Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Borde inte behöva ta bort något, bara att trycka på knappen ”Get the bundle”. Prenumerationstjänsten heter Humble Choice och är en annan grej.

Vet inte om jag tryckte fel men när jag försökte gå vidare gick det inte. Jag flyttades upp till rutan där man klickar i prenumeration. Det gick dock att ta bort denna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Fick elite battery strap idag levererat från komplett.
Hoppas den håller, var verkligen stor skillnad i komfort jämfört med original strap som jag nästan "trodde" jag började tycka var helt ok

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Fick elite battery strap idag levererat från komplett.
Hoppas den håller, var verkligen stor skillnad i komfort jämfört med original strap som jag nästan "trodde" jag började tycka var helt ok

Har Elite utan batteri. Funderar på att köpa denna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Har använt min battery strap som kom i måndags kanske 3-4 timmar nu och är inte helt överens med hur den ska sitta på huvudet. Skönare än stock men tror jag kan få till den bättre än i dagsläget. Tråkigast med den är att man ej kommer åt questen med link kabel om den är kopplad till batteriet utan man måste koppla ut batteriet och sedan koppla linken direkt i questen. Stötte även på patrull då jag brukar ladda questen från datorn, detta gick inte mer utan jag var tvungen att ta fram min HP usb c laddare (65w) för att få tillräckligt med kräm för att skrämma igång batteripacket. Har iofs inte testat oculus medföljande vårta, testade en annan till min gamla mobil (1+6t) även den utan resultat. Måste klura ut lite kabeldragning till ett ställ där questen och batteriet kan ladda när jag inte använder den.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Har använt min battery strap som kom i måndags kanske 3-4 timmar nu och är inte helt överens med hur den ska sitta på huvudet. Skönare än stock men tror jag kan få till den bättre än i dagsläget. Tråkigast med den är att man ej kommer åt questen med link kabel om den är kopplad till batteriet utan man måste koppla ut batteriet och sedan koppla linken direkt i questen. Stötte även på patrull då jag brukar ladda questen från datorn, detta gick inte mer utan jag var tvungen att ta fram min HP usb c laddare (65w) för att få tillräckligt med kräm för att skrämma igång batteripacket. Har iofs inte testat oculus medföljande vårta, testade en annan till min gamla mobil (1+6t) även den utan resultat. Måste klura ut lite kabeldragning till ett ställ där questen och batteriet kan ladda när jag inte använder den.

Du laddar questen via strapen. Det sitter en USB typ C-kontakt på undersidan. Jag skulle inte rekommendera att ladda headsetet med en annan laddare än den som ingår.

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Skrivet av Cochran:

Humble Bundle kör en VR-bundle med bland annat Creed: Rise To Glory och The Walking Dead: Saints & Sinners.

https://www.humblebundle.com/games/fall-vr

Tack för tipset. Jag slog till direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddap:

Du laddar questen via strapen. Det sitter en USB typ C-kontakt på undersidan. Jag skulle inte rekommendera att ladda headsetet med en annan laddare än den som ingår.

Jag vet, men det verkar vara för låg spänning från t.ex. datorns usb port. Laddar för närvarande questen via strapen med min usb c laptop laddare.

Om du googlar på "quest battery strap not charging" så märker man att detta inte är ett helt ovanligt problem, för somliga laddar power banken inte alls, för andra laddas den till 50 eller 75%. Detta med oculus medföljande vårta.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Jag vet, men det verkar vara för låg spänning från t.ex. datorns usb port. Laddar för närvarande questen via strapen med min usb c laptop laddare.

Om du googlar på "quest battery strap not charging" så märker man att detta inte är ett helt ovanligt problem, för somliga laddar power banken inte alls, för andra laddas den till 50 eller 75%. Detta med oculus medföljande vårta.

Okej. Låter som måndagsexemplar. Har inte problem med att ladda min Elite strap.

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Jag vet, men det verkar vara för låg spänning från t.ex. datorns usb port. Laddar för närvarande questen via strapen med min usb c laptop laddare.

Om du googlar på "quest battery strap not charging" så märker man att detta inte är ett helt ovanligt problem, för somliga laddar power banken inte alls, för andra laddas den till 50 eller 75%. Detta med oculus medföljande vårta.

Varför laddar du inte bara med medföljande 18w laddare? Snabbare än så kommer den inte ladda ändå. Du fick ju liksom med en laddare så varför köra egen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schiznit:

Varför laddar du inte bara med medföljande 18w laddare? Snabbare än så kommer den inte ladda ändå. Du fick ju liksom med en laddare så varför köra egen?

För jag är bekväm av mig och har redan lite laddare inkopplade på strategiska platser och det fungerade bra innan jag fick elite strapen Ska testa med medföljande vårtan men efter googlingen jag gjorde är jag inte hoppfull. Kanske är som den andre påpeka, måndagsex.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Sötast

Hur upplever ni stabiliteten i steamvr + virtual desktop + oculus quest2?

Jag får en känsla av att det är min dator som är för gammal.
4670K + 16GB ram + 1070 - den är alltså verkligen i allra klenaste laget.
Jag har dock märkt att jag oftast når 72fps eller mer.... (vilket jag inte förväntade mig)

Men jag har också 1-5 krasher per dag i diverse spel.

Ex HL alyx - krashar 2-3 ggr / spelsession (2H)
boneworks - krashar konstant
dirt - krashar 1-2 ggr per vecka

Krashar ni mycket, eller är det så att en uppgradering är medicinen?
Väntar på black friday just nu nu.... så jag hoppas på att det är lösningen

Permalänk
Medlem

Jag kör på en i7-2600k (fortfarande) med 24 GB ram och en 2080.
Kan inte komma ihåg att HL:Alyx krashat någon gång. Inte Lone Echo heller.
Skulle jag gå chansa på nåt så skulle jag misstänka någon drivrutin. Men vilken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Hur upplever ni stabiliteten i steamvr + virtual desktop + oculus quest2?

