på chatten som informerade att min order håller på att packas. Jag beställde 5900x den 27/11. Så förhoppningsvis bör väl vi andra få leveransinformation senare idag. Varför de packat det i oordning kan man fortfarande ställa sig frågan om, men jag hoppas verkligen att alla vi med förhandsbokningar får våra.

Permalänk
Medlem

5900X skickas inte i turordning från Webhallen?

Jag köpte 5900X från Webhallen kl 15:03 på releasedagen. Order ****0066. Ser här i tråden att 0065, 0141 och nu även 0153 rapporterar att deras 5900X skickas, men i min order står det "326490 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum." Jag har dock grön bock sen i slutet av förra veckan.

Jag har hela tiden tänkt att jag ska ha tålamod och sitta i båten, men att under den dryga månaden sedan lansering se Inet skicka ut hundratalet proppar samt två leveranser komma och gå hos NoN utan att min verkar lossna börjar bli riktigt trist, när jag dessutom beställde inom ca 15-20 sekunder från släpp.

Till Webhallens försvar så har det uppenbarligen varit lite av ett lotteri att få in enheter och det finns kanske någon förklaring varför beställningar efter mig fått sina skickade, men för mig som konsument är lärdomen att nästa gång jag är så här ivrig kring ett släpp kommer jag lägga ordrar hos flera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rejzer:

Jag fick precis tag på chatten som informerade att min order håller på att packas. Jag beställde 5900x den 27/11. Så förhoppningsvis bör väl vi andra få leveransinformation senare idag. Varför de packat det i oordning kan man fortfarande ställa sig frågan om, men jag hoppas verkligen att alla vi med förhandsbokningar får våra.

Fick precis sms från instabox om leverans så det verkar stämma det här

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av ukiro:

Jag köpte 5900X från Webhallen kl 15:03 på releasedagen. Order ****0066. Ser här i tråden att 0065, 0141 och nu även 0153 rapporterar att deras 5900X skickas, men i min order står det "326490 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum." Jag har dock grön bock sen i slutet av förra veckan.

Jag har hela tiden tänkt att jag ska ha tålamod och sitta i båten, men att under den dryga månaden sedan lansering se Inet skicka ut hundratalet proppar samt två leveranser komma och gå hos NoN utan att min verkar lossna börjar bli riktigt trist, när jag dessutom beställde inom ca 15-20 sekunder från släpp.

Till Webhallens försvar så har det uppenbarligen varit lite av ett lotteri att få in enheter och det finns kanske någon förklaring varför beställningar efter mig fått sina skickade, men för mig som konsument är lärdomen att nästa gång jag är så här ivrig kring ett släpp kommer jag lägga ordrar hos flera.

Flera beställningar som jag har haft hos Webhallen senaste månaden har gått från grön bock till "saknas i lager" ~1dag innan "du kan hämta". Om det även blir så i ditt fall så kommer du nog kunna plocka upp CPUn väldigt snart.

Känns "bra" att flera ur 03-gänget får sina CPUs, jag på 04 väntar än..

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Fick precis sms från instabox om leverans så det verkar stämma det här

Toppen! Kul

Permalänk

Känns som att många fått sina 5900x från Komplett...

Jag beställde 15:05 på releasedagen och väntar fortfarande, står "bekräftad i lager 6 december 2020, 1 st." för mig så förhoppningsvis kanske jag får min i dagarna.

Nån som beställt från komplett med senare tidpunkt och fått sin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Fick precis sms från instabox om leverans så det verkar stämma det här

När var din förväntade leverans med Instabox?
Tog du snabbare leverans eller bara vanlig?

Permalänk
Medlem

Nu fick jag meddelande om att min 5900x packats klar på NetonNet, jag lade ordern den 30e. Det blir kanske ny dator innan cyberpunk ändå!

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini | Asus Crosshair VIII Impact | Ryzen 5900x | G.Skill Trident Z RGB 2x8GB 3800MHz CL15 | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | Corsair SF750 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ddroid:

När var din förväntade leverans med Instabox?
Tog du snabbare leverans eller bara vanlig?

Onsdag ~17.00, tog vanlig leverans.

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av NathanSwiift:

Känns som att många fått sina 5900x från Komplett...

Jag beställde 15:05 på releasedagen och väntar fortfarande, står "bekräftad i lager 6 december 2020, 1 st." för mig så förhoppningsvis kanske jag får min i dagarna.

Nån som beställt från komplett med senare tidpunkt och fått sin?

