Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

För helvete
Jag är så sne på detta jävla skumgummiskit, är snart påväg att skära ut nere vid näsan så jag slipper det extrema kittlandet som kan uppstå

Dubbelhäftande tejp med plast eller nåt över?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zachtionman:

Jag gjorde samma uppgradering, lite drygt tyckte jag inför köpet då jag köpte Quest 1 i maj. Nu ca 3 veckor efter Q2 kom så är jag så otroligt nöjd att jag uppgraderade! Screen door effekt ör helt borta vilket gör alla spel otroligt mycket mer inlevelsefulla. Det i kombination med den högre upplösningen gör att många fler spel ger en bra upplevelse. Bilspel, flygspel samt spel med mycket text tyckte jag inte att Quest 1 dög till. Men med Quest 2 är upplevelsen fantastisk i dessa spel. Alla andra spel mycket bättre också givetvis.

Se till att lösa på om skillnaderna bara. Det de flesta har problem med är att lämna OLED skärm, så svärta är mer mörkgrå och färgerna liiite blekare. Jag upplever det som marginell skillnad, men alla är olika.

I slutändan ör det dock en "lyxuppgradering". Samma spel, samma funktioner. Men har du pengarna och intresse för VR så tycker jag det är väl spenderade pengar

Skrivet av Molotov:

Trivs du med Quest så kan du lika vänta.
Spänner är oskönt och det finns inga bra "face covers" ännu.
Min Quest 1 är skönare att ha på då har jag motvikt och sillicon facecover.
Sillicon Face-covern passar hyffsat på Quest 2 men inte optimalt, men snart kommer väll nån motsvarande eller äkta VR-Cover.
Elite (battery) strap eller nån annan 3e part är också ett måste.

Edit: Med det sagt så vill jag säga att jag endå är otroligt nöjd. Men första gången jag körde fick jag inte Wow-kännslan som jag trodde/hoppades just pga den satt så oskönt + avsaknaden av OLED.

Tack båda, bra info! Blir att hålla koll på singles day och black friday, dyker priset bara lite så blir det nog ett impulsköp.

Lite oroande med just hur ni uppfattar skärmarna, jag tyckte själv just det ni tycker var en nackdel när jag gick från Rift till Quest. Inte helt hundra på om det är värt att försämra ytterligare. Men finns ju andra intressanta fördelar förstås. Relativt lågt pris. Men samtidigt kanske jag skulle invänta Quest 3 eller liknande.

Funderat ett tag på att uppgradera min Magtube med en Forcetube-uppgradering och Quest 2 ligger på typ samma pris. Billigare då jag ändå behöver nya hållare.

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Dubbelhäftande tejp med plast eller nåt över?

Ja det är ju ett alternativ, vill dock inte ha "tjockare" yta än det redan är så det blir pilligt att få det bra

https://www.amazon.se/Eyglo-ansiktsgr%C3%A4nssnittsf%C3%A4ste...

Kanske detta funkar? Istället för att vänta på vrcovers?

Även denna kabel?
https://www.amazon.se/NEWZEROL-kompatibel-f%C3%B6rl%C3%A4ngni...

Har länge velat testa om Link förbättrar något
Vet inte om det är mest värt med en wifi 6 router, eller en link kabel

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Ja det är ju ett alternativ, vill dock inte ha "tjockare" yta än det redan är så det blir pilligt att få det bra

https://www.amazon.se/Eyglo-ansiktsgr%C3%A4nssnittsf%C3%A4ste...

Kanske detta funkar? Istället för att vänta på vrcovers?

Även denna kabel?
https://www.amazon.se/NEWZEROL-kompatibel-f%C3%B6rl%C3%A4ngni...

Har länge velat testa om Link förbättrar något
Vet inte om det är mest värt med en wifi 6 router, eller en link kabel

Du vill nog inte välja ett interface från Q1 till Q2, på sin höjd ett silikonskydd som träs över typ: https://www.amazon.se/Eyglo-ansiktsskydd-svettbest%C3%A4ndig-...

Den kommer dock inte sitta helt perfekt så bästa är såklart att vänta om det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Du vill nog inte välja ett interface från Q1 till Q2, på sin höjd ett silikonskydd som träs över typ: https://www.amazon.se/Eyglo-ansiktsskydd-svettbest%C3%A4ndig-...

