Saknar utrymme för t.ex warzone på laptopen

Permalänk
Medlem

Saknar utrymme för t.ex warzone på laptopen

Kan man använda denna att köra spel ifrån tror ni?

Seagate One Touch SSD 500GB - Svart
https://www.webhallen.com/se/product/308636-Seagate-One-Touch...
MVH,
Sebastian

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Thademan:

Kan man använda denna att köra spel ifrån tror ni?

Seagate One Touch SSD 500GB - Svart
https://www.webhallen.com/se/product/308636-Seagate-One-Touch...
MVH,
Sebastian

Ja det som är en nackdel med usb är att söktiderna ökar lite jämfört med sata men fungerar gör det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja det som är en nackdel med usb är att söktiderna ökar lite jämfört med sata men fungerar gör det.

Hej!

Okej tack för svar! Warzone är för tillfället installerat på min gamla externa hdd..det fungerar sådär att spela därifrån, tror du spelet flyter på bättre med denna?

Permalänk
Medlem

Kan du inte byta ut din hårddisk på laptopen mot en större? Eller kanske med lite tur lägga till en extra?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Thademan:

Hej!

Okej tack för svar! Warzone är för tillfället installerat på min gamla externa hdd..det fungerar sådär att spela därifrån, tror du spelet flyter på bättre med denna?

En ssd ger kortare söktider så det lär i vart fall inte bli sämre men intern montering eller bättre externt interface än usb är ju att föredra om det går.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Kan du inte byta ut din hårddisk på laptopen mot en större? Eller kanske med lite tur lägga till en extra?

Nja, då måste jag väl fixa windows osv och allt nytt där? En extern vore enklare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Thademan:

Nja, då måste jag väl fixa windows osv och allt nytt där? En extern vore enklare

Inte om du kan lägga till en extra disk, då är det bara tuta och köra.