Permalänk
Medlem

Pc webcam som live övervakning

Tja, jag har en vanlig usb-webcam kopplat till min PC Windows 10. Skulle vilja ha ett slags larm om det rörs i i bilden så att säga, typ record on movement. Typ ett sms och eller någon Android-app som kan visa filmsekvensen från när larmet gick. Samt att kunna kolla live från webcamen.

Har sökt som en dåre... Någon som har tips på någon app eller kan hjälpa mig hur jag ska bära mig åt?

Ha en bra drag!

Anledning till denna tråd är att saker försvinner från mitt hem.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@madnss: Där finns säker en del alternativ men jag vet logitechs egna mjukvara till C920 har en sådan funktion

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@madnss: Där finns säker en del alternativ men jag vet logitechs egna mjukvara till C920 har en sådan funktion

Testade med Logitech mjukvara, men dom vill att jag ska registrera deras egna kamera först innan jag kan installera osv..
Något annat tips?

Permalänk
Moderator
Forumledare

@madnss: åhå, lite snålt.

Nåja, finns en uppsjö liknande denna

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@madnss: åhå, lite snålt.

Nåja, finns en uppsjö liknande denna

Testade alla microsofts stores övervakningsprogram, rent av skit! Någon som vet av något, helt gratis?