Den kommer dock inte sitta helt perfekt så bästa är såklart att vänta om det går.

Hittade denna som är anpassad till Quest 2: https://www.amazon.se/Silikonskydd-ansiktsskydd-VR-anti-svett...

Visa signatur

Om du svarar mig så citera gärna så jag hittar tillbaka, tack!
🌛
R5 3600 / DH-14 / ASUS PRIME B450 PLUS / Corsair Vengence 2x8 @ 3200 MHz / RTX 2060 6GB / Corsair TX650 650W / Crucial MX500 250GB / WD Blue 1TB 7200RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuPe96:

Härligt ska nog beställa.
Fanns inte för nån dag sen jag kolla, måste ha kommit nyligen.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Sötast

Är det en så stor skillnad på skydden?
Mitt första VR-headset så jag tycker Q2 är hur bekvämt som helst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuPe96:

Gött, då har det hunnit komma. Jag kör med silikon till Q1 och har inte sett nån större anledning att ha nåt annat. Det är lent mot ansiktet och lätt att torka av, näsflärpen hjälper till att hålla luften från näsan ute så att det inte immar igen. Möjligen att det blir lite varmt och instängt om man inte har en motvikt så att det går att ha den löst mot ansiktet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Är det en så stor skillnad på skydden?
Mitt första VR-headset så jag tycker Q2 är hur bekvämt som helst...

Om inte annat är det en stor fördel om du ska köra cardio och svettas, med silikon eller PU-läder är det bara att torka av.

Permalänk
Medlem

Beställde ett trepack, var ju inte ens dubbla priset och kanske kan vara trevligt om man är ett gäng som spelar.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Beställde ett trepack, var ju inte ens dubbla priset och kanske kan vara trevligt om man är ett gäng som spelar.

Betalar man med kort pa Amazon? ingen möjlighet till Paypal?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Betalar man med kort pa Amazon? ingen möjlighet till Paypal?

Kort, eller faktura

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Fick precis ett mail från Oculus att min beställning på Elite battery strap blir avbokad.
Dom håller tydligen på undersöker varför vissa gått sönder.
Verkar som man får vänta till december nu innan man får nån.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Fick precis ett mail att min beställning på Elite battery strap blir avbokad.
Dom håller tydligen på undersöker varför vissa gått sönder.
Verkar som man får vänta till december nu innan man får nån.

Var har du beställt ifrån?

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Fick precis ett mail att min beställning på Elite battery strap blir avbokad.
Dom håller tydligen på undersöker varför vissa gått sönder.
Verkar som man får vänta till december nu innan man får nån.

Av en slump gick jag in på Elgigantens hemsida för Elite battery strap igår och ser till min stora förvåning att det finns 1(!) kvar i hela landet och det är i mitt lokala varuhus. Jag har ju redan den vanliga elite strap men efter att ha testat fästa en powerbank med buntband i den kände jag hur skönt det var med extra batteritid och bättre tyngdpunkt. Så jag ser det som guds vilja. Bokar med upphämtning i varuhuset men får dock aldrig någon sms-avisering om att det plockats så jag tänker att det var nog fel lagerstatus ändå. Kör dit på chans och jovisst, det fanns ett enda kvar i hela Sverige och det lyckades jag få tag på

Mycket nöjd och det är otroligt skönt. Värt pengarna? Njae, kostar mycket mer än den egenmoddade varianten, men det är praktiskt och snyggt. Så jag är nöjd sett till helheten ändå

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Var har du beställt ifrån?

oculus.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Av en slump gick jag in på Elgigantens hemsida för Elite battery strap igår och ser till min stora förvåning att det finns 1(!) kvar i hela landet och det är i mitt lokala varuhus. Jag har ju redan den vanliga elite strap men efter att ha testat fästa en powerbank med buntband i den kände jag hur skönt det var med extra batteritid och bättre tyngdpunkt. Så jag ser det som guds vilja. Bokar med upphämtning i varuhuset men får dock aldrig någon sms-avisering om att det plockats så jag tänker att det var nog fel lagerstatus ändå. Kör dit på chans och jovisst, det fanns ett enda kvar i hela Sverige och det lyckades jag få tag på

Mycket nöjd och det är otroligt skönt. Värt pengarna? Njae, kostar mycket mer än den egenmoddade varianten, men det är praktiskt och snyggt. Så jag är nöjd sett till helheten ändå

Vet inte vad jag ska göra om jag ska låta dom avboka eller maila och säga att jag fortfarande vill ha.
Vet som inget annat alternativ förutom deluxe audio strap men den går också på ca 1500kr med frakt.

Nån Halo variant från Kina vet jag inte om jag är så sugen på, alla lovordar halo men jag tyckte inte det var nå speciellt på Lenovo Explorer som jag hade.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Fick precis ett mail från Oculus att min beställning på Elite battery strap blir avbokad.
Dom håller tydligen på undersöker varför vissa gått sönder.
Verkar som man får vänta till december nu innan man får nån.

Skynda dig att beställa något tredjeparts från Amazon innan de tar slut i så fall.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Jag har köpt och med stort nöje spelat Synth Ryder. Detta spelet hade jag direkt mer roligt med än med Beat Saber-demot, så jag vet inte om jag egentligen köpt ett sämre spel (givet Beat Sabers popularitet), men jag är nöjd i alla fall. Dock upptäckte jag, när jag kört några hårda omgångar, att jag får precis samma problem som jag har med skyddsglasögon vid olika typer av hantverk, nämligen att glasen immar igen.

Jag antar att detta beror på att min hud avger varm, fuktig luft som sedan inte kan fly någonstans. Således har jag börjat kolla på nya covers som har ventiler där luften kan sippra ut. Är det någon som har erfarenhet av ett sådant och kan uttala sig om det funkar? Jag har för tillfället hittat tre olika varianter på Amazon:

  1. AMVR

  2. KIWI

  3. Eyglo

Det tredje alternativet verkar extra bra eftersom det enligt Amazon "hjälper dig att leka leken friskt varje gång" samt gör dig "mer nedsänkt i vr-spel".

Edit: Ser nu även att folk har postat om VR Cover. Finns för mycket att välja på känns det som

Permalänk
Medlem

Jag har varit hyfsat nöjd med min Elite Strap, men jag känner att passformen inte är ultimat. Bland annat så upplever jag, som så många andra har rapporterat, att den är lite framtung och att det vore bra att sätta någon vikt där bak för att justera detta. Många verkar köra på ett extra batteri för detta ändamål, men jag känner att ett batteri nog inte är tillräckligt tungt utan funderar på om det inte finns någonting annat som jag kan fästa där som enbart ska fungera som motvikt (jag upplever inte att batteritiden är något problem ändå). Är det någon som har experimenterat med detta och kan rekommendera någon lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pluffo:

Jag har köpt och med stort nöje spelat Synth Ryder. Detta spelet hade jag direkt mer roligt med än med Beat Saber-demot, så jag vet inte om jag egentligen köpt ett sämre spel (givet Beat Sabers popularitet), men jag är nöjd i alla fall. Dock upptäckte jag, när jag kört några hårda omgångar, att jag får precis samma problem som jag har med skyddsglasögon vid olika typer av hantverk, nämligen att glasen immar igen.

Jag antar att detta beror på att min hud avger varm, fuktig luft som sedan inte kan fly någonstans. Således har jag börjat kolla på nya covers som har ventiler där luften kan sippra ut. Är det någon som har erfarenhet av ett sådant och kan uttala sig om det funkar? Jag har för tillfället hittat tre olika varianter på Amazon:

  1. AMVR

  2. KIWI

  3. Eyglo

Det tredje alternativet verkar extra bra eftersom det enligt Amazon "hjälper dig att leka leken friskt varje gång" samt gör dig "mer nedsänkt i vr-spel".

Edit: Ser nu även att folk har postat om VR Cover. Finns för mycket att välja på känns det som

För mig funkar ett silikonskydd med näsflärp mot imma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

För mig funkar ett silikonskydd med näsflärp mot imma.

Utan ventilationshål alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pluffo:

Jag har varit hyfsat nöjd med min Elite Strap, men jag känner att passformen inte är ultimat. Bland annat så upplever jag, som så många andra har rapporterat, att den är lite framtung och att det vore bra att sätta någon vikt där bak för att justera detta. Många verkar köra på ett extra batteri för detta ändamål, men jag känner att ett batteri nog inte är tillräckligt tungt utan funderar på om det inte finns någonting annat som jag kan fästa där som enbart ska fungera som motvikt (jag upplever inte att batteritiden är något problem ändå). Är det någon som har experimenterat med detta och kan rekommendera någon lösning?

