Söker grafikkort 780Ti och uppåt!

Permalänk

Söker grafikkort 780Ti och uppåt!

Hej alla Sweclockers!

Var längesedan jag var inne här, men fick ett gott tips från min gode vän pa1983 att vända mig hit för hårdvara.

Har en i7:a 4770k med ett GTX 770 4 GB som nu måste få en uppgradering då jag precis köpt Red Dead Redemption 2 och tyvärr mäktar inte 770:an med riktigt och jag inser att det är dags att uppgradera litegrand.

Söker därför ett Nvidia GTX 780Ti och uppåt! Inga fantasipriser men vi kan säkerligen komma överens! Jag finns i Halmstad och prioriterar avhämtning i närområdet (Helsingborg och Varberg t.ex.). Är även öppen för att grafikkortet skickas. Kan betala med PayPal likväl om det känns säkert för säljaren!

Läs hela annonsen här

För att öka transparensen mellan köpare och säljare
Permalänk
Medlem

Tänkte bara nämna att förmodligen är GTX 1060 något vettigt att hålla utkik efter, deras 6 GB av VRAM räcker ännu långt och eftersom det sålde så bra finns det gott om dessa kort på begagnatmarknaden. Dessutom är det ett strömsnålt kort.

Permalänk

@hakro807: Ja jag håller helt med dig, 1060 6GB är ett bra kort som håller bra än idag, men det är lite över min budget!

Permalänk

Jag har ett 1060 6gb och bor i Halmstad vad kan du tänka dig att ge ?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900X 3.8 GHz 64MB, Asus ROG Strix B450-F Gaming, Corsair 16gb 3200mhz, ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC, corsair hydro h80i v2, kingston a2000 ssd 500gb, samsung 860 qvo 1tb, Corsair RM850 850W, Corsair Carbide 275R Midi Tower Svart.

Permalänk
Medlem

Har ett EVGA GTX 980 Ti SC 2.0+ som finns i Kungsbacka om det är intressant. Såg att det fanns ett snarlikt som landade på 1800:- i budgivning förra veckan och det kan jag tänka mig att släppa det för. Har vägarna förbi Varberg emellanåt om du är flexibel med tider.

Permalänk
Skrivet av fsp:

Har ett EVGA GTX 980 Ti SC 2.0+ som finns i Kungsbacka om det är intressant. Såg att det fanns ett snarlikt som landade på 1800:- i budgivning förra veckan och det kan jag tänka mig att släppa det för. Har vägarna förbi Varberg emellanåt om du är flexibel med tider.

Hej tack för svaret, men det är över min budget!

Permalänk

Är ett 290X intressant? Ska vara likvärdigt 780 ti när det släpptes men förmodligen gått om i prestanda med uppdateringar

Permalänk
Skrivet av norpan111:

Är ett 290X intressant? Ska vara likvärdigt 780 ti när det släpptes men förmodligen gått om i prestanda med uppdateringar

Hej! I första hand Nvidia men har det i åtanke.

Permalänk

Budget 1000 kr

Kunde inte redigera inlägget nu då det gått mer än 24h, men min budget är max 1000 kr.

Permalänk
Medlem

Radeon R9 FURY X 4GB HBM finnes om du e sugen??är som ca ett 980ti .. ..men för bättre pris=)kan du hämta under morrondagen..så kan vi allt ta ett om pris på 800kr,,,finnes iborås

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Skrivet av itkoll:

Radeon R9 FURY X 4GB HBM finnes om du e sugen??är som ca ett 980ti .. ..men för bättre pris=)kan du hämta under morrondagen..så kan vi allt ta ett om pris på 800kr,,,finnes iborås

Tyvärr är upptagen hela dagen i morgon! Verkar vara ett bra kort när jag läser lite om det, men vattenkylningen är jag nog inte helt bekväm med

Permalänk
Medlem

Vad sägs om ett begagnat 970 4gb De finns endel sånna här i marknaden och brukar väl gå under 1000 lappen, typ 700kr. Jag har inget själv, men tänker att det skulle kunna vara något för dig att hålla utkik efter här i marknaden om du känner att ett GTX 1060 är något för dyrt och kraftfullt 😁

Permalänk

@Thekogo:

Absolut, det hade varit något. Rätt bra mycket bättre än 770 också Frågan är om jag behöver uppdatera snart igen bara.

Permalänk
Medlem

MSI 1060 6gb fungerar bra förut HDMI porten som är trasig (tror jag?) 1000 kr

Permalänk
Skrivet av Wrk4Pwn:

MSI 1060 6gb fungerar bra förut HDMI porten som är trasig (tror jag?) 1000 kr

Lite otur då jag bara har HDMI på skärmen haha... Ger den ingen signal?

Permalänk
Medlem

Har ett MSI GTX 970 i Umeå, kan skicka om du står för frakt. 850kr hade jag tänkt mig.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz