Red Dead Redemption 2 pc "verify your game data"

Permalänk

Red Dead Redemption 2 pc "verify your game data"

Som många andra har jag problem med rdr2 launch, mitt problem är att jag köpte spelet genom Epic Store (suck) och när jag försöker starta upp spelet med hjälp av rockstar launchern så står det bara "unable to launch game, please verify your game data". Detta kan jag inte göra genom rockstars launcher då spelet inte kan hittas eller existerar i deras bibliotek. Jag har veriferat i Epic stores bibliotek utan någon lycka. Allt annat, bios, drivers, brandvägg osv är som det ska vara.
Behöver tips!

Tagit bort skrik på hjälp i rubrik /Andreaz1, mod
Permalänk
Medlem

Kan någon vänlig själ prova att trycka på Red dead Online och sedan free roam, får ni också 20 fps i online free roam? Story mode fungerar bra med 90+ fps.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

@Jonsson.Jonsson:

Samma problem här

Visa signatur

Ryzen 5900X | Sapphire 7900 XT Nitro+ Vapor-x | X470 Asus Crosshair VII | 32gb G.Skill Neo 3600mhz/cl16 | 970 EVO Plus 1TB | Evga 750 G2 | NZXT Kraken X73 | Skärm : Cooler Master Tempest GP27U Mini LED 4K

Permalänk
Medlem

@Jonsson.Jonsson:

Uppdatering av bios löste problemet.

Visa signatur

Ryzen 5900X | Sapphire 7900 XT Nitro+ Vapor-x | X470 Asus Crosshair VII | 32gb G.Skill Neo 3600mhz/cl16 | 970 EVO Plus 1TB | Evga 750 G2 | NZXT Kraken X73 | Skärm : Cooler Master Tempest GP27U Mini LED 4K

Permalänk
Medlem

Senaste BIOS mm, så gav och och fick en återbetalning av Epic Games. Köper kanske längre fram från Steam när mer stabilt.

Visa signatur

Intel 9600K, 16GB RAM, Asus Rog Strix Z390-F Gaming, MSI 2060 super, SSD 1TB+1TB +500GB + några HD 1TB, 2 på 3 TB styck och 1 på 8TB. Blir så när man håller på med musik, bild och spel :-)

Dator 2: Intel I5-3570k , 8GB Ram, Asus P8z77-V- LX, och mycket mindre av allt det andra :-)

Permalänk
Medlem

Bytte ut en gammal IDE-HD och vips fungerar spelet, inget mer "verify your data". Enda jag ändrat på som ett led i att uppgradera till ASUS ROG Strix Z390-F GAMING + Intel Core i5-9600K och 16MB minne.

Intressant, tänkte att jag provar att starta spelet efter att ha plockat ut den gamla HDn och vips så fungerade det. Flyter på bra med datorn som syns i signaturen så ska bli kul att jämföra med den nya konfigurationen när jag tagit mig tid att byta ut prylarna.

Musikproduktion med ett gäng VST kommer ju att flyta en aning bättre då också

Visa signatur

Intel 9600K, 16GB RAM, Asus Rog Strix Z390-F Gaming, MSI 2060 super, SSD 1TB+1TB +500GB + några HD 1TB, 2 på 3 TB styck och 1 på 8TB. Blir så när man håller på med musik, bild och spel :-)

Dator 2: Intel I5-3570k , 8GB Ram, Asus P8z77-V- LX, och mycket mindre av allt det andra :-)