Cyberpunk 2077 försenas igen – sjösätts i december

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att planera release till 2077? *badum tzzz*

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Hand upp alla som jobbar som utvecklare och som aldrig sjutit upp en release flera gånger

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Jag förstår att kidsen idag är otåliga med precis allt, men det är väl för sjutton bättre att dom inte snabbar sig igenom det sista och släpper en produkt som måste patchas till förbannelse så snart den är släppt. Eftersom spelet dessutom är så stort så kommer det säkerligen ändå finnas en hel del buggar i början. Funderar därför själv på att vänta lite med att spela, tills det värsta buggarna i alla fall är fixade.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Valvar:

Hoppas att det innebär att utvecklarna inte behöver genomlida mer crunch.

Permalänk
Medlem

med lite tur kanske man fått sitt RTX 3080 till dess..

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

med lite tur kanske man fått sitt RTX 3080 till dess..

Japp

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

Cyberpunked

Sluta jinxa @Jompa79

Börjar hattarna ta slut eller?

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Jag tror inte att spelet kommer i år. Det kommer säkert försenas igen. Kanske April-Maj 2021?

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Blir aldrig så glad som när jag läser att en utvecklare skjutit upp sin release på ett AAA-Spel, alla utvecklare/utgivare borde titta på CDPR och lära sig nånting, kommer ni ihåg dem dagarna när spel släpptes och dem var kompletta? tänk om vi kunde få tillbaks dem dagarna, istället för den skiten vi har nu med spel som är 20% klara vid "RELEASE"

Permalänk
Medlem

Från 2012 trailern:

Permalänk
Medlem

Frustrerande! Varför inte släppa till PC först och konsoller senare för en gångs skull.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Trodde det gått guld, väldigt amatörmässigt hanterat sen dom börja skjuta upp släppet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Blir aldrig så glad som när jag läser att en utvecklare skjutit upp sin release på ett AAA-Spel, alla utvecklare/utgivare borde titta på CDPR och lära sig nånting, kommer ni ihåg dem dagarna när spel släpptes och dem var kompletta? tänk om vi kunde få tillbaks dem dagarna, istället för den skiten vi har nu med spel som är 20% klara vid "RELEASE"

Problemet är inte att spelet inte är klart utan att spelet inte är tillräckligt bra. De har helt enkelt inte ett nytt Witcher 3 och väljer därför att försöka tweaka spelet vilket gör att de skjuter upp release gång på gång.

Spelet kommer dessutom inte vara "komplett" vid release heller utan extra spellägen som multiplayer osv kommer läggas till senare, vilket de varit helt öppna med.

Permalänk
Visa signatur

ʜᴀʟᴏɢᴇɴ - ᴜ ɢᴏᴛ ᴛʜᴀᴛ
0:32 ━❍──────── -3:08
↻ ⊲ Ⅱ ⊳ ↺
VOLUME: ▁▂▃▅▆▇ 100%

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Problemet är inte att spelet inte är klart utan att spelet inte är tillräckligt bra. De har helt enkelt inte ett nytt Witcher 3 och väljer därför att försöka tweaka spelet vilket gör att de skjuter upp release gång på gång.

Spelet kommer dessutom inte vara "komplett" vid release heller utan extra spellägen som multiplayer osv kommer läggas till senare, vilket de varit helt öppna med.

Du glömde skriva "jag tror" framför. Eller kikade du direkt i kristallkulan?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Problemet är inte att spelet inte är klart utan att spelet inte är tillräckligt bra. De har helt enkelt inte ett nytt Witcher 3 och väljer därför att försöka tweaka spelet vilket gör att de skjuter upp release gång på gång.

Spelet kommer dessutom inte vara "komplett" vid release heller utan extra spellägen som multiplayer osv kommer läggas till senare, vilket de varit helt öppna med.

Jag är 90% säker på att någon för 1-2 dagar sedan hittade en kritisk bugg som de nu fixat och behöver testa om allt. Det tar veckor bara det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Du glömde skriva "jag tror" framför. Eller kikade du direkt i kristallkulan?

Jag är inte helt efterbliven och kan läsa vad de skriver mellan raderna i deras officiella uttalanden. Spelet har varit "klart" länge men de är inte nöjda med produkten. De gör helt rätt att då skjuta upp releasen istället för att släppa ett mediokert spel. Det är dock inte helt enkelt att tweaka fram ett bra spel utan att göra stora ändringar i grunden så de har det inte lätt. Vi får se i december (eller 2022) om de lyckades eller inte.
Jag hoppas de lyckas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Jag är inte helt efterbliven och kan läsa vad de skriver mellan raderna i deras officiella uttalanden. Spelet har varit "klart" länge men de är inte nöjda med produkten. De gör helt rätt att då skjuta upp releasen istället för att släppa ett mediokert spel. Det är dock inte helt enkelt att tweaka fram ett bra spel utan att göra stora ändringar i grunden så de har det inte lätt. Vi får se i december (eller 2022) om de lyckades eller inte.
Jag hoppas de lyckas!

