Nytt ITX Bygge med 3080. Budget 20k+

Permalänk
Medlem

Jag vill inte låta negativ, men jag vänder mig till TS här. Jag respekterar till fullo ditt intresse för att stoppa in högkvalitativa komponenter i ett litet format! Men jag undrar om du tror att ett NCase m1 kommer att kunna hantera värmen från en i9 och 3080?

Jag själv sitter nämligen med ett ITX-bygge i sign - ett riktigt genomtänkt men trångt bygge, och funderar själv på ett 3080. Men jag är oerhört osäker om mitt chassi kommer att gilla värmen från ett 3080 som vi inte vet något om, men gissar kommer avge en hel del värme?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag vill inte låta negativ, men jag vänder mig till TS här. Jag respekterar till fullo ditt intresse för att stoppa in högkvalitativa komponenter i ett litet format! Men jag undrar om du tror att ett NCase m1 kommer att kunna hantera värmen från en i9 och 3080?

Jag själv sitter nämligen med ett ITX-bygge i sign - ett riktigt genomtänkt men trångt bygge, och funderar själv på ett 3080. Men jag är oerhört osäker om mitt chassi kommer att gilla värmen från ett 3080 som vi inte vet något om, men gissar kommer avge en hel del värme?

Återstår att se vad 3080 genererar för värme i chassit, men folk (mig inkl.) kör maxade komponenter i SFF.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag vill inte låta negativ, men jag vänder mig till TS här. Jag respekterar till fullo ditt intresse för att stoppa in högkvalitativa komponenter i ett litet format! Men jag undrar om du tror att ett NCase m1 kommer att kunna hantera värmen från en i9 och 3080?

Jag själv sitter nämligen med ett ITX-bygge i sign - ett riktigt genomtänkt men trångt bygge, och funderar själv på ett 3080. Men jag är oerhört osäker om mitt chassi kommer att gilla värmen från ett 3080 som vi inte vet något om, men gissar kommer avge en hel del värme?

jag har läst att cooler master nr2000 eller nzxt h1 ska vara bra på att hantera värmen får man fråga vilket chassi du sitter på

Permalänk
Skrivet av Grusburk:

Måste man modda eller något för att få dem att bli stödda, då skriver officiellt.

Yeah I might have found a ITX card for my current setup so I can use that for now in the NCase until AMD announces their stuff and their stuff. My biggest loss from this will be going down to 16 ram while waiting, but don't think it will matter that much.

Skrivet av Super Älg:

Then just buy 32 now? The prices have improved a lot but they actually took a slight upturn for the last week or two. It is possible that it won't go any lower.

Skrivet av Grusburk:

Would the ones you recommended for AMD work well for intel also if it would show that the 4000 series is lackluster? Doesn't really matter if they are a bit more expensive than the ones you linked for Intel. Just want to make sure that they will work well

I think I may have misunderstood before what you currently plan to do. So you have found a x270 ITX board and plan to use it with your existing 6700k CPU and existing memory? In that case if you have checked and it is all compatible, there would be no need to buy any memory now it seems.

Anyway just to answer your question:

Firstly, Ryzen 4xxx CPU's (Zen 3, not Zen 2 APU's) will include one or more model(s) faster than the 10900K in most if not all games, or I will eat my virtual hat.

Secondly, the difference between the RAM types I suggested earlier is the XMP profile stored in the memory module. ie. The speed and timing settings such as 3600, 16, 16, 16, 24, etc. The Trident Z Neo (F4-3600C16D-32GTZN) has an XMP profile set up for AMD. The original Trident Z (F4-3600C16D-32GTZR) has an XMP profile set up for Intel. Both types of module should work on either platform automatically at default "JEDEC" settings. To get the speed that was paid for, the XMP profile should be enabled in the settings available at bootup of the system. That is when the memory can be unstable or fail to connect if the XMP profile does not suit that platform. However it is possible with typical motherboards to put the memory settings in manually instead. Then the memory can be made to work fully on either platform.

