Logitech avtäcker lätta trådlösa spelmusen G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Jag sitter just nu med denna mus och testpilotar den. Ifall ni har några frågor om musen så citera mig gärna.

Känns det som att plasten är för tunn? Tänker eftersom dom inte har hål så måste dom ju dra vikten på allt annat som går och då kanske det blir så att byggkvalitén känns lite sämre.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Ångrar inte en sekund

Nu tror jag att spelet är överhypat (ja, jag har förhandsbokat) men jävlar vad stilig den var!

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Mindre o mindre material, men dyrare och dyrare pris. ofc

Synd att materialkostnaden är obefintlig jämfört annat i majoriteten av produkter då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zather:

Känns det som att plasten är för tunn? Tänker eftersom dom inte har hål så måste dom ju dra vikten på allt annat som går och då kanske det blir så att byggkvalitén känns lite sämre.

Nej, den är lika stadig som kan förväntas. Inga knak eller knarr.

Permalänk
Medlem

Har alltid tyckt om logitech möss och just nu har jag en G700s som jag köpte pga många knappar och trådlös.
Men även fast jag tyckt om tidigare möss jag haft också så har alltid programvaran varit problemet, ofta buggigt men rätt ok nu faktiskt.

Tyvärr så slutar alltid nått funka också mitt i allt, på min G700s så fungerar alla knappar men det fungerar inte att köra trådlös, den tar inte ström från batterier nå mer blinkar bara att det är tomt fast man sätter nya batterier så den får ständigt sitta med kabel.
*Inget spelande framför projektor nå mer"

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Angående pris: även jag tycker att det är lite dyrt för en mus, men kan absolut tänka mig köpa en om det fungerar som det ska. Är väl lite det jag drar mig för mest, gäller dock inte bara Logitech.
Logitech lägger däremot Jäkla massa krut på utvecklingskostnad, vilket uppskattas (kör ej ctrl + c, ctrl + v) 👍

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Bara om du behöver en lättare mus annars nej, jag har tillgång till hela logitech serien och 3-4 av Razer.

Tycker G pro och Viper ultimate är bäst och G603 för laptop
Jag tycker 603 är för tung för gaming

word

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Nej, den är lika stadig som kan förväntas. Inga knak eller knarr.

Testat att jämföra glidet mellan G pro wireless och den nya modellen? Den gamla modellens orginalmusfötter var inte jättedåliga, men jag vet att många byter dem för att få bättre glid.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Jag sitter just nu med denna mus och testpilotar den. Ifall ni har några frågor om musen så citera mig gärna.

Hur är den storleksmässigt i jämförelse med o originalet?

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

"e-sport" behöver väl inga fler. MMO:n är tydlige ute ¯\_(ツ)_/¯

Du vet väl att Logitech har fler möss, va? MMO har aldrig varit en ordentlig e-sport och kommer aldrig vara det.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Just gällande mmo så hoppas ja dom släpper en "ny" G600 snart... Tråkigt att dom inte säljer gamla i eu längre, fick bli från usa sist.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Nej, den är lika stadig som kan förväntas. Inga knak eller knarr.

Strålande! Låter som en riktigt jävla bra mus då.
Tackar för infon

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

Min GPW väger fortfarande mindre 😁. Ska modda skiten ur den här. Under 50g, är det möjligt månne.

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Ni är medvetna om att detta inte är Logitechs hela utbud? Det finns gott om modeller med flera knappar, inkl modeller med massor av knappar för t.ex MMO

Nä, finns bara en med ultra super speed eller vad logitech kallar det nu, och den är medelmåttig och ganska kass!

Permalänk
Inaktiv

Har Logitech G PRO wireless idag och hade gärna "uppgraderat" till denna ifall den hade haft USB-C istället för den skit-kontakten

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Jag vill se hur den ser ut om ett år ;p

Jo jag har tänkt samma sak. Får se

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Du vet väl att Logitech har fler möss, va? MMO har aldrig varit en ordentlig e-sport och kommer aldrig vara det.

Japp, jag vet det, och jag har aldrig påstått att det är det

Permalänk
Medlem

Är dom goa eller? 1 599 kronor... För en mus där de plockat bort material.. xD

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doorfen:

Min GPW väger fortfarande mindre 😁. Ska modda skiten ur den här. Under 50g, är det möjligt månne.

Det är nog möjligt med lite kreativitet och uppoffringar. BadSeed vägde väl in den på ~58g.
Allt som har med powerplay ~5g, lite hål ~1g(?) Och kreativitet för det sista.
Sub-50g vore helt galet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Är dom goa eller? 1 599 kronor... För en mus där de plockat bort material.. xD

What he said!