Jag har haft vanliga elite strap, moddat denna med powerbank bak, samt nu även elite strap med inbyggt batteri. Jag håller med om att den extra vikten gör stooor skillnad. En stor powerbank bak på strapen gör dock att du får väldigt mycket tyngd långt ut på huvudet vilket skapar problem när du snurrar huvudet. Så jag skulle rekommendera dig att fästa den extra vikten i utrymmet mellan det svarta silikonstödet och den vita plastdelen med fästsnurran på. Förslagsvis ett gäng gamla AA batterier som du tejpar ihop och sedan fäster med tejp/buntband. Då blir vikten rätt balanserad och den är inte i vägen när du förvarar headsetet i väska.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pluffo:

Utan ventilationshål alltså?

Japp, jag kör en sån här till Quest 1: https://www.amazon.se/Eyglo-ansiktsskydd-svettbest%C3%A4ndig-...

Träs bara ovanpå det vanliga interfacet. Finns en länk till motsvarande skydd till Quest 2 för ett antal inlägg sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pluffo:

Jag har köpt och med stort nöje spelat Synth Ryder. Detta spelet hade jag direkt mer roligt med än med Beat Saber-demot, så jag vet inte om jag egentligen köpt ett sämre spel (givet Beat Sabers popularitet), men jag är nöjd i alla fall. Dock upptäckte jag, när jag kört några hårda omgångar, att jag får precis samma problem som jag har med skyddsglasögon vid olika typer av hantverk, nämligen att glasen immar igen.

Jag antar att detta beror på att min hud avger varm, fuktig luft som sedan inte kan fly någonstans. Således har jag börjat kolla på nya covers som har ventiler där luften kan sippra ut. Är det någon som har erfarenhet av ett sådant och kan uttala sig om det funkar? Jag har för tillfället hittat tre olika varianter på Amazon:

  1. AMVR

  2. KIWI

  3. Eyglo

Det tredje alternativet verkar extra bra eftersom det enligt Amazon "hjälper dig att leka leken friskt varje gång" samt gör dig "mer nedsänkt i vr-spel".

Edit: Ser nu även att folk har postat om VR Cover. Finns för mycket att välja på känns det som

Dom där 3 alternativ du länkat är för Quest 1.
Finns silikon till Quest 2 på Amazon.
Vrcover släpps slutet av November

Edit har även nu hittat silikon face cover på Wish, för den som hellre handlar där ev.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

I Virtual Desktops meny Streaming så kan jag ju ställa in grafikinställningarna för det jag streamar. Under VR bitrate har jag dragit upp den till max och quality på High. Jag ör ansluten till mitt 5 Ghz nätverk o appen söger jag har 866 mbps anslutning.

Men ibland så blir det som i bilden att VR bitrate står som t ex 41 mbps och slidern är ljusblå upp till 41, men resten av slidern så är den halvt genomskinlig. Jag har tidigare tolkat det som att nuvarande videoström bara behöver 41 mbps. Men denna gång hade jag hemska kompressionsartefakter.

När jag spelar PC VR spel i fullskärm så får jag alltid bra flyt utan artefakter, men i detta fall spelade jag Fall Guys i vanlogt desktopläge. Någon som har en aning om vad det kan bero på och hur den blå slidern ska tolkas?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

I Virtual Desktops meny Streaming så kan jag ju ställa in grafikinställningarna för det jag streamar. Under VR bitrate har jag dragit upp den till max och quality på High. Jag ör ansluten till mitt 5 Ghz nätverk o appen söger jag har 866 mbps anslutning.

Men ibland så blir det som i bilden att VR bitrate står som t ex 41 mbps och slidern är ljusblå upp till 41, men resten av slidern så är den halvt genomskinlig. Jag har tidigare tolkat det som att nuvarande videoström bara behöver 41 mbps. Men denna gång hade jag hemska kompressionsartefakter.

När jag spelar PC VR spel i fullskärm så får jag alltid bra flyt utan artefakter, men i detta fall spelade jag Fall Guys i vanlogt desktopläge. Någon som har en aning om vad det kan bero på och hur den blå slidern ska tolkas?

https://i.imgur.com/QFowFF1.jpg

Jag har uppfattat det som att ljusblå är vad överföringen just nu maximalt klarar, medan den mörkare färgen i detta fallet är ditt målvärde som är mer än vad du kan nå upp till. 40 Mbps ger som du märkt risig kvalitet i de flesta spel.

