Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svertel:

Där ser man. Får hoppas att det är som de skriver att de inte skickar utanför norden så Danmark, Norge och Sverige får sina kort tidigare. Undrar dock vad som händer med alla ordrar som kom den 17e om kösystemet ballade ur, de bör ju skickas innan de som kom in efter iaf.

De får man ju hoppas dom gör, annars finns de ingen chans att dom får mina pengar.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3duzakill20:

Samma kort. Bekräftelse 15:07. Inte hänt nått.

Samma.
15:06 fast Gigabyte EAGLE.
Inget knyst alls....
Så dålig launch sett till återförsäljare, AIB och mestadels Nvidia xD

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

En batch ventus in rullandes. Jimms får in 40st på måndag.

Edit: fast det är en finskt företag, trolitvist har dom blivit jämt fördelat till andra länder också

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem

Fick iväg min beställning på ett 3090 TUF OC från Webhallen 15:02 på releasedagen, inte hört ett ord sedan dess. Kommunikationen hade kunnat vara så mycket bättre, genom hela ledet. Men det är väl bara vänta en vecka till.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muppetlord:

Någon som lyckats få hem ett EVGA kort ännu? Sitter tålmodigt o väntar på mitt kort från Inet.

Inet skickade min EVGA 3080 XC3 idag.

Permalänk
Medlem

Har SweClockers-favoriten Inet berättat varför de inte håller sig till kampanjpriset?

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5509003
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5509010

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Har SweClockers-favoriten Inet berättat varför de inte håller sig till kampanjpriset?

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5509003
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5509010

@inet någon kommentar?

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Undermåliga uppdateringar från Webhallen på alla sätt och vis. Alla rtx 3080 är ”gråa” dvs det går inte att så något om varken antal eller datum om inkommande leveranser. Nästan lika dåliga som Elgiganten verkar vara enl denna tråd. Skulle lagt min beställning hos Netonnet istället som verkar ha gjort mest rätt.

Nästan så att man vill gå över till röda laget.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Undermåliga uppdateringar från Webhallen på alla sätt och vis. Alla rtx 3080 är ”gråa” dvs det går inte att så något om varken antal eller datum om inkommande leveranser. Nästan lika dåliga som Elgiganten verkar vara enl denna tråd. Skulle lagt min beställning hos Netonnet istället som verkar ha gjort mest rätt.

Nästan så att man vill gå över till röda laget.

Welcome to the dark side

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk

NU FINNS FE PÅ NVIDIAS HEMSIDA!!! https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/buy/

Fick en precis!

EDIT: nu slut

Permalänk
Medlem

Ser ut att finnas 3080FE på nvidia nu

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem

alltså. jag la den i kassan. fyllde i betalning och när jag trycker betala så står det "tyvärr är varan slut" whatttttttt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillec:

alltså. jag la den i kassan. fyllde i betalning och när jag trycker betala så står det "tyvärr är varan slut" whatttttttt

Samma här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillec:

alltså. jag la den i kassan. fyllde i betalning och när jag trycker betala så står det "tyvärr är varan slut" whatttttttt

Åh, lyckades du komma hela vägen till kassan?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

den ligger fortfarande kvar i min kundkorg.. bra sida :s

Permalänk
Medlem

3090 FE finns fortfarande att beställa om folk är sugna på det!

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Skrivet av Muppetlord:

Någon som lyckats få hem ett EVGA kort ännu? Sitter tålmodigt o väntar på mitt kort från Inet.

Yes, skickades idag. Beställde ca 15.20 på lanseringsdagen. Levereras imorrn, men är dessvärre bortrest i helgen 😤

Permalänk
Medlem

Nvidia har 3090 FE online, har en i varukorgen nu. Ifall någon va sugen så gå in snabbt!

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/buy/
3090 FE finns nu i lager på nvidias hemsida
Update 1 minute senare
Dom försvann fort...

Permalänk
Medlem

Någon som planerat eller ska köpa gigabytes sjukt feta 3080?
https://www.komplett.se/product/1168418/datorutrustning/dator...

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Har ett beställt på proshop sen den 28e. De verkar ju dock inte ha levererat ett enda kort :'(

Permalänk
Medlem

3090 e slut på nvidias hemsida nu

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Skrivet av Meowser:

Inet skickade min EVGA 3080 XC3 idag.

https://i.imgur.com/V6CSwp1.png

Najs! Förhoppningsvis inte långt innan dem får in några FTW3 då.

Och grattis btw!

Visa signatur

I9 10900k, Gigabyte 3080 Aorus Master, Corsair 32GB 3200MHz CL16, 1TB Samsung M.2 SSD, Asus Rog Strix Z490F, NZXT Kraken Z73 360mm, Lian-Li O11 Dynamic. Men viktigast av allt, svinmånga RGB fläktar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svertel:

Någon som har fått kort från Proshop än? Har ett 3080 TUF(Ej OC) beställt där och supporten kan inte svara på någonting. Antar att jag ligger långt bak i kön då jag fick bekräftelsen 15:46

Fick beställningskräftelse 15.22, ingenting än.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

nej, nu får det räcka. jag ger mig. man vänder ryggen åt i några timmar för att fira sin mors födelsedag och så missar man sin chans.

det här ska vara en dyr leksak som är värd pengarna för att den medför glädje och spänning, men allt det här har givit mig har varit besvikelse och frustration. då är det en dålig leksak tycker jag.

ramlar det ett kort i knät på mig så köper jag, men jag jagar inte mer. lycka till ni andra, hoppas verkligen att ni får era kort!

Permalänk
Medlem

Skoj ändå att det är så sjukt random.
Man vill nästan stoppa huvudet under vattnet och skrika när man är så jävla dum att man ens försöker vara "i tid" för när man tror släpp ska ske etc.


Kollat 100 gånger idag, från 06:50. Så släpps det när jag sitter i bilen på väg hem från jobbet.
Jag orkar inte ens.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Skoj ändå att det är så sjukt random.
Man vill nästan stoppa huvudet under vattnet och skrika när man är så jävla dum att man ens försöker vara "i tid" för när man tror släpp ska ske etc.


Kollat 100 gånger idag, från 06:50. Så släpps det när jag sitter i bilen på väg hem från jobbet.
Jag orkar inte ens.

japp, hade en liknande upplevelse. mindre kul är det.

Permalänk
Medlem

Jag gick o la ungen 19:55 , 20:07 släpps kortet, har varit redå i 1 dygn liksom.. helvete.. Om någon fick ett extra och känner lite medömkan så köper jag det gärna av dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Skoj ändå att det är så sjukt random.
Man vill nästan stoppa huvudet under vattnet och skrika när man är så jävla dum att man ens försöker vara "i tid" för när man tror släpp ska ske etc.


Kollat 100 gånger idag, från 06:50. Så släpps det när jag sitter i bilen på väg hem från jobbet.
Jag orkar inte ens.

Liknande scenario här... var och hämtade tjejen hos en kompis. Var borta i högst 20 min och precis då kommer de in :'(

Permalänk
Medlem

Kom igen nu