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

What he said!

Materialkostnaden för en produkt som en mus är försumbar.

Förövrigt så vill jag fråga om ni resonerar likadant om ni köper en sportbil? "Ska jag betala mer för en bil som väger mindre?!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Väldigt tveksam till att fortsätta med Logitech G PRO, har bytt 3st pga. dubbelklick både på vänsterknappen och scrollen..

Ja det är synd på en annars så bra mus. Jag lödde fast nya switchar från Kalih på min mus då det inte verkade vara nån ide att byta ut musen mot en ny och hoppas på att den inte skulle ha samma problem.

Dom kan ju inte vara så dumma så att dom fortfarande använder samma delar i en annan helt ny serie av möss, så musen i artikeln borde ju fungera bättre kan man hoppas.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Har Logitech G PRO wireless idag och hade gärna "uppgraderat" till denna ifall den hade haft USB-C istället för den skit-kontakten

https://steelseries.com/gaming-mice/aerox-3-wireless
Kanske?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Har dem fixat problemet med att när man håller inne mus1/2 och den "tappar" musklicken i någon millisekund och sen håller inne igen så hade det varit värt en upgrade igen men blir ingen ny Logitech Wireless förrän det är fixat över alla deras möss.
Finns massvis med trådar om det och det har inte varit löst på senaste versionerna av G Pro eller G703. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Materialkostnaden för en produkt som en mus är försumbar.

Förövrigt så vill jag fråga om ni resonerar likadant om ni köper en sportbil? "Ska jag betala mer för en bil som väger mindre?!"

Var ju dock inte vikten jag pratade om. Musen har ju likadan hårdvara som föregångaren om jag förstod rätt + att de plockat bort funktioner (material) och kostar mer istället för mindre.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Inaktiv

Håller mig undan allt spelrelaterat som inte är Logitech eller HyperX, må vara dumt men jag har endast haft dåliga erfarenheter när jag testat annat.

Permalänk
Medlem

Jag vill se fler ergonomiska alternativ à la Mionix Naos från andra tillverkare istället för lite lättare tillbehör, men det är jag det.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Ja det är synd på en annars så bra mus. Jag lödde fast nya switchar från Kalih på min mus då det inte verkade vara nån ide att byta ut musen mot en ny och hoppas på att den inte skulle ha samma problem.

Dom kan ju inte vara så dumma så att dom fortfarande använder samma delar i en annan helt ny serie av möss, så musen i artikeln borde ju fungera bättre kan man hoppas.

Fattar inte heller varför alla envisas med att köra Omron när det är sådana enorma kvalitetsproblem med deras brytare på senare år. Har en ASUS Gladius II som har sockelmonterade brytare och jag har inte lyckats få någon Omron-brytare (testade tre-fyra olika modeller innan jag gav upp, både Japan- och Kinatillverkade) att hålla mer än ca 3 månader. Sulade i ett par Kailh GM 4.0 som fungerat utan att missa ett klick i över ett år nu.

Är sugen på en trådlös i stil med denna men att behöva plocka isär en mus för 1600 spänn och byta ut brytarna efter ett par-tre månader känns sisådär ... Inte kul om man mot förmodan skulle ha sönder något och garantin ryker ju givetvis.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Materialkostnaden för en produkt som en mus är försumbar.

Förövrigt så vill jag fråga om ni resonerar likadant om ni köper en sportbil? "Ska jag betala mer för en bil som väger mindre?!"

Nej, du har rätt, men vet dock inte om kostnaden är försumbar. Om den skulle vara det så tjänar troligtvis Logitech enorma pengar på sina möss och skulle förmodligen tjäna ännu mer om dom sänkte kostnaden. Många ggr kostar ju exotiska material mer och jag vet inte hur mycket själva lasern och tekniken går på. Hur som helst, när det gäller en lätt liten datormus så tycker jag dom pengarna är i högsta laget och ett rent slöseri "för mig". Det har givetvis mycket med egen preferens att göra. Jag använder själv en Logitech G305 som jag köpte på rea för 200kr och det är den bästa musen jag ägt skulle jag tro. Kan inte tänka mig lägga så mycket mer på något som jag vet inte kommer göra någon skillnad "för mig".

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Testat att jämföra glidet mellan G pro wireless och den nya modellen? Den gamla modellens orginalmusfötter var inte jättedåliga, men jag vet att många byter dem för att få bättre glid.

Jag tycker att denna glider bättre än andra modeller jag har, g603,703,903, razer deathadder. Men det kan likväl va placebo eller då musen är ny så jag har kanske inte hunnit nöta nog på glidesen.