Permalänk
Bildexpert 📺

@loffman: Vad kommer en aktie kosta nästa vecka?

Vad vi vet är att Q70R är på väg bort då det är en modell från 2019. Nästa vecka kanske är billigare? Eller dyrare? Kanske är den snart slutsåld? Q70R har i alla fall genomgått sin reacykel och lär inte sjunka drastiskt.

Svaret vet du först nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Jag skulle säga ja, utan tvekan.

Skrivet av Laxpudding:

@loffman:
Vad vi vet är att Q70R är på väg bort då det är en modell från 2019. Nästa vecka kanske är billigare? Eller dyrare? Kanske är den snart slutsåld? Q70R har i alla fall genomgått sin reacykel och lär inte sjunka drastiskt.

Tack Laxpudding. Det var svaret jag behövde 😀. Förstår att det blir lite spåkula över det hela men ibland behöver man en liten knuff i rätt riktning...😀👍
Tack Shakermaker för att du fick mig att leta vidare👍
Tack till alla som svarat.

Blir en beställning på en 2019 Q70 82 tum under dagen 😀
//loffman

Permalänk
Medlem
Skrivet av loffman:

Tack Shakermaker för att du fick mig att leta vidare👍
Tack till alla som svarat.

Blir en beställning på en 2019 Q70 82 tum under dagen 😀
//loffman

Det var så lite så, hoppas du blir nöjd!

Samsung själva sålde den som lägst för 23 000 (via Benify) men den finns inte längre kvar så den håller nog på att fasas ut.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Med teven på väg så uppstår det några nya tankar som jag hoppas någon kan svara på..

Har en htpc som består av en I3 3225 ( ivy bridge) 8Gb ramminne, itx-format. Den har Intel HD 4000 inbyggd grafik. Den har fyllt alla mina behov i 1080 upplösning
Använder Kodi till det mesta men tänker att jag måste uppgradera med ett grafikkort för att det ska funka tillfredsställande med en 4k tv.
Någon som har en uppfattning om vad jag behöver uppgradera ( om något??) för att det ska flyta på bra....?
Om det är ett grafikkort som behövs, i så fall vilket?

//loffman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av loffman:

Hej alla...

Dags för en ny tv och har bestämt mig för att den ska vara över 80" stor.
Har idag en på 60" som har skött sig väl och jag har på det stora varit nöjd med den. https://www.netonnet.se/art/NoSection/lg-60ld550n/153780.9223...

Jag använder mig av en htpc och ser i princip aldrig på tv-kanaler. Det blir lite Netflix men det mesta är lokalt lagrat på htpcn.

Min budget ligger runt 20 000 kr och då begränsas ju utbudet rejält. Oled faller bort direkt och några high end modeller är bara att glömma.

Jag tycker att jag har hyggligt modesta krav och förstår att här blir det kompromisser på det mesta. Det jag absolut vill undvika är backlight bleeding och glouding vilket känns som en rimlig målsättning.

Just nu är det denna som känns mest aktuell med tanke på priset och som jag tolkar det fått hyggligt bra omdömen. https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-kd-85xg8596-85-xg8....

Så min fråga, är det någon som har några förslag på rimliga alternativ, har en sony 85xg596 och vill dela med sig eller bara vill komma med input.
//loffman

Sitter som du ca 3,5 m från TV:n och köpte mig en 65" för ett tag sen, bytte upp mig från 42" så det kändes som något enormt och man hann nästan inte se vad som hände i vänsterkanten när man kollade på något på höger kanten. Lite som att se en tennismatch, det gäller att följa bollen. Bara ett par månader senare så kändes den inte längre så stor och skulle absolut kunna klämma dit en 80" utan att tycka att det blev för mycket.
Nu är ju jag en förståndig kille så låter min 65:a vara med ett antal år till då den faktiskt gör jobbet helt ok.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10