One way to set up the memory manually is to input the main settings and leave the rest on auto. (The are accessible via the boot menu.) A better and more thorough way to do it is to use a calculation tool that gives recommended values for all the settings and then to set them all manually. That takes patience and care because there are dozens of parameters. The calculation tool I use for Ryzen is called "DRAM Calculator for Ryzen" by 1usmus. It doesn't cover all memory types but it does cover the types I suggested. I don't know whether there is a similar calculation tool for Intel, but I happened to see a few complaints on forums about a lack of a similar tool.

If manual settings are more feasible on AMD than Intel, then the GTZR (Trident Z F4-3600C16D-32GTZR) might be a simpler choice that could be used on Intel or feasibly set up manually for AMD. That logic only applies if you are prepared to set up memory manually if required. But... If you have an old motherboard and CPU on Intel, I don't know whether the XMP profile in the GTZR is suitable for the older platform. It would pay you to research that first if you are thinking the GTZR might be the simpler choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag vill inte låta negativ, men jag vänder mig till TS här. Jag respekterar till fullo ditt intresse för att stoppa in högkvalitativa komponenter i ett litet format! Men jag undrar om du tror att ett NCase m1 kommer att kunna hantera värmen från en i9 och 3080?

Jag själv sitter nämligen med ett ITX-bygge i sign - ett riktigt genomtänkt men trångt bygge, och funderar själv på ett 3080. Men jag är oerhört osäker om mitt chassi kommer att gilla värmen från ett 3080 som vi inte vet något om, men gissar kommer avge en hel del värme?

NCase är rätt känt för att vara ett av de bästa ITX chassin för luftflöde. Med AIO på sidebracketen med intake med 2 st noctua och exhaust med 2 st noctura på ett XC3 EVGA 3080 tror jag inte i verkligheten ska vara några problem, sen tror jag definitivt att det finns utrymmet för att undervolta. Fanns rätt stor undervoltningspotential med 2080ti t.ex.

Däremot med foundersedition blir jag lite mer eftertänksam, för då skulle intake behöva ske på botten under via de 2 fläktarna in i gpun för att sedan också sprida varmluft upp i chassit där aion är, frågan är om man då skulle köra intake på de i aion ändå eller exhaust är väl frågan, och om det ens räcker till för att luften kommer in i chassit på det sättet.

Optimum tech körde NCase ett längre tag och har sagt att det utan tvekan är bästa ITX performance wise för luftflöde osv. Och han körde reference 2080ti och i9 samt ryzen 3950X utan problem med Kraken x52. Han har också diskuterat en del om att 3080 inte kommer fungera bra i sandwich cases, men tror inte att det ska vara några problem för NCase, särskilt nu med version 6 som är ventilerad längst helavägen på sidopanelerna.

NCase är väldigt bra med deshroud modding också, där många köper arctic accelero v3 och tar bort fläktarna, då gpun får exakt passform för caset för att trycka kylflänsarna direkt mot fläktarna i botten, detta har visat en decrease på ca 10C, däremot är väl från om arctic acceloro v3 kommer fungera med 3080.

Så jag känner mig relativt säker på att 3080 inte ska vara ett problem för Ncase iaf inte XC3 EVGA 3080, men founders är ett stort ?, men jag är väldigt taggad på founders för jag tror Nvidia har gjort något grymt med deras kylning.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av Super Älg:

I think I may have misunderstood before what you currently plan to do. So you have found a x270 ITX board and plan to use it with your existing 6700k CPU and existing memory? In that case if you have checked and it is all compatible, there would be no need to buy any memory now it seems.

Anyway just to answer your question:

Firstly, Ryzen 4xxx CPU's (Zen 3, not Zen 2 APU's) will include one or more model(s) faster than the 10900K in most if not all games, or I will eat my virtual hat.