Beställde 15:05 jag med så vi sitter i samma båt. Har inte sett någon annan nämna nått sedan en månad tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rejzer:

Jag fick precis tag på chatten som informerade att min order håller på att packas. Jag beställde 5900x den 27/11. Så förhoppningsvis bör väl vi andra få leveransinformation senare idag. Varför de packat det i oordning kan man fortfarande ställa sig frågan om, men jag hoppas verkligen att alla vi med förhandsbokningar får våra.

Skrivet av brize:

Fick precis sms från instabox om leverans så det verkar stämma det här

Skrivet av Le9:

Nu fick jag meddelande om att min 5900x packats klar på NetonNet, jag lade ordern den 30e. Det blir kanske ny dator innan cyberpunk ändå!

Bästa känslan! Grattis.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Alla som beställt 5900x från NetOnNet innan 6/12 ska tydligen få den då dom fick en större leverans som fyller 99% av orderdjupet. Ni som inte fått de bör la få de snart må jag tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malaka:

Alla som beställt 5900x från NetOnNet innan 6/12 ska tydligen få den då dom fick en större leverans som fyller 99% av orderdjupet. Ni som inte fått de bör la få de snart må jag tro.

Jättebra besked, tack för att du delade med dig av infon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malaka:

Alla som beställt 5900x från NetOnNet innan 6/12 ska tydligen få den då dom fick en större leverans som fyller 99% av orderdjupet. Ni som inte fått de bör la få de snart må jag tro.

Instämmer! Fick precis bekräftelse på att min skickats! Beställde ca 15:08 den 4:e.

Permalänk

Min skickades precis nu också! Beställde 4:e dec 15:50 (NoN). Blev lite orolig när ordern försvann under köphistoriken, men den dök upp igen efter att paketet skickats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindwalker:

Min skickades precis nu också! Beställde 4:e dec 15:50 (NoN). Blev lite orolig när ordern försvann under köphistoriken, men den dök upp igen efter att paketet skickats.

Beställde min 4/12 kl 14:18 och inget än.
Orderstatus: Mottagen

Var dum nog att ta gratis frakt i alla hast. Så min order kanske nerprioriteras.

Permalänk
Medlem

Även min 5900x skickades från NoN idag, beställd 26/11. Skickas med Instabox.

SemiOT, men fick tag i Arctic MX-2 (2019) kylpasta tidigare. Är den bra nog för luftkylning på denna processor, eller ska man försöka få tag i något bättre nu innan sista delarna har trillat in?

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson:

Beställde min 4/12 kl 14:18 och inget än.
Orderstatus: Mottagen

Var dum nog att ta gratis frakt i alla hast. Så min order kanske nerprioriteras.

Valde gratisfrakt också. Instabox (ej express) och faktura.

Permalänk

Såklart så har min 5800x hos Inet uppdaterats från "I lager idag" till "Försenad inleverans". Fan va trött jag börjar bli...

Visa signatur

MSI RTX 3080 10GB • Ryzen 5800X • NZXT Kraken X53 • MSI B550M Mortar • HyperX Fury 32GB @ 3600MHz • Asus Thor 850W • Meshify C Mini

Permalänk

Beställde min 5900x från NoN 6/12 16:27 med express frakt och den är redan skickad! NoN räddar julen i år!

Permalänk

Hur går det för er som beställt 5600x på komplett/ webhallen? Köpte på båda sidorna på relese och har inte sett skymten av något, inga uppdateringar på mina ordrar. Nu verkar det som att NoN, dustin och inet har leverarat massor av 5600x även till folk som beställt sent.

Trodde att webhallen och komplett skulle vara bättre Non och dustin när det kommer till att leverera datorkomponenter, inet var tyvärr överbelastat på relese så kunde inte köpa där, men att dom kan leverera gång på gång veckor innan webhallen och komplett är ju lite överaskande.

Webhallen kan heller inte hjälpa mig att flasha BIOS som jag behöver, ahhhh skulle dragit till inet. webhallen kan ju drömma om att bli årets nätbutik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananrepubliken:

Hur går det för er som beställt 5600x på komplett/ webhallen? Köpte på båda sidorna på relese och har inte sett skymten av något, inga uppdateringar på mina ordrar. Nu verkar det som att NoN, dustin och inet har leverarat massor av 5600x även till folk som beställt sent.

Trodde att webhallen och komplett skulle vara bättre Non och dustin när det kommer till att leverera datorkomponenter, inet var tyvärr överbelastat på relese så kunde inte köpa där, men att dom kan leverera gång på gång veckor innan webhallen och komplett är ju lite överaskande.

Webhallen kan heller inte hjälpa mig att flasha BIOS som jag behöver, ahhhh skulle dragit till inet. webhallen kan ju drömma om att bli årets nätbutik.

