Söka endast i valt forum och ej i underforum

Permalänk
Medlem

Söka endast i valt forum och ej i underforum

Finns det ett sätt att söka efter inlägg eller trådar i endast ett forum och inte söker i eventuella underforum? Om inte så skulle jag vilja önska denna funktionalitet, kanske som en kryssruta bredvid sökfältet och sökknappen att exkludera resultat från underforum.

När jag t.ex. vill söka efter en kommentar eller tråd i forumet Nyhetskommentarer och skriver in min sökning i textrutan ovanför forumet som heter "Sök i forumet" och sedan klickar på knappen "Sök" som är bredvid textfältet så får jag även söksvar på trådar och inlägg som är i Annonskommentarer (som är ett underforum till Nyhetskommentarer), vilket jag inte alls är intresserad av.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Det finns i dagsläget inget sätt att exkludera underforum i sökresultaten, även den stora sökfunktionen saknar den funktionalitet. Jag ser till att det lyfts internt om vi önskar komplettera sökfunktionen med följande funktionalitet och vad det skulle innebära rent tekniskt att genomföra.

/ Johan

Permalänk
Medlem

Tack för svaret!
Ett alternativ för just Nyhetskommentarer skulle ju kunna vara att flytta ut underforumet Annonskommentarer så det inte ligger under Nyhetskommentarer. Men det kanske medför andra tekniska (eller icke tekniska) svårigheter.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Det skulle tyvärr bara avhjälpa just den problematiken du påverkas av och inte laga det för gott. Vi behöver därför kika på andra tekniska lösningar än att flytta en kategori, vilket inte i sig är några tekniska beskymmer.

/ Johan