Secondly, the difference between the RAM types I suggested earlier is the XMP profile stored in the memory module. ie. The speed and timing settings such as 3600, 16, 16, 16, 24, etc. The Trident Z Neo (F4-3600C16D-32GTZN) has an XMP profile set up for AMD. The original Trident Z (F4-3600C16D-32GTZR) has an XMP profile set up for Intel. Both types of module should work on either platform automatically at default "JEDEC" settings. To get the speed that was paid for, the XMP profile should be enabled in the settings available at bootup of the system. That is when the memory can be unstable or fail to connect if the XMP profile does not suit that platform. However it is possible with typical motherboards to put the memory settings in manually instead. Then the memory can be made to work fully on either platform.

One way to set up the memory manually is to input the main settings and leave the rest on auto. (The are accessible via the boot menu.) A better and more thorough way to do it is to use a calculation tool that gives recommended values for all the settings and then to set them all manually. That takes patience and care because there are dozens of parameters. The calculation tool I use for Ryzen is called "DRAM Calculator for Ryzen" by 1usmus. It doesn't cover all memory types but it does cover the types I suggested. I don't know whether there is a similar calculation tool for Intel, but I happened to see a few complaints on forums about a lack of a similar tool.

If manual settings are more feasible on AMD than Intel, then the GTZR (Trident Z F4-3600C16D-32GTZR) might be a simpler choice that could be used on Intel or feasibly set up manually for AMD. That logic only applies if you are prepared to set up memory manually if required. But... If you have an old motherboard and CPU on Intel, I don't know whether the XMP profile in the GTZR is suitable for the older platform. It would pay you to research that first if you are thinking the GTZR might be the simpler choice.

Yes I might have a z170 Fatality ITX inc, which is compadable with my current set up, until the announcement and everything else is done.

Yeah I'll just wait with buying new ram until I know which cpu I am gonna buy after the announcement, manual timing is too much to read into

Also if you missed, I wrote that according to swedish stores 3080 will be released by 15:00 17 September, so maybe the same goes for founders editions, since that time is probably set by Nvidia themselves.

So that's the time at least F5 swedish store sites such as inet komplett, webhallen, dustin. ETC

Ur awesome dude, thanks a lot for the help!

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag vill inte låta negativ, men jag vänder mig till TS här. Jag respekterar till fullo ditt intresse för att stoppa in högkvalitativa komponenter i ett litet format! Men jag undrar om du tror att ett NCase m1 kommer att kunna hantera värmen från en i9 och 3080?

Jag själv sitter nämligen med ett ITX-bygge i sign - ett riktigt genomtänkt men trångt bygge, och funderar själv på ett 3080. Men jag är oerhört osäker om mitt chassi kommer att gilla värmen från ett 3080 som vi inte vet något om, men gissar kommer avge en hel del värme?

Very good point. I keep forgetting about the wattage of the 10900K. IMO that factor should seal the deal for AMD. The NCase M1 with a 240mm AIO for the CPU and a 3080 will be hotter and/or louder than on AMD, especially Zen 3. A 240mm AIO and the hot ambient inside will probably limit the 10900K's potential. Undervolting the CPU and graphics card to optimise thermals at the normal performance is a good idea in SFF normally. In the 10900K configuration though, the undervolting should probably go further to the extent that performance is compromised. The 3080 would be viable in the Ncase M1, especially with a little undervolt and an AMD CPU to save heavily on heat load.

If gaming is the priority a limit of 8 cores might also be ideal, but that needs to wait for the Zen 3 benchmarks.

PS. Optimum Tech built a dual 240mm radiator custom loop in an Ncase M1 including a water cooled graphics card and it went together nicely with easily enough room. That could let a 3080 really ramp up. Even a 3090 could work OK that way I suspect. It is something I'd like to do myself.

Permalänk

@Grusburk: Thanks, you're welcome. And thanks for the tip about the start time. That interim solution is a great way to go. You will also get first hand experience about the thermals and what the case can do.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

jag har läst att cooler master nr2000 eller nzxt h1 ska vara bra på att hantera värmen får man fråga vilket chassi du sitter på

Define Nano S, kika gärna på mitt galleri för att få en bättre bild

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Define Nano S, kika gärna på mitt galleri för att få en bättre bild

Nano S är ett finfint chassi (har ett själv ) men vill man ha riktigt litet så är det inte rätt val. Det är väl ungefär dubbelt så stort som Ncase M1.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Nano S är ett finfint chassi (har ett själv ) men vill man ha riktigt litet så är det inte rätt val. Det är väl ungefär dubbelt så stort som Ncase M1.