Ser ut så här för mig så. Tror inte komplett kommer skicka något idag iaf.

Permalänk
Skrivet av Bananrepubliken:

Hur går det för er som beställt 5600x på komplett/ webhallen? Köpte på båda sidorna på relese och har inte sett skymten av något, inga uppdateringar på mina ordrar. Nu verkar det som att NoN, dustin och inet har leverarat massor av 5600x även till folk som beställt sent.

Trodde att webhallen och komplett skulle vara bättre Non och dustin när det kommer till att leverera datorkomponenter, inet var tyvärr överbelastat på relese så kunde inte köpa där, men att dom kan leverera gång på gång veckor innan webhallen och komplett är ju lite överaskande.

Webhallen kan heller inte hjälpa mig att flasha BIOS som jag behöver, ahhhh skulle dragit till inet. webhallen kan ju drömma om att bli årets nätbutik.

Jag beställde 26/11 från Netonnet, en 5600X, jag har inte hört något om någon leverans från dom. Beställde 12/11 från Webhallen, knäpptyst från dom också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananrepubliken:

Hur går det för er som beställt 5600x på komplett/ webhallen? Köpte på båda sidorna på relese och har inte sett skymten av något, inga uppdateringar på mina ordrar. Nu verkar det som att NoN, dustin och inet har leverarat massor av 5600x även till folk som beställt sent.

Trodde att webhallen och komplett skulle vara bättre Non och dustin när det kommer till att leverera datorkomponenter, inet var tyvärr överbelastat på relese så kunde inte köpa där, men att dom kan leverera gång på gång veckor innan webhallen och komplett är ju lite överaskande.

Webhallen kan heller inte hjälpa mig att flasha BIOS som jag behöver, ahhhh skulle dragit till inet. webhallen kan ju drömma om att bli årets nätbutik.

Tror tyvärr att gräset alltid är grönare på andra sidan. Beställde en 5600X väldigt sent 27/11 från Inet. Men har själv funderat på att lägga beställningar hos både Webhallen och Komplett då ingenting händer på min order heller. Och leveransdatumen för mitt chassi och moderkort bara fortsätts att skjutas upp :/

Fel datum
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananrepubliken:

Hur går det för er som beställt 5600x på komplett/ webhallen? Köpte på båda sidorna på relese och har inte sett skymten av något, inga uppdateringar på mina ordrar. Nu verkar det som att NoN, dustin och inet har leverarat massor av 5600x även till folk som beställt sent.

Trodde att webhallen och komplett skulle vara bättre Non och dustin när det kommer till att leverera datorkomponenter, inet var tyvärr överbelastat på relese så kunde inte köpa där, men att dom kan leverera gång på gång veckor innan webhallen och komplett är ju lite överaskande.

Webhallen kan heller inte hjälpa mig att flasha BIOS som jag behöver, ahhhh skulle dragit till inet. webhallen kan ju drömma om att bli årets nätbutik.

Håller med om att infon på hemsidan är lite knapphändig men är man lite aktiv i denna tråden så har ju webhallens representant varit föredömligt informativ. Finns info tidigare i tråden.

Permalänk
Medlem

Nu är även min 5900x från Netonnet skickad. Beställd i fredags 4:e december vid 15:30.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananrepubliken:

Hur går det för er som beställt 5600x på komplett/ webhallen? Köpte på båda sidorna på relese och har inte sett skymten av något, inga uppdateringar på mina ordrar. Nu verkar det som att NoN, dustin och inet har leverarat massor av 5600x även till folk som beställt sent.

Trodde att webhallen och komplett skulle vara bättre Non och dustin när det kommer till att leverera datorkomponenter, inet var tyvärr överbelastat på relese så kunde inte köpa där, men att dom kan leverera gång på gång veckor innan webhallen och komplett är ju lite överaskande.

Webhallen kan heller inte hjälpa mig att flasha BIOS som jag behöver, ahhhh skulle dragit till inet. webhallen kan ju drömma om att bli årets nätbutik.

Bokade från Webbis på releasedagen en 5800x kl 15.02 och en 5600x kl. 15:04 samt en 5900x senare samma dag men har inte fått någon.

Tar bort bokningarna så fort jag fått min 5900x från NoN så det lättar lite på kön iaf.

Permalänk
Skrivet av arganis:

Min 5900X, beställd igår på Netonnet, är skickad nu, leverans ikväll.

Ursäkta ordvalet men. Hur fan kunde du få en 5900x ifrån NON som du beställde igår när jag själv haft en order där sedan 1a december?
Hanterar NON deras ordrar på något sätt jag inte förstår?