Jag får en känsla av att det är min dator som är för gammal.
4670K + 16GB ram + 1070 - den är alltså verkligen i allra klenaste laget.
Jag har dock märkt att jag oftast når 72fps eller mer.... (vilket jag inte förväntade mig)

Men jag har också 1-5 krasher per dag i diverse spel.

Ex HL alyx - krashar 2-3 ggr / spelsession (2H)
boneworks - krashar konstant
dirt - krashar 1-2 ggr per vecka

Krashar ni mycket, eller är det så att en uppgradering är medicinen?
Väntar på black friday just nu nu.... så jag hoppas på att det är lösningen

Hårdvaran i sig bör inte orsaka krasher som du beskriver. Jag hade också ett GTX 1070 fram tills jag uppgraderade till 3070 förra veckan, det funkade prima för mig. Jag skulle också tippa på drivrutiner. Installera Display Driver Uninstaller som avinstallerar drivrutinerna och installera sedan dem på nytt genom GeForce Experience.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Sötast

Jag har haft detta problem i spel som ex PUBG och Rust också, så pass att jag slutade spela dem.
Har haft andra stabilitetsproblem de senaste 2 åren också, krasher av olika slag så jag tror det är prollen/moderkortet som är uppgivet faktiskt.

Även om jag håller med er generellt, drivers är ett rimligt fel. Men har installerat om datorn ett flertal gånger redan för att försöka lösa det på plattskärmsspel också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Har Elite utan batteri. Funderar på att köpa denna.

gör det inte köp en powerbank istället

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Medlem

"Oculus Quest Can Now Cast To PC, App Getting ‘Spectator Mode’ Next Year"

https://uploadvr.com/quest-pc-casting-spectator-mode/

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Såg HTC Vive Cosmos adaptersats i tipstråden. Tror ni som är lite insatta att det går att fästa i quest 2 original strap?

https://www.elgiganten.se/product/gaming/vr-gaming/66865/htc-...

Förtydligade lite
Permalänk
Medlem

För er andra som använder link så tänkte jag tipsa om denna:

https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B08H49BFG5/ref=ppx_yo_d...

Efter enklare test så fungerar den utmärkt i kombination med Oculus egna linkkabel. Testade med 500 Mbit iställt i debugtool och det funkade kalas. Trevlig att få ett par extra meter när USB-C porten är på baksidan av datorn långt in under skrivbordet.

Hade missat att jag fick med två kablar i kitet. Det gick inte att koppla in 2+2+5 dock. Förbindelsen mellan headset och dator flappade hela tiden,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag har haft detta problem i spel som ex PUBG och Rust också, så pass att jag slutade spela dem.
Har haft andra stabilitetsproblem de senaste 2 åren också, krasher av olika slag så jag tror det är prollen/moderkortet som är uppgivet faktiskt.

Även om jag håller med er generellt, drivers är ett rimligt fel. Men har installerat om datorn ett flertal gånger redan för att försöka lösa det på plattskärmsspel också

Jag har exakt samma system (4670K, 16GB RAM och 1070) och har inte haft krascherna du nämner. Hade problem med Alyx precis när det släpptes för att jag inte hade någon växlingsfil på disken som spelet installerades på, men det löste sig av att lägga till en sådan (satte 8-16GB) och jag tror Valve patchade till den bristen.

Du har inte någon fläkt som har lagt av så att den överhettar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaphood:

För er andra som använder link så tänkte jag tipsa om denna:

https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B08H49BFG5/ref=ppx_yo_d...

Efter enklare test så fungerar den utmärkt i kombination med Oculus egna linkkabel. Testade med 500 Mbit iställt i debugtool och det funkade kalas. Trevlig att få ett par extra meter när USB-C porten är på baksidan av datorn långt in under skrivbordet.

Hade missat att jag fick med två kablar i kitet. Det gick inte att koppla in 2+2+5 dock. Förbindelsen mellan headset och dator flappade hela tiden,

Borde väl vara denna?

https://www.amazon.se/f%C3%B6rl%C3%A4ngningskabel-C-hanadapte...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Rolig notis, Quest 2 har inte ens varit ute 1 vecka och tråden är redan lika stor som Quest 1 tråden.
Måste betyda nått

Mindre än en månad efter release och denna tråden är nu på 2000 inlägg.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara samma, ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaphood:

Ser ut att vara samma, ja.

Varför köper du från Tyskland?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Någon som använder Elite-rem och har extern powerbank?

Hur har ni löst det då? Vilken powerbank?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Varför köper du från Tyskland?

Beställde andra saker samtidigt och de fanns inte på .se. Tänkte inte på att länka till .se nu när jag gjorde inlägget. Bra att det finns de som kan tänka ett steg längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaphood:

Beställde andra saker samtidigt och de fanns inte på .se. Tänkte inte på att länka till .se nu när jag gjorde inlägget. Bra att det finns de som kan tänka ett steg längre

Ha, ha

Ja, tycker att sortimentet på .se är lite dåligt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Någon som använder Elite-rem och har extern powerbank?

Hur har ni löst det då? Vilken powerbank?

Om du backar ett par sidor så har jag skrivit om 20,000mAh powerbank samt fäste för detta från Amazon Tyskland för totalt strax under 500:-.

Edit: Länk till post #18715514

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schiznit:

Om du backar ett par sidor så har jag skrivit om 20,000mAh powerbank samt fäste för detta från Amazon Tyskland för totalt strax under 500:-.

Tackar!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Här är den:

#18715514

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schiznit:

Bra service! Tack igen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10