Absolut är det så!
Däremot tycker jag inte att det är omotiverat stort. Tänk dig en 240mm i toppen som vattenkyler ett framtida RTX 3080, då hade chassit varit bokstavligt talat proppfullt, vilket absolut tilltalar mig. Jag gillar inte dödutrymme Men visst, det är stort för att vara ett ITX, men ändå tycker jag att det är alldeles perfekt för vad jag har för behov av att vilja stoppa in!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Absolut är det så!
Däremot tycker jag inte att det är omotiverat stort. Tänk dig en 240mm i toppen som vattenkyler ett framtida RTX 3080, då hade chassit varit bokstavligt talat proppfullt, vilket absolut tilltalar mig. Jag gillar inte dödutrymme Men visst, det är stort för att vara ett ITX, men ändå tycker jag att det är alldeles perfekt för vad jag har för behov av att vilja stoppa in!

Snyggt bygge, slevat själv?

Ska du uppgradera cpu när du skaffar 3080?

PS: En nice video med NCase som kör custom loop med 10900k och 2080ti
https://www.youtube.com/watch?v=agMUqqhtaAA

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Snyggt bygge, slevat själv?

Ska du uppgradera cpu när du skaffar 3080?

Tack så mycket, nej det är original från Corsair! Funderar på svart sleeve i framtiden när jag byter PSU?
Hm.. Jaa CPU är ju frågan. Jag kommer inte i ett första steg att uppgradera CPU. Utan jag tänker mig en utbytesplanering där jag nu i ett första steg byter grafikkort, CPU,RAM och MB tänker jag att jag lägger energi på när DDR5 kommer!

Jag hoppas inte att min 6700K kommer att flaska allt för mycket...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Tack så mycket, nej det är original från Corsair! Funderar på svart sleeve i framtiden när jag byter PSU?
Hm.. Jaa CPU är ju frågan. Jag kommer inte i ett första steg att uppgradera CPU. Utan jag tänker mig en utbytesplanering där jag nu i ett första steg byter grafikkort, CPU,RAM och MB tänker jag att jag lägger energi på när DDR5 kommer!

Jag hoppas inte att min 6700K kommer att flaska allt för mycket...

Jag har utgått rätt mycket utifrån denna artikel gällande flaskande av 6700k för 2080ti så tänker att det borde vara liknande om inte värre siffror med 3080 då. Det är i princip därför jag känner att det är dags för utbyte. Däremot har jag ju nu fått tag i en säljare av ett z170 itx så jag kan fortsätta med samma setup tills vidare announcement av AMD och bara uppgradera GPU till 3080, om jag får tag på ett kort dvs.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Jag har utgått rätt mycket utifrån denna artikel gällande flaskande av 6700k för 2080ti så tänker att det borde vara liknande om inte värre siffror med 3080 då. Det är i princip därför jag känner att det är dags för utbyte. Däremot har jag ju nu fått tag i en säljare av ett z170 itx så jag kan fortsätta med samma setup tills vidare announcement av AMD och bara uppgradera GPU till 3080, om jag får tag på ett kort dvs.

Känner igen den artikeln, och vid första anblick ser det katastrofalt ut! Men sen började jag fundera lite - jag kör med 4K, och då verkar CPU'n gå hand i hand med grafikkortet. Så visst, med 720p ser man ju verkligen hur en snabbare CPU springer segervarv runt 6700K, men i alla fall för mig så kommer inte verkligheten att avspegla resultaten för 720p.

