Permalänk

En jävla massa böjjda pins! LGA775

Tjena! Jag har ett moderkort (LGA775) som jag råkade fucka upp en jävla massa pinns på. Undrar är det ens möjligt o rädda detta eller är de mer värt o köpa en ny bräda istället?

Och hur fasen fixar man dessa pins???Socket

Permalänk
Medlem

Misstänker du skojar med oss men den där blir aldrig vad den var.

Permalänk

Om det ens går att rädda snackar vi väldigt många timmar. Jag hade inte ens försökt, du hittar säkert en sådan bräda för några hundralappar.

Permalänk
Skrivet av Spiffman:

Misstänker du skojar med oss men den där blir aldrig vad den var.

Skrivet av svan_lind89:

Om det ens går att rädda snackar vi väldigt många timmar. Jag hade inte ens försökt, du hittar säkert en sådan bräda för några hundralappar.

Alright, de låter som de bara o skrota xD Saken e den att då måste man beställa från AliExpress. O de tar ju liksom 2 veckor. Så frågan var om de vart mer värt o fixa de eller vänta på brädan. Men de låter som de väl lika bra o beställa en ny bräda istället xD Jag alldrig hållt på med LGA775 tidigare. Dessa pins är lite annorlunda Har bars tidigare hållt på med AM4 amds cpus, o dem pinsen är ju lite enklare o böja tbx

Permalänk
Skrivet av SourceCreations:

Alright, de låter som de bara o skrota xD Saken e den att då måste man beställa från AliExpress. O de tar ju liksom 2 veckor. Så frågan var om de vart mer värt o fixa de eller vänta på brädan. Men de låter som de väl lika bra o beställa en ny bräda istället xD Jag alldrig hållt på med LGA775 tidigare. Dessa pins är lite annorlunda Har bars tidigare hållt på med AM4 amds cpus, o dem pinsen är ju lite enklare o böja tbx

Lägg upp en köpesannons här på Swec, finns garanterat någon som ruvar på ett gammalt LGA775.

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Medlem

Kolla tradera också, finns mycket skräp där

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Rog strix B450-F gaming | 16GB XPG spectrix D60G CL 14 | Gigabyte 2060 Super Aorus | NZXT C650 | NZXT Kraken X62 | NZXT H510 elite

Permalänk

hitta ett begagnat 775 modermodem borde inte vara helt omöjligt tycker man även om sockeln är typ 10-15 år gammal nånting.

finkamma blocket osv borde väl gå att hitta någon gammal holk för typ 500-700:- du kan sno modermodemet ifrån.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

hitta ett begagnat 775 modermodem borde inte vara helt omöjligt tycker man även om sockeln är typ 10-15 år gammal nånting.

finkamma blocket osv borde väl gå att hitta någon gammal holk för typ 500-700:- du kan sno modermodemet ifrån.

Lite väl i hugga i 500kr när de finns för 200kr nya på aliexpress. Sedan också pga man inte själv skall sitta på datorn utan den skall säljas vidare så blir de lite väl mkt kanske

Permalänk
Skrivet av SourceCreations:

Lite väl i hugga i 500kr när de finns för 200kr nya på aliexpress. Sedan också pga man inte själv skall sitta på datorn utan den skall säljas vidare så blir de lite väl mkt kanske

plus moms 50:- + postmords straffavgift för import 75:-.

totalt 325:-

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Finns på tradera för 50 riksdaler!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Rog strix B450-F gaming | 16GB XPG spectrix D60G CL 14 | Gigabyte 2060 Super Aorus | NZXT C650 | NZXT Kraken X62 | NZXT H510 elite

Permalänk
Skrivet av SourceCreations:

Lite väl i hugga i 500kr när de finns för 200kr nya på aliexpress. Sedan också pga man inte själv skall sitta på datorn utan den skall säljas vidare så blir de lite väl mkt kanske

Vet inte om jag personligen hade vågat lita på ett moderkort från Aliexpress, men det är ju bara jag såklart. Som flera andra skrivit så finns det ett gäng på tradera för i princip ingenting samt välkända tillverkare!

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4