Jag skrev aldrig att du är efterbliven, men det där är inget annat än rena spekulationer.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Tror de har problem med AMDs senaste drivrutiner

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Sötast

TACK för att ni åter försenar spelet, det visar att ni sätter produkten framför gnälliga barn som VILL HA SIN KAKA NU!

Stor eloge till de företag som försenar sina produkter för att kunna leverera dem på ett vis de är stolta över.
Det är hela skillnaden mellan skitföretag som släpper skitprodukter och företag som man kan se upp till.

Permalänk
Medlem

Jag förstår varför Rockstar Games jobbar på ett spel mer än 5 år och inte nämner något datum tills dem verkligen känner för att det blir färdigt. CD Projekt Red verka inte fatta det och har bråttom att få ut ett datum när dom inte är 100% säker att de bli färdigt tills dess.

Men som tidigare skrev de kan också va bra för vi kan ju ändå inte köpa nya grafikkort ur 3000 serien och big navi på ingång så de blir ju ändå bra. Men ändå tragiskt från CD Projekt Red.

Men andra sidan så lär det ändå inte komma någon snö i December så om det bli något släpp då så blir de perfekt, utan snö är de ingen jul.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Jompa79:

Jag är inte helt efterbliven och kan läsa vad de skriver mellan raderna i deras officiella uttalanden. Spelet har varit "klart" länge men de är inte nöjda med produkten. De gör helt rätt att då skjuta upp releasen istället för att släppa ett mediokert spel. Det är dock inte helt enkelt att tweaka fram ett bra spel utan att göra stora ändringar i grunden så de har det inte lätt. Vi får se i december (eller 2022) om de lyckades eller inte.
Jag hoppas de lyckas!

"A delayed game is eventually good, but a rushed game is forever bad."

Permalänk

Bara bra att dom väntar om dom inte är nöjda.

Men den tvittringen som postades tidigare i tråden är ju rätt Kalle Anka om den är sann.

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem

Blir att ändra min semester till 10-11 december i stället.
Drygt. Lär få en kommentar på jobbet imorgon. En kollega som pikat mig hela sommaren att dom kommer försena spelet igen.

Det enda positiva är att man har gott om tid att ta reda på vilket av alla eftermarknadskort som egentligen är det bästa grafikkortet. Sen hinns det med en black friday också. Lär finnas många fynd i processor och grafikkortskategorin i år.

Permalänk
Medlem

Vad hinner man göra på 21 dagar som inte kunnat fixas i en patch? obs inte ens hypad eller cynisk, bara nyfiken

Permalänk
Medlem

Underbart, då kanske man hinner få tag i sitt 3080 och ryzen 5900

Visa signatur

CPU - Amd Ryzen 9 5900X /// CPU Cooler - be quiet! Dark Rock 4
/// GPU - MSI 3080 Suprim X/// PSU - Corsair RM850i /// MB - Gigabyte aorus 570x pro /// RAM - G.Skill 32GB 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo /// Case - Phanteks Eclipse P500A D-RGB

Permalänk
Medlem

Tycker inte speltillverkarna ska stressa fram spel. Hur gick de för d3? Eller reforged? Finns många exempel. Men när man startar ett spel första gången och spelar igenom första gången blir de en upplevelse och fuckar speltillverkarna upp den första upplevelsen så är de kört. De blir inte roligare andra gången även om de är buggfritt. De är min åsikt.

Permalänk
Medlem

Var väl klart för pc för ett halvår sen eller nåt liknande ,nu blir det mer konsol-förseningar, men blivit mer & mer ointresserad av detta spel ångrar lite att jag förbeställde detta verkar bli mindre & mindre ett riktigt rollspel & mer ett nytt gta liknande spel med fokus på panga panga & bilkörning.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

TACK för att ni åter försenar spelet, det visar att ni sätter produkten framför gnälliga barn som VILL HA SIN KAKA NU!

Stor eloge till de företag som försenar sina produkter för att kunna leverera dem på ett vis de är stolta över.
Det är hela skillnaden mellan skitföretag som släpper skitprodukter och företag som man kan se upp till.

Absolut, släpp det sommaren 2026 👍 lagom till alla fått sina 3080. En release som även den gick smärtfritt.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Sötast
Skrivet av Limpanax:

Vad hinner man göra på 21 dagar som inte kunnat fixas i en patch? obs inte ens hypad eller cynisk, bara nyfiken

Nu vet jag inte hur stort utvecklarteamet är eller vad det är de ska fixa.
Men låt säga att det är något i koden och de har 20 programmerare.

Det är en crunch så det blir väl typ 18 dagars arbete a 10-12H/dag x 20 pers = 3600 - 4320 arbetstimmar.
Jag skulle tro att man kan fixa en del, det är ju trots allt runt 2 års arbete för en person...

Hela teamet är runt 500 pers och om låt säga hälften av dem lägger lite tid på diverse upp piffningar och fixar så är det nog ett eller två resultat som nås på detta.