Har buggat en del för mig med Quest 1 också, ibland säger den att PC:n inte är ansluten med kabel fastän den är det (verkar kräva omstart av enhet) och ibland visar den för låg bitrate (typ 40-ish, har löst sig med omstart av VD och då fått ca 90).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

I Virtual Desktops meny Streaming så kan jag ju ställa in grafikinställningarna för det jag streamar. Under VR bitrate har jag dragit upp den till max och quality på High. Jag ör ansluten till mitt 5 Ghz nätverk o appen söger jag har 866 mbps anslutning.

Men ibland så blir det som i bilden att VR bitrate står som t ex 41 mbps och slidern är ljusblå upp till 41, men resten av slidern så är den halvt genomskinlig. Jag har tidigare tolkat det som att nuvarande videoström bara behöver 41 mbps. Men denna gång hade jag hemska kompressionsartefakter.

När jag spelar PC VR spel i fullskärm så får jag alltid bra flyt utan artefakter, men i detta fall spelade jag Fall Guys i vanlogt desktopläge. Någon som har en aning om vad det kan bero på och hur den blå slidern ska tolkas?

https://i.imgur.com/QFowFF1.jpg

Fick som jag skrivit tidigare i tråden väldigt konstig latency problem helt plötsligt.
Problemen löste sig efter jag bytt kanal för 5Ghx bandet i routern och startat om den.
Jag vet inte om det var omstart av routern som bara gjorde att det fixade sig eller om kanal-bytet också gjorde nått, testa.

Nu kör jag 128 och allt flyter hur bra som helst, så låg latency har det aldrig varit tidigare då jag tom kör Beat saber på steam i mp expert mode och vinner

Så här se mina inställningar ut i min router, har inte så många mer alternativ jag kan göra men det fungerar bra.
Det som var viktigt för mig var att ställa in 802.11 Mode till AC och bort från Auto.
Channel ska man inte heller ha på Auto utan välja en kanal med minst trafik.
Channel Width ska man ha 80+80 har jag läst men vad jag än ändrar till så hoppar det till Auto, men det verkar inte göra nått.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

I Virtual Desktops meny Streaming så kan jag ju ställa in grafikinställningarna för det jag streamar. Under VR bitrate har jag dragit upp den till max och quality på High. Jag ör ansluten till mitt 5 Ghz nätverk o appen söger jag har 866 mbps anslutning.

Men ibland så blir det som i bilden att VR bitrate står som t ex 41 mbps och slidern är ljusblå upp till 41, men resten av slidern så är den halvt genomskinlig. Jag har tidigare tolkat det som att nuvarande videoström bara behöver 41 mbps. Men denna gång hade jag hemska kompressionsartefakter.

När jag spelar PC VR spel i fullskärm så får jag alltid bra flyt utan artefakter, men i detta fall spelade jag Fall Guys i vanlogt desktopläge. Någon som har en aning om vad det kan bero på och hur den blå slidern ska tolkas?

https://i.imgur.com/QFowFF1.jpg

VR Graphics Quality: High
VR Frame Rate: 72 fps
VR Bitrate: 32 Mbps

Sliced encoding aktiverat

På streamer-appen har jag inaktiverat Automatically adjust bitrate och har HVEC som codec.

Jag har inte några problem med kompressionsartefakter med 32 Mbps. Questen kör ensam på 5 GHz på en radarkanal som inte används. Jag upplever fördröjningar (latency) om jag ökar VR Bitrate. Sist jag kollade hade jag 14 ms vid skrivbordet och 27 ms när jag lirade Half-Life Alyx.

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Medlem

Jag tycker Half-Life Alyx är lite lite suddigt. Undrar om det är Quest 2 som är så eller någon inställning. Har inte kört VR sedan Playstation VR när det kom så har inte så mycket referenser. Det är liksom lite vaselin effekt på allt. Inte överdrivet men det är inte så skarpt som detta tex:

Har ett 3080 och en wifi 6 router. Kör high settings i PC streamer och ultra i Alyx. 115 mbps bitrate.
Det kanske är normalt, vill bara kolla så jag inte missar bildkvalitet pga någon inställning.