Men absolut, det ÄR dags för en plattformsuppgradering för mig också, men jag försöker verkligen hålla ut till DDR5.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Känner igen den artikeln, och vid första anblick ser det katastrofalt ut! Men sen började jag fundera lite - jag kör med 4K, och då verkar CPU'n gå hand i hand med grafikkortet. Så visst, med 720p ser man ju verkligen hur en snabbare CPU springer segervarv runt 6700K, men i alla fall för mig så kommer inte verkligheten att avspegla resultaten för 720p.

Men absolut, det ÄR dags för en plattformsuppgradering för mig också, men jag försöker verkligen hålla ut till DDR5.

Jag fattar, jag kör 165hz 1440p, och när jag nyligen spelade ett spel som heter the Surge 2 låg jag på medium till low för att ligga på ens 60 fps stabilt, vilket blev en trigger punkt för mig. Vilket 3080 satsar du på för ditt bygge nu?

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Jag fattar, jag kör 165hz 1440p, och när jag nyligen spelade ett spel som heter the Surge 2 låg jag på medium till low för att ligga på ens 60 fps stabilt, vilket blev en trigger punkt för mig. Vilket 3080 satsar du på för ditt bygge nu?

Jag är helt inställd på att fortsätta på EVGA-spåret med deras Hybrid-kort. Jag gick länge i tron om att det bara kommer vara att slänga ut mitt gamla 1070 Hybrid och montera in det nya kortet precis på samma sätt, men så verkar inte bli fallet då EVGA tagit beslutet att skeppa kommande Hybrid-kort med 240mm radiator. Problemet är att EVGA bara har gjort reklam för hybridkylaren på 3080, då 3070 bara ser ut att få luftkylning.

Så jag har två val här:
Endera så funkar ett 3080 klockrent i min dator. Kortet drar inte så mycket ström och datorn kommer inte bli överdrivet varmare än mitt nuvarande 1070. Om så är fallet så är det ju bara för mig att satsa på ett EVGA Hybrid 3080. Men om jag av någon anledning skulle bli låst till att bara välja ett 3070(ti?) så hoppas jag på att EVGA likt tidigare år säljer enbart Hybridkylaren löst, och att det kanske till och med passar PCB'n för ett 3070.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag vill inte låta negativ, men jag vänder mig till TS här. Jag respekterar till fullo ditt intresse för att stoppa in högkvalitativa komponenter i ett litet format! Men jag undrar om du tror att ett NCase m1 kommer att kunna hantera värmen från en i9 och 3080?

Jag själv sitter nämligen med ett ITX-bygge i sign - ett riktigt genomtänkt men trångt bygge, och funderar själv på ett 3080. Men jag är oerhört osäker om mitt chassi kommer att gilla värmen från ett 3080 som vi inte vet något om, men gissar kommer avge en hel del värme?

Denna kanal har en massa videor med 3080/3090-byggen i SSF-chassin. Jag planerar själv ett bygge med ncase n1 med i9 9900k (som jag redan har) samt ett deshroudat 3080 så fort jag får tag på ett kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskFisk:

Denna kanal har en massa videor med 3080/3090-byggen i SSF-chassin. Jag planerar själv ett bygge med ncase n1 med i9 9900k (som jag redan har) samt ett deshroudat 3080 så fort jag får tag på ett kort.

Kör nu med 3080, väntar på nya AMD 5900x så blir det uppdatering av mobo och cpu.

Du ser i min signatur vad min spec just nu är i Ncase.

Undervoltat kortet till 825mv 1890MHZ. 68c efter 30 min Heaven.

Vilket kort ska du köra deshroud på?

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Skrivet av Grusburk:

Kör nu med 3080, väntar på nya AMD 5900x så blir det uppdatering av mobo och cpu.

Du ser i min signatur vad min spec just nu är i Ncase.

Undervoltat kortet till 825mv 1890MHZ. 68c efter 30 min Heaven.

Vilket kort ska du köra deshroud på?

Strix verkar ok, men får utvärdera det när dom går att få tag på 😀

Förhoppningsvis kommer det chassi jag helt vill bygga i finnas tillgängligt då https://formdworks.com/products/t1 men